דוראן קידום אתרים

חדשות גוגל – איך מוסיפים אתר לחדשות גוגל ?

תוכן העניינים

1. דרישות עריכה
2. דרישות טכניות
3. דרישות חשובות נוספות
4. הנחיות לגבי תוכן לנרשמים בלבד

כיצד להופיע בחדשות גוגל

מנוע החיפוש גוגל חדשות, יכול להניב תעבורה גדולה מאוד, וקישורים פנימיים טבעיים לאתרים אשר מוצגים בתוצאותיו.

במאמר הנוכחי נציג ונדון גם בדרישות הטכניות, וגם בדרישות הקשורות לעריכה הטקסטואלית, הדרושות לשם הופעה ברשימת התוצאות בחדשות גוגל, ובהופעה ברשימת התפוצה הנשלחת למיילים אשר ביקשו בכך.
החלק הראשון עוסק בדרישות העריכה:

דרישות עריכה עבור חדשות גוגל

 

דרישות תוכן

נתחיל בדבר הקריטי והמהותי ביותר – התוכן חייב להיות 100% מקורי! חדשות גוגל אינן תומכות בשום דרך בתוכן מגורד, חצי מועתק או משוכתב לעצלה. אפשר להתחבר למאגרי חדשות עולמיים בתחום המבוקש, ולתרגם ידיעות חדשותיות, אמיתיות ורלוונטיות. אם יש היכרות עם אנשי מפתח במקומות אסטרטגיים, הדבר יכול להיות מועיל ביותר שכן כמו בעולם החדשות הרגיל, יש את הצורך בידיעות חמות וחדשות, וסיפורים חמים.

 

כותבים ועורכים

גוגל חדשות דורשים בדרך כלל יותר מכותב אחד באתר, לכן אם אתה בלוג של איש אחד, לא תוכל להיכנס ל'חדשות גוגל'. מספר הכותבים/עורכים אינו מצוין בשום מקום, אז כל שנותר הוא לנחש. ברי שוורץ, מ-'Search Engine Round Table' הצליח להיכנס עם חמישה כותבים, ושני כותבי טורים, כך שאפשר להסיק שדרושים לפחות מספר אנשי תוכן באתר (ראה ידיעה – קישור ל- http://www.seochat.com/c/a/Website-Promotion-Help/Getting-Included-in-Google-News/). בישראל המצב פחות נוקשה, שכן נראו לא אחת חברות קידום אתרים אשר מקבלות תוצאות במנוע החיפוש החדשותי, ואפילו אייטמים שלהם נשלחים למיילים מעת לעת.

בפורומים שונים נטען כי מספר הכותבים צריך להיות לפחות שלושה, אך אלה רק ניחושים.

 

דרישות ארגוניות

גוגל מכליל במנוע החיפוש החדשותי רק אתרים שהוא מכליל כאתרים ברי סמכה בתחומם אשר בעלי מבנה ארגוני וארכיטקטוני של מעין מכוני מחקר.

האתרים צריכים להיות בעלי מבנה ארגוני של כותבי תוכן, ביוגרפיות של הכותבים, מידע על החברה, כתובת ממשית, מספרי טלפון וכו'. במילים אחרות, בשביל להיכלל במנוע החיפוש 'חדשות גוגל', צריך לעשות הכל כדי להיראות כמו ארגון להפצת מידע, אשר מספק בצורה קבועה תוכן איכותי ברמה גבוהה, אמין וחדש.

 

מספר מאמרים ביום (תדירות)

אין שום אמרה רשמית בעניין הזה מצד גוגל, אך זה דיי ברור שגוגל העולמי יחשיב את האתר לאתר חדשותי, רק אם יספק לפחות 2-3 מאמרים ביום. בנוגע לגוגל ישראל, הדבר מעורפל אף יותר, אך ניתן להניח כי מאמר אחד ביום יעשה את העבודה.

 

מבנה מאמר

לכל מאמר צריכה להתווסף כותרת ברורה, (עוד על הכותרות של המאמר יתואר בהמשך, בחלק הטכני), שם כותב, ותאריך כתיבת המאמר. המאמר עצמו צריך להכיל לפחות 200-300 מילים.

 

פרסומות

בוודאות אין לגוגל שום בעיה עם פרסומות באתר. למעשה, הוא דיי מעודד את אתרי החדשות להשתמש במנוע הפרסום שלו (Google Adsense). הפרסומות גם מעידות על כך שיש כניסות לאתר, ומודל עסקי ברור ומוכח, שתומך בכותבים בכך שיוכלו להמשיך ולכתוב.

 

מולטימדיה

אין לגוגל שום בעיה עם תמונות המשתלבות בתוכן, אך אין סיכוי לאתר אשר מכיל תמונות בלבד. אותו דבר לגבי ווידאו. אפשר כמובן להוסיף סרטונים מיו-טיוב, אך העמוד חייב להכיל מאמר נלווה כדי להתאים לדרישות מנוע החיפוש חדשות גוגל.

חשוב לזכור, שברגע שאתר כלשהו מתקבל לאינדקס חדשות גוגל, כל השאר נתון לחסדי האלגוריתם, בלי שום מגע אנושי, לכן העורכים של גוגל וודאי ירצו לדעת בוודאות שהאתר יעמוד על פי הכללים ורמת האיכות הנדרשת.

בחלק הבא של המאמר, נעסוק בדרישות הטכניות הדרושות בשביל לקדם כתבות ספציפיות בחדשות גוגל.

 

המשך >>

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

חייג 09-3721026 או:
צור קשר

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

אתר החברה

טלפון

אופי הפניה