בניית קישורים שעובדת ושורדת עדכוני אלגוריתם של גוגל

לאחרונה עולים בחו"ל ובארץ הרבה מאמרים על עדכוני האלגוריתמים האחרונים, hummingbird ופינגווין 2.1. למרות שאני מאוד מעריך את המאמץ של Searchengineland, moz ואחרים להעלות מאמרים שלא מחדשים כלום אבל מציגים את בעליהם כסמכות אינטרנטית בתחום קידום האתרים רק כדי למכור עוד כלים ולעשות עוד כסף, החלטתי לנקוט בצעד דרסטי ופשוט לפרסם שיטה לבניית קישורים שעובדת בגוגל ישראל מהמלאי האישי שלי :).

מה הכוונה מלאי אישי? זוהי שיטה שאני עובד איתה, זוהי שיטה שעובדת, מביאה תוצאות ושורדת את כל האלגוריתמים כולל האלגורתמים האחרונים של פינגווין 2.1 ו-Hummingbird. החלטתי לחשוף את המלאי האישי שלי, לאור כתבה שעלתה בSearchengineland, על כך שעדכון Hummingbird ישנה את האופן שבו אנו בונים קישורים, או כמו שהם אוהבים לנסח את זה – hummingbird killed link building.

אזהרה אישית: ייתכן והמאמר הזה לא ילמד אתכם שום דבר חדש מצד שני ייתכן ותמצאו במאמר זה אישרור סופי למה שאתם עושים ועובדה שזה עובד או שייתכן ותלמדו הרבה מן המאמר, רק חשוב שתזכרו – המאמר הזה נכתב במטרה להביא לכם שיטה לבניית קישורים שעובדת בלי כל בילבולי המוח מסביב, האמירות הגנריות והדברים שזורקים לכם תיאורטית במאמרים, כמו שכתבתי במאמר על שתי טקטיקות יעילות לבניית קישורים, כך יהיה המאמר הזה. אתם תקבלו פרקטיקה שעובדת אם תבחרו ליישם אותה.

עוד נקודה למחשבה, כאשר זה מגיע לבניית קישורים זה לא האיכות ולא הכמות שמשנים אלא מה שביניהם, ייתכן ויהיה לכם 30 קישורים נכנסים לאתרכם ואתם תופיעו יפה, ייתכן ויהיה לכם 350,000 קישורים לאתרכם ואתם לא תופיעו בשום מקום, זה מאוד תלוי מהו הפרופיל הכולל ומהי הפעילות השוטפת החודשית, ואיך נראה הפרופיל כאשר האלגוריתמים סורקים דרכו.

Desclaimer (על אחריותכם) – כל מה שמוצג במאמר זה עובד, השיטה הזו בוצעה ונוסתה מספר רב של פעמים בתחומים מגוונים ומביאה תוצאות חד משמעיות, עם זאת כל הכתוב במאמר זה הוא בגדר המלצה בלבד וכל ניסיון לשחזר את השיטות הללו, לבצע אותן או לבצע פעולות דומות על סמך המאמר הזה הן באחריות המבצע בלבד. במידה והחלטתם לפעול על פי ההנחיות במאמר זה, האחריות היא שלכם וכל פעולה שתבצעו תהיה מתוך השיקולים המקצועיים שלכם והידע שלכם. אין אנו אחראיים על כל נזק או טענה שתהיה לכם כתוצאה מפעילות קישורים שמבתססת על מאמר זה.

לפני שנצלול היישר אל מהי התוכנית עלינו להבין רקע מסוים שיעזור לנו לקבוע איזה קישורים לבנות, איך לבנות את אותם קישורים, באיזה תזמון לבנות אותם וכמה קישורים לבנות בכלל. חשוב להבין שאמנם לא הרבה השתנה בפועל בשלוש שנים האחרונות בגוגל. אבל האלגוריתמים שעודכנו בהחלט משפיעים על הצורה שבה אתם צריכים לעבוד, אז אמנם מבחינת הרגלי עבודה לא הרבה השתנה, אך בתמונה הכללית והגדולה הכול השתנה.

