פייסבוק מכתיבים קצב חדש – גוגל נגד פייסבוק

עד לפני כמה זמן רצו שמועות בשוק על תחרות עקובה מדם בין מנוע החיפוש של גוגל ולבין ענקית הרשתות החברתיות, פייסבוק. פייסבוק שהחלו בשנה האחרונה להפוך לפלטפורמה שיווקית רבת עוצמה החליטו להרים את הכפפה ופתחו במלחמה כוללת נגד גוגל. אם עד היום הכל היה בגדר של שמעות בלבד, הרי שהשקת המוצר הבא של פייסבוק מבהיר […]

עד לפני כמה זמן רצו שמועות בשוק על תחרות עקובה מדם בין מנוע החיפוש של גוגל ולבין ענקית הרשתות החברתיות, פייסבוק. פייסבוק שהחלו בשנה האחרונה להפוך לפלטפורמה שיווקית רבת עוצמה החליטו להרים את הכפפה ופתחו במלחמה כוללת נגד גוגל. אם עד היום הכל היה בגדר של שמעות בלבד, הרי שהשקת המוצר הבא של פייסבוק מבהיר חד וחלק שישנה מלחמה.

פייסבוק כרשת חברתית מציעים לנו מגוון כלים שונים לשיווק, החל מפתיחת עמוד מוצר או עסק, ועד למודל PPC פנימי בפייסבוק המאפשר לנו ליצור קמפיינים ממומנים לעמודים חיצוניים או פנימיים ברשת. בדומה למודל של גוגל, כיום מבחינה מספרית יחסי ההמרה בפייסבוק למודל זה נמוכים יחסית, אך פייסבוק בהחלט שחקן רשמי במגרש עם השקת הדפדפן החדש שלהם.

בתחילת הדרך, היה מי שזילזל בכלים השיווקיים של פייסבוק, ועלו כתבות על גבי האינטרנט שאין כאן תחרות, פייסבוק זו רשת חברתית וגוגל הוא מנוע חיפוש לכן אין כאן תחום חופף, אך אימרה זו הופרכה לא מזמן, עם השקת השירות החדש של פייסבוק והתכנון הקפדני של גוגל לבניית רשת חברתית חדשה.

 

פייסבוק בהשקת דפדפן חדש – ניסיון לנגוס בשוק של גוגל

הגביע הקדוש של גוגל היה מנוע החיפוש, סיפוק היצר הסקרני האנושי בצורה הרלוונטית, המהירה והממוקדת ביותר שקיימת כרגע. מנוע החיפוש של גוגל שבר את שאר המנועים בשוק כמעט ללא בעיה עם משיכה קדומה ופיתוחים שעד לפני כמה זמן היו נראים בלתי אפשריים, החל מניתוח נתונים בתמונות או סרטונים ועד לחיפושים בזמן אמת של מילי שניות על גבי כל המרחב האינסופי של האינטרנט.

גוגל אף הוציאו דפדפן חדש איכותי ומהיר הנקרא Chrome , הדפדפן החדש והנוצץ העניק מראה מרענן והמון אופציות שונות לתוספים כמו הפיירפוקס והדפדפן הפחות פופולרי אקספלורר, כרום אמנם מוצר חדש ומבטיח אך מגיע עם סיכון, גוגל מקבלת מידע מהתוכנות שלה לגבי החיפושים שלנו והמידע שאנו מקישים, אם כי לא נעשה שימוש לא חוקי במידע הזה זהו משהו שעלינו לקבל עם שימוש בדפדפן.

פייסבוק למדו מגוגל, ופיתחו שירות חדש שנקרא איך לא "browser" משמע דפדפן. הדפדפן של פייסבוק נותן למשתמשים למצוא דפים פופלריים בתוך הרשת החברתית והמלצות על דפים הדומים לנו, במטרה לסייע לגולשים למצוא עמודים המעניינים אותם בצורה יעילה יותר ומהירה יותר, כמובן שהשירות הוא צעד חשוב ביותר בעתיד העסקי של פייסבוק שהריחו את הפוטנציאל הבלתי ממומש שקיים בפרסום ממומן וחשיפה למידע.

