Digg חוגגת 5 שנים

ב28 לינואר 2010 מלאו ל- Digg 5 שנים. את ההשראה לאתר קיבל המייסד קווין רוז מאתר הבוקמארקס סלאשדוט. "ממש רציתי לראות מה יקרה אם ניתן לגולשים להצביע אילו סיפורים יופיעו בעמוד הראשון" אומר קווין. הדרך משם להפוך להיות אחד מאתר המידע המהיר המצליחים בהיסטוריה הייתה עניין של שנים ספורות. קהילת המשתמשים של Digg גדלה באופן […]

ב28 לינואר 2010 מלאו ל- Digg 5 שנים. את ההשראה לאתר קיבל המייסד קווין רוז מאתר הבוקמארקס סלאשדוט. "ממש רציתי לראות מה יקרה אם ניתן לגולשים להצביע אילו סיפורים יופיעו בעמוד הראשון" אומר קווין.

הדרך משם להפוך להיות אחד מאתר המידע המהיר המצליחים בהיסטוריה הייתה עניין של שנים ספורות.
קהילת המשתמשים של Digg גדלה באופן מתמיד ובקצב מסחרר ב- 5 שנים האחרונות מ- 200,000 גולשים ייחודיים בחודש למעל 37,000,000 גולשים ייחודיים בחודש בסוף שנת 2009.

 

 

מה שהופך את Digg להיות כל כך פופולארית היא הצורך במידע מהיר והשליטה על ידי קהל הגולשים אשר מחליטים בעזרת הצבעות אילו סיפורים יופיעו בעמוד הבית. כאשר אנחנו נכנסים לקרוא חדשות בDigg אנחנו למעשה מקבלים את הידיעות החמות ביותר באינטרנט או לפחות כאלו שזכו להכרה משמעותית מצד הגולשים (בניגוד לאתרי חדשות אשר מחליטים בשבילנו מה הן הידיעות החשובות ביותר באותו יום.

 

Digg365 – פתוח לשימוש הציבור הרחב

בראיון שנערך ממש בשבוע האחרון עם קווין מייסד החברה נאמר כי Digg שוקלת לערוך שינויים משמעותיים בUI שלה (ממשק המשתמש). בראיון הובעה הדאגה כי הגולשים האדוקים עלולים לאבד נאמנות נוכח שינוי שכזה.

ממש כשם שמותג בתעשיית המזון שוקל צעדיו בזהירות לפני שהוא מחליף אריזה כך גם כל אתר אינטרנט או מערכת צריכה לשקול בתבונה עריכת שינויים משמעותיים בחוויית המשתמש שלה.

ניתן להגיד שבמקרה של אתרי אינטרנט הנזק עלול להיות אפילו יותר גדול. אין לדעת עם הממשק החדש של Digg365 הוא ניסוי על מנת לבדוק עד כמה הממשק אינטואיטיבי לפני המעבר הסופי או שבשלב זה מדובר בסה"כ בעוד דרך לרפרף בידיעות החמות.

 

הממשק של Digg365 נראה כמעט כמו חללית. אם היינו בעתיד הממשק היה צף כהולוגרמה ממש כמו בסרטים ומתיר לנו ללחוץ על הגרורות השונות המובילות לידיעות. ניתן לשלוט בגלגל המרכזי של שנים, חודשים וימים באמצעות החיצים ומקש ה SPACE.

למרות שהממשק נראה פלאשי למדיי נראה שהוא הושקע מאוד על מנת להיות מהיר ואיכותי. הכתבות מופיעות לפי הפופולאריות שלהן. ידיעות חמות יותר מופיעות חדות יותר ואילו ידיעות פחות חמות מופיעות בצורה מטושטשת יותר ובמעבר עם העכבר מתחדדות ובאות לקדמת המסך.

האמת שהממשק מרענן ונראה כמו משהו שעלול למכר אפילו עוד יותר…

קווין נותן רמיזה שגם נתפסת כנכונה לביצוע בעתיד, הוא אומר שאם היה לנו דפי בית מרובים לכל קטגוריה בעולם, כמות הגולשים של Digg הייתה גדלה בצורה משמעותית. ניתן להבין ברמיזה כי אנחנו צפויים לראות שינוי משמעותי בDigg עם התייחסות נקודתית לקטגוריות?

נכון לעכשיו מהרמיזות לא ניתן לדעת לאן הממשק החדש ילך, נותר לקווין ולצוות החברה המונה 85 עובדים רק לקוות שהדבר רק יתרום לגדילת הקהילה של Digg.

 

השפעות Digg על תחום קידום האתרים

הגולש הישראלי המצוי אינו מכיר את Digg גם בתחום קידום אתרים בארץ, לא ממש שומעים עליו. לנו יש את הגרסה הציונית לאתר הבוקמארקס המפורסם בעולם "שווה קריאה" כמות ההצבעות של המודעות הן עלובות למדיי שבעמוד הבית אנחנו רואים כי הידיעה החמה ביותר זכתה ל- 8 הצבעות…

כדי להבין את הפרופורציה כדי להגיע בDigg לעמוד הראשון עלינו לזכות בתחומים חמים בעשרת אלפי הצבעות ויותר. לגוגל הצהרות חוזרות ונשנות על נושא תגיות ה- No follow והשימוש בהן. לפעמים נאמר לנו כי גוגל לא מתייחסת יותר לתגית זו לפעמים היא שבה ומדגישה כי קישורים מסוג זה לא מעבירים כוח.