כאשר אני עובד עם קישורים, אני מתייחס לסיגנלים הבאים בלבד, הסיבה לכך היא שהסיגנלים הללו הם הסיגנלים השורשיים, לכן אין טעם להתעסק במקרים אזוטריים או מקרי קצה. תצמדו לשורשיים ואתם תהיו מסודרים.

1. סיגנלים חברתיים – זה לא מה שאתם חושבים, טוב בערך.

2. טקסט עוגן – (האם מכיל את שם המותג, האם עם מילת מפתח ספציפית, האם מתוך משפט, האם ללא מילת מפתח כלל)

3. סוגי הקישורים – (מתוך הטקסט, מתוך התפריט, מפורומים, מבלוגים וכו') – על פי מה תחליטו איזה סוגי קישורים אתם צריכים לבנות?

4. סוגי מקורות שונים – מספר האתרים שממנו אתם מקבלים קישורים ואיזה אתרים אלו

5. עמוד היעד – התוכן שאליו אתם בונים את הקישורים ואיך אתם בוחרים אותו

חשוב שתזכרו שלמרות שאפשר להכניס אינסוף אלמנטים וסגמנטציות לנושא הקישורים, 5 הסיגנלים הללו מכילים בתוכם את כולם, במידה ותבצעו תמהיל נכון עם חמשת השורשיים, ללא תהיה לכם בעיה של ענישות, סינוני אלגוריתם, היעלמויות מתוצאות החיפוש וכן הלאה. יותר מכך, היום בניית קישורים אינה אלמנט שיש להתייחס אליו בנפרד משאר האלמנטים של קידום, תוכן, פעילות חברתית ומבנה של אתר האינטרנט שלכם. חשוב תמיד להתייחס לדבר כשלם תוך התחשבות בסך מרכיביו. האנלוגיה המתאימה למצב זה יכולה להיות שיש בידכם את כל המרכיבים הנכונים להכנת זהב אם תערבבו אותם נכון, אם לא תערבבו אותם נכון אתם מסתכנים בלהתפוצץ. כל אלמנט בנפרד לא נותן לכם כלום אבל בתמהיל נכון יהיה לכם זהב.

סיגנלים חברתיים – איך זה מגיע לידי ביטוי בבניית הקישורים שלכם

הרשו לי לדלג על החלקים בהם אני מסביר לכם על חשיבות פתיחת עמודים עסקיים בפייסבוק, בטוויטר, גוגל+, לינקדין וכו'. אני גם אדלג על החלק שבו אני אומר לכם לפרסם הרבה פוסטים, לדאוג לתוכן מתחדש וכן הלאה. זה הבסיס לסיגנלים חברתיים, כמה פרופילים שונים ברשתות חברתיות שונות מדברים עליכם, מאזכרים אתכם ובקיצור מבצעים אינטרקציה עם אתרכם באינטרנט. ככל שיש עוד עמודים כאלה הסיגנלים החברתיים שלכם חזקים יותר.

המוטיב החברתי הפך להיות קריטי בבניית קישורים, כלומר חלק מהתמהיל שלכם חייב להיות קישורים כמו אלו. מה שאני כן ממליץ לעשות בכדי לקבל קישורים חברתיים כאלה, הוא פרסום של תכנים המאזכרים אתכם, באתר "אחר" ואת התכנים הללו לפרסם ברשתות חברתיות, בנוסף לפרסום התכנים שלכם. משמעות הדבר שאם עיתון הארץ מאזכר אתכם, או חורים ברשת מאזכר אתכם, או בלוג מקצועי בתחום שלכם מאזכר אתכם, חשוב שזה יבוא לידי ביטוי גם ברשתות החברתיות. תהיו יצירתיים בכל הקשור לתכנים שאתםם מפרסמים, לא כל התחומים עובדים באותה צורה. כמו כן לא מספיק לפרסם תוכן סתם בשביל לקבל קישור, חשוב שהתוכן הזה יהיה ויראלי, מייצג את האג'נדה שלכם ופונה לקהל שלכם.

