גוגל משנה את תצוגת תוצאות החיפוש – עדכון בתצוגת הפרסום הממומן

גוגל משנה את תצוגת תוצאות החיפוש - עדכון בתצוגת הפרסום הממומן

סדר תוצאות החיפוש שמציג מנוע החיפוש של "גוגל" הוא אחד הקריטריונים החשובים ביותר עבור בעלי עסקים שמעוניינים לקדם את עצמם בצורה אורגנית לראש הרשימה. אם עד עכשיו רק המתחרים האורגניים היוו בעיה, עדכון אלגוריתם חדש שהופך את הפרסומות הממומנות לפחות בולטות עלול לשנות את חוקי המשחק.

שינוי תצוגת תוצאות החיפוש – מטמיעים את הפרסום הממומן

פרסום בגוגל הוא כלי שפשוט עובד, על זה אין שאלה בקרב כל בעל עסק או חברה שניסה את מזלו דרך הפרסום הממוקד ביותר של ענקית החיפוש והמידע. מאז ומתמיד, השאלה הייתה איזה סוג של פרסום עובד הכי טוב בגוגל (אורגני מול ממומן) ועקב כך באיזה אפיק הכי משתלם לכל בעל עסק להשקיע.

עד עתה, מרבית העוסקים בתחום של קידום בגוגל ובשאר מנועי החיפוש, היו ממליצים בצורה גורפת על קידום "אורגני" המבוסס על תכנים רלוונטיים שמוזנים לאתר ועל פיתוח קישוריות ושיתופי פעולה בינו לבין אתרים מובילים אחרים ברשת, ללא התחשבות בפקטור של פרסום ממומן, וללא תחרות ישירה בין אלו המקדמים בשני האפיקים השונים. כעת, חוקי המשחק משתנים, עם עדכון אלגוריתם חדש של גוגל שהופך את הפרסום הממומן ליותר סמוי וליותר דומה ליתר תוצאות החיפוש הרגילות.

איך נראית פרסומת אחרי השינוי? זהירות מבלבול

השינוי המדובר של גוגל מבטל את הסימון האחרון לפרסומות ממומנות שנקבע בשנת 2016, וממשיך את הגלגול הטבעי של הפרסום הממומן בגוגל וסימון התוצאות המיוחדות שכלולות בו, שהולך ודועך עם השנים במטרה להפוך את הפרסומות "הצהובות" של פעם לתוצאות חיפוש כמעט אורגניות, שהמשתמש התמים לא תמיד יבחין בהבדל ביניהן לבין התוצאות שנמצאות מתחתן ולא יגרום ליוזר מסוים ללחוץ או לא ללחוץ על המודעה מפני שהיא מתויגת בתוך פרסומת.

בהתאם לקו האחיד שממשיך מאז שנת 2007, ומוריד לאט לאט את הצבע הצהוב הקלאסי מתוך המודעות, כמו גם מסיר מהן את כל המאפיינים שמזהים אותן בתור מודעה ולא בתור תוצאת חיפוש אורגנית, השינוי הנוכחי מסיר מתחילת המודעה את הסימון הירוק הבולט שהיה מלווה אליה, כמו גם את הטקסט הנוסף שמופיע בתחתיתה, כפי שניתן לראות בתמונה:

גוגל משנה את תצוגת תוצאות החיפוש - עדכון בתצוגת הפרסום הממומן

הדרך החדשה בה מוצגות תוצאות החיפוש הממומנות, כלומר המודעות שמופיעות בראש קטגוריית החיפוש עבור כל ביטוי מסוים, דומה מאד לתצוגה הרגילה של תוצאות החיפוש האורגניות. למעשה, לא בעיה להתבלבל בין מודעה לבין תוצאה שאינה מודעה, מה שכמובן מכניס לחברת גוגל ורשת הפרסום שלה הרבה מאד כסף.

עבור המשתמש הפשוט, שבסך הכל רוצה למצוא בדיוק את מה שהוא מחפש, מדובר בשינוי לא כל כך מבורך, מאחר ובמקום לדעת בקלות מהן המודעות הממומנות בצורה ברורה, הוא עלול להתבלבל וללחוץ על אחת מהן בלי כוונה.

בניגוד לגוגל שרק מרוויחה, ולמשתמש הפשוט שבאופן עקרוני רק מפסיד, עבור העסקים המפרסמים את עממם בגוגל העדכון הנוכחי הוא משמעותי הרבה יותר. עבור בעל העסק שרוצה לקדם את עצמו במנוע החיפוש של גוגל מדובר בלא פחות מאשר בשורות שעלולות לשנות את חוקי המשחק, ובזמן מצוין לקבוע מחדש מהו אפיק ההשקעה והפרסום המשתלם ביותר תחת "החוקים" החדשים.