אך ניתן לומר בוודאות שגוגל אכן מחפשת גורמים שישפרו את אמינות התוצאות. סיפורים בDigg אשר זוכים להכרה הם רבי ערך למנוע החיפוש מכיוון שאלו מהווים גורם מהימן אשר נבחר על ידי קהילת הגולשים ויכול להקנות ערך נוסף בחשיבותו.

מכיוון שקשה לרמות את Digg (סה"כ לא פשוט ליצור אלפים של הצבעות חיוביות באופן מלאכותי) הוא מהווה מקור מהימן גם עבור מנוע החיפוש. אתר חם ומדובר יזכה לקישורים ופעילות כלשהיא, גם אם מינימאלית בDigg. זאת כמובן בהתאם לאופי הפרויקט ואם הוא מסווג בתור ידיעה חמה ועכשווית מספיק, לכן האתר אינו מתאים לכל סוג של קמפיין.

עם המעבר של גוגל קדימה אל עבר הגולשים והעברת המשקל למדיות חברתיות, טוויטר, אתרי בוקמארקס,

החיפוש החברתי של גוגל ושלל שקלולים חדשים, אין ספק שכאשר אנו פועלים בחו"ל ויש לנו תחומים טרנדיים, כמו סרטים, שוק ההון, משחקים וכו', כדאי יהיה לשקול הכללה של קמפיין Digg כחלק מהפעילות השוטפת של הקמפיין.

2 Comments

דרור on 11 בדצמבר 2019

שלום לכולם
אני משתמש באתר דיג באופן קבוע כאשר אני עושה קידום אתרים ללקוחות שלי.שמתי לב שלמרות שכמובן אין לי הרבה הצבעות האתרים של הלקוחות מתקדמים יפה בתוצאות החיפוש בלי שאני משקיע הרבה מאמץ בזה אני פשוט פותח להם חשבון שם.
דרור

צוות דוראן on 11 בדצמבר 2019

היי דרור, האם אתכ מתכוון להתקדמות בתוצאות החיפוש בDIGG ? או בגוגל ?

השאר תגובה

צור קשר

צור קשר

לקוחות מספרים על הצלחות

Duran SEO
Address: 28 Remez Street Tel Aviv, Israel
Telephone Number: +972-3-5227221,
Average Rating: 5.00
Votes: 3
Reviews: 3
5.00 (3 ביקורות)
Service
אני מעוניין להמליץ בחום על דוראן דיגיטל! אנחנו עובדים עם דוראן למעלה מ-5 שנים, במגוון תחומים: מסדי נתונים ואפליקציות, קידום אורגני וממומן, ייעוץ UI ועוד... הצוות אדיב, מקשיב, מקצועי ומעל הכל - אמין. דוראן והצוות תרמו רבות להצלחה שלנו, ועל כך תודה גדולה:-) 5
5 / 5

אני מעוניין להמליץ בחום על דוראן דיגיטל! אנחנו עובדים עם דוראן למעלה מ-5 שנים, במגוון תחומים: מסדי נתונים ואפליקציות, קידום אורגני וממומן, ייעוץ UI ועוד... הצוות אדיב, מקשיב, מקצועי ומעל הכל - אמין. דוראן והצוות תרמו רבות להצלחה שלנו, ועל כך תודה גדולה:-)
— ניב רווח פסיכומטרי בע"מ
Service
"דוראן היתה ללא ספק אחד מהגורמים בהפיכת האפליקציה של 99FM לאפליקציית המוזיקה הפופולארית ביותר בארץ. העבודה המקצועית והניסיון העצום של הצוות סייע לנו לשבור את כל תקרות הזכוכית ולהגיע ליעדים הגבוהים ביותר ששאפנו אליהם. כיף לעבוד וקל להגיע לתוצאות עם אנשים שכל כך איכפת להם ! 5
5 / 5

"דוראן היתה ללא ספק אחד מהגורמים בהפיכת האפליקציה של 99FM לאפליקציית המוזיקה הפופולארית ביותר בארץ. העבודה המקצועית והניסיון העצום של הצוות סייע לנו לשבור את כל תקרות הזכוכית ולהגיע ליעדים הגבוהים ביותר ששאפנו אליהם. כיף לעבוד וקל להגיע לתוצאות עם אנשים שכל כך איכפת להם !
— חגית קמין, מנכ"ל ECO99FM
Service
דוראן מלווה את ההצלחה של קבוצת הולמס פלייס ב-9 שנים האחרונות בכל פעילויות הקידום והשיווק בדיגיטל בישראל.מה שהתחיל כניסוי מזדמן הפך ברבות השנים לניהול מוצלח של פעילות מורכבת בצורה מקצועיות וסבלנית. בדוראן חבורה של אנשים מיוחדים שכיף לעבוד איתם!האמת, במחשבה שניה, אני מעדיף לא להמליץ עליהם, כדי לשמור את כל הטוב הזה להולמס פלייס :) 5
5 / 5

דוראן מלווה את ההצלחה של קבוצת הולמס פלייס ב-9 שנים האחרונות בכל פעילויות הקידום והשיווק בדיגיטל בישראל.מה שהתחיל כניסוי מזדמן הפך ברבות השנים לניהול מוצלח של פעילות מורכבת בצורה מקצועיות וסבלנית. בדוראן חבורה של אנשים מיוחדים שכיף לעבוד איתם!האמת, במחשבה שניה, אני מעדיף לא להמליץ עליהם, כדי לשמור את כל הטוב הזה להולמס פלייס :)
— דרור אורפז, סמנכ"ל הולמס פלייס ישראל