במידה ויש לכם איך לבצע זאת, תצרו ערוץ YouTube – יוטיוב מהווה סיגנל עוצמתי מאוד בהופעה בתוצאות החיפוש בגוגל ובחוזקו של מותג על גבי הרשת, לא אתן המלצות בנוגע ל-YouTube, זה יעלה במאמר נפרד (כי זה תורה בפני עצמה).

1. תעבדו עם כלים שיסייעו לכם לבצע אוטומציות – כלים לאוטומציות כמו IFTTT.COM או hootsuite.com יאפשרו לכם לפרסם בכמה מקומות בבת אחת ללא צורך להכנס לכל חשבון בנפרד, מתי שעולה פוסט בפייסבוק הוא יפורסם אוטומטית גם בטוויטר וכן הלאה. (רק עם גוגל פלוס זה לא עובד, תאלצו להכנס ולפרסם שם), כאשר תבצעו פעילות עניפה ברשתות חברתיות כלים כאלו יקצרו לכם את הזמן, יעשו לכם סדר ויורידו את כמות הכאב הראש, כמו כן אתם יכולים לסנכרון פוסטים מראש ולתזמן את העלייה שלהם לאוויר, ככה תוכלו לכתוב 60 פוסטים מראש ולתזמן את העלייה שלהם בנוסף לפוסטים שאתם תכתבו המתייחסים לטרנדים עכשוויים.

2. תייצרו פוסטים באופן רציף ולאורך זמן – עמוד הפייסבוק שלכם צריך לייצר בין 2-10 פוסטים ביום אחד, פוסט יכול להיות תמונה, וידיאו שמצאתם באינטרנט, כתבה מהאתר שלכם או תוכן שהגולשים שלכם יבצעו אינטרקציה איתו. תמונות הן אלו שמביאות הכי הרבה אננטרקציות ברוב התחומים, אחריהם קטעי וידיאו ולבסוף טקסט, כמו כן תמונות בשילוב עם טקסט שכתוב היטב בדרך כלל מייצרים תגובות טובות, במיוחד בפייסבוק.

3. פרסמו תכנים בנושא האג'נדה שלכם לא רק כתבות שלכם – פרסמו בעמוד שלכם, כתבות בנושא שלכם שלאו דווקא אתם כתבתם, כמו כן כתבות שמאזכרות אתכם בצורה ישירה או תומכות באג'נדה שלכם בצורה ישירה – ככל שתגרמו לקהל שלכם להזדהות יותר עם האג'נדה שלכם כך תגיעו לקהל ממוקד יותר שבסופו של דבר יבצע אינטרקציה עם הפוסטים שלכם. החל מ-Like ועד ל-Share.

4. בצעו קמפיינים ממוקדים בכסף – בצעו קמפיינים ממוקדים על תקציבים נמוכים בכדי להגדיל את כמות הלייקים של העמוד שלכם או את כמות האינטרקציות עם פוסטים שלכם בפייסבוק. בפייסבוק אתם יכולים לעשות קמפיין ממוקד בכדי להשיג כמויות לייקים גדולות יותר לעמוד שלכם, או לבצע קמפיין ממוקד על פוסט ספציפי שפרסמתם בעמוד שלכם, ממליץ לכם לבדוק (באיזור ה-Insights בעמוד הפייסבוק) לאחר פרסום של כמה עשרות פוסטים, איזה פוסטים מייצרים הכי הרבה תגובות ואינטרקציות מהקהל שלכם ולקדם את הפוסטים הללו בתקציבים של 60-80 שקלים, לבחון את האפקט. מניסיון אתם יכולים להגדיל את כמות האינטרקציות והחשיפה שלכם ברשת בצורה כזו, במיוחד אם מדובר בפוסט ספציפי שעוסק בכם.

5. עקבו, עשו לייקים והשתתפו בצורה ממוקדת בתחומכם – תעקבו אחרי עמודים אחרים ויישויות אחרות בתחומכם, בתחום האג'נדה שלכם או בתחום העסק שלכם, זה נשמע מצחיק אבל ככל שתצרו מעגל רחב יותר של פעילות ממוקדת סביב האג'נדה שלכם, כך הסיכוי שתגיעו לקהל הממוקד גבוה יותר, כך האלגוריתמים מזהים אתכם כרלוונטיים יותר ובעיקרון, ככל שתשחו יותר בפעילות ממוקדת כך תוכלו להופיע במקומות הללו אצל אנשים אחרים. (מתייחס בעיקר לפייסבוק ו-YouTube).