 

גוגל סופגים מכה מנערת – גולשים מבלים יותר זמן בפייסבוק מאשר בגוגל

מרבית הגולשים הישראליים שמים את Google כדף הבית שלהם, ומעדיפים לחפש את האתר שהם רוצים להכנס אליו מאשר להקישו בשורת החיפוש, שינוי זה בהתנהגות הגולש, והספדת השיטה של להקליד את הכתובת הפכה את מנוע החיפוש של גוגל לכלי היעיל ביותר לגולש הישראלי ותופס יותר מ -90% מנפח החיפוש בישראל. מה שהופך את גוגל לאתר שמבלים בו הכי הרבה זמן במצטבר באינטרנט.

לפי הדו"ח האחרון, נראה שמשתמשים לראשונה בהסטוריה מבלים יותר זמן בפייסבוק מאשר בגוגל, מכה כזו לענקית האינטרנט שהייתה האלופה הבלתי מנוצחת בזמני שהייה לא עוברת בשקט, נראה שגוגל וצוותי הפיתוח אינם שוקטים כלל, מגוון שירותים חדשים שיצאו בזמן האחרון מבית גוגל נראים כמו שביל פירורי לחם המוביל לדבר הגדול הבא, הרשת החברתית של גוגל.

שמועות רצות על גבי האינטרנט ואריק שמידט לא מכחיש (על פי הדיווח של ה-LA TIMES מגזין העסקים בארה"ב)

כלי כזה בידי חברת קידום אתרים הוא פשוט חלומו הרטוב של כל מקדם, גוגל פועלים בכדי לאנדקס את המידע השוטף על גבי הרשת, כולל הדיבורים שלנו בתוך הרשת החברתית, כאשר הרשת החברתית תהיה בתוך גוגל עצמה האופציות הן בלתי נגמרות.

Google Instant, Google Caffeine, Mayday Update, חיפוש בזמן אמת ושלל עדכונים נוספים מכינים את הקרקע לסריקה מהירה יותר של עמודים המביאה את הדברים בזמן אמת כמו שהם מופיעים ומעודכנים ברשת, גוגל עם הזמן מעוניינים לגשת למידע האמיתי על גבי הרשת וזה הדיבורים שלנו, רשתות חברתיות מאפשרות לגוגל הצצה אמיתית לגבי מה רלוונטי לנו, ומה אנו מחפשים.

הרשת החברתית החדשה של גוגל אמורה לחסל את פייסבוק לחלוטין (אם כי לא ניתן לדעת) לאחר הצניחה הרצינית של גוגל באז הנועדה להתחרות בטוויטר ומשיגה תוצאות די עלובות, יהיה נכון להניח שאם גוגל ימהרו התוצאה יכולה להיות הרת אסון, עם זאת לא קמה עוד חברה שהייתה איום ממשי לגוגל למעט פייסבוק. עם זאת גוגל משקיעה הון רב בחברות חיצוניות אשר יבנו אפליקציות לרשת החברתית החדשה ולאף המשחקים.

בדיווח מיוחד נראה שגוגל השקיעו מעל מאה מיליון דולרים בחברת המשחקים זינגה שיצרה את האפליקציה הכי פופולרית על גבי האינטרנט "Farmville" עם למעלה מ חצי מיליארד משתמשים ברחבי העולם, שרובם חוזרים מידיי יום לאפליקציה ומבלים בפייסבוק בממוצע מעל 55 דקות ביום. אלו הם אחוזי החשיפה הגבוהים ביותר, בדרך כלל גולש אינו נשאר באתר מעל ל 3-5 שניות. אם לא תפס את עינו משהו מעניין באמת.

 

התחרות חופשית ואנחנו מרוויחים – הטבות חדשות, פיתוחים מלהיבים

השקת הרשת החברתית החדשה של גוגל אמורה לשים סוף לעידן הפייסבוק או לפחות להפוך לשחקן ראשי ומוביל בשוק הרשתות החברתיות, תחרות כזו חופשית בין השתיים מהוות חדשות נהדרות למשתמשים הקטנים כמוני וכמוכם, המשמעות היא פיתוחים חדשים ומלהיבים שאנו נרוויח מהם, שיפור השירות והאיכות של המוצרים וכנראה הטבות רבות בכדי לזכות בנו כמשתמשים חוזרים.

הגב

avatar
  Subscribe  
Notify of

בואו נתחיל שיחה