6. פעילות רוחבית ולאורך זמן שנה ויותר – וודאו שאתם מבצעים פעולות בכל הפרופילים החברתיים שלכם, אם יש לכם פרופיל גוגל פלוס, טוויטר, פייסבוק ולינקדין וודאו שבכל אחת מהחזיתות הללו מתפרסם דבר מה, גם אם מדובר על אותו דבר. אין בעיה לפרסם את אותו פוסט בכל הרשתות החברתיות ביחד, יש בכך יתרון גם מבחינת האלגוריתם שסורק אתכם וגם מבחינת הקהל, מה שהכי חשוב – התמדה, מדובר פה בריצת מרתון ולא ריצת מאתיים מטר, ככל שתתמידו בפעילויות הללו, ביחד עם הנקודות שנכתבו מעלה כך התוצאה שלכם תהיה טובה יותר גם בנוכחות ברשתות חברתיות וגם בנוכחות התוצאות החיפוש.

לסיכום: סיגנלים חברתיים הם אחד מהאלמנטים שבודקים כמה הנוכחות שלכם ברשת היא אותנטית, כמה באמת חושבים שאתם טובים או משתפים את התכנים שלכם, כמה אינטרקציות יש עמכם. אם אתם רוצים לדעת על מה ולמה – hummingbird – זה בדיוק זה, סיוע מעמיק ומהיר יותר של בדיקת האותנטיות שלכם ברשת.

טקסט עוגן – קישור במילות מפתח זה לא מה שהיה פעם אבל עדיין זה קריטי בתמהיל נכון

לאורך השנים הניסיון לימד אותנו שטקסט עוגן מהווה סיגנל קריטי באופן שבו האתר יופיע בתוצאות החיפוש, ככל שמילת המפתח בקישור הייתה ממוקדת יותר, כך התוצאות היו טובות יותר, ככל שגוגל התקדמו עם האלגוריתמים שלהם, ניתן לחשוב שהסיגנל הזה השתנה ועתה ככל שטקסט העוגן ממוקד יותר כך זה גרוע יותר, אין דבר הרחוק יותר מהאמת. טקסט עוגן ממוקד היום קריטי לגוגל לא פחות משהיה בהבנת הרלוונטיות של אתרכם לנושא מסוים, ההבדל המהותי היום הוא מכלול המשתנים השלם שסיגנל טקסט העוגן מחושב בו, ציון האיכות שגוגל קובעים מחושב יחד עם כל מכלול המשתנים השלם, ככל שנוספו עוד ועוד משתנים לנוסחא כך עליכם לקחת עוד ועוד משתנים בחשבון. לכן חשוב לזכור להסתכל על כך כתמונה מלאה ואף פעם לא לנסות ולבודד משתנה אחד מתוך המכלול, משתנה כשלעצמו חסר משמעות, רק כאשר הוא מגיע יחד בתוך המכלול בתמהיל נכון הוא מביא עימו תוצאות.

איזה טקסט עוגן צריך לשים, כמה ממוקד הוא צריך להיות, מה עם קישורים של שם מותג?

מולכם נתונים של פרופיל קישורים חודשי שעובד במרבית התחומים, סטטיטיסטית גם בתחומים תחרותיים. תזכרו שהפרופיל החודשי הזה עובד כאשר הוא נעשה תחת המכלול השלם של המשתנים (תוכן, סיגנלים חברתיים, מבנה אתר), לנסות לבצע את הפרופיל החודשי הזה לבד בלי שום תמיכה של סיגנלים חברתיים או תוכן רלוונטי יכולה להוביל לענישה או היעלמות מתוצאות החיפוש.

1. 65% מהקישורים שלכם צריכים להיות עם טקסט עוגן – אלו יהיו קישורים שיוצאים מתוך מילים, לאו דווקא מילות מפתח, ייתכן ומדובר בחצי משפט, במילים המשלבות את שם המותג או שם האתר או מילות מפתח שאינן דווקא ממוקדות על התחום שלכם, חשוב שיהיו קישורים המשלבים את שם המותג יחד עם תיאור קצרצר, טקסט של מילות המפתח יחד עם שם המותג שלכם באותו עמוד, שיהיה טקסט עוגן ארוך (למשל מתוך משפט שלם) וכן הלאה.

2. 20% מהקישורים שלכם צריכים להיות עם טקסט עוגן ממוקד – אלו יהיו קישורים שיוצאים מתוך מילות מפתח ספציפיות (מילות המפתח בהם תרצו להופיע במנוע החיפוש) – אין צורך להוסיף הבהרות על כך.

3. 5% מהקישורים שלכם יהיו קישורים חברתיים – 5% הכוונה פעולה יזומה של בניית קישורים כזו – בלי קשר לפעילות האורגנית הטבעית שמתרחשת כתוצאה מהפעילות בסעיף "סיגנלים חברתיים" שנכתב למעלה כי קישורים חברתיים הם לאו דווקא מרשתות חברתיות, קישורים מבלוגים, תגובות בבלוגים, תגובות בפורומים, אתרי שאלות תשובות נחשבים לאתרים חברתיים גם כן, כמו כן קישורים חברתיים של גוגל+, טוויטר, פינטרטס וכו'. חשוב שגם בתוך ה-5% הללו יהיו קישורים עם שם המותג שלכם, קישורים ללא מילת מפתח כלל וקישורים ממוקדים.

4. 10% מהקישורים שלכם צריכים להיות קישורים לא ממוקדים כלל – ייתכן ומדובר בקישורים ללא מילת מפתח אלא רק כתובת URL, ייתכן ומדובר באתרים שהקישור הוא בכלל תמונה, ייתכן ומדובר בקישורים מתוך הטקסט אך ללא מילת מפתח ספציפית וכו', חשוב שגם כאן יהיו קישורים תחת שם המותג שלכם בשילוב עם טקסט נוסף, כלומר לא רק שם המותג אלא שם המותג יחד עם תיאור נוסף.

לסיכום: נמאס לשמוע הצהרות על בניית קישורים בצורה מגוונת בלי להמחיש מה הכוונה, לכן הנה לכם נוסחא שעובדת סטטיסטית על 75% מהתחומים בישראל, כמו כן אני אוסיף בהמשך את סעיף "עמוד יעד", כלומר לאילו עמודים לבנות קישורים, וכך תוכלו ליצור חיתוכים מגוונים אפילו יותר, כלומר מגוון מילות מפתח שונות למגוון עמודים שונים בכדי ליצור אפקט מקסימלי.

סוגי קישורים שונים – משתנה שחשוב להיות עם האצבע על הדופק לגביו כי הוא תלוי תחום

אלגוריתם פנדה ששטף את תוצאות החיפוש בגוגל התמקד בסינון אתרים בעלי תכנים לא איכותיים, אלגוריתם פינגווין ששטף את גוגל התמקד בסינון אתרים בעלי קישורים נכנסים ספאמיים, לא איכותיים, לצערנו לאור פעילות ספאם מאסיבית יש סוגי קישורים מסוימים שאנו לא יכולים לבצע יותר, כי אלו הם סוגים שנפוצים בפעילות של ספאם ולכן סוגים אלו מדליקים לגוגל נורה אדומה. בכל זאת אנחנו צריכים לדעת איזה קישורים אנחנו צריכים לבנות ואיזה קישורים לא מומלץ לבנות כלל, הבעיה האמיתית בסוגי קישורים היא שבכל תחום זה עובד אחרת, בכל תחום יש סוגי קישורים נפוצים יותר ופחות בגלל אופי התחום. למשל לחברות לפיתוח אפליקציות יהיו יותר קישורים מאתרי שאלות תשובות (הרבה פעמים האפליקציה היא מענה לבעיה שמוצגת של משתמש כזה או אחר), כלומר קישורים מקהילות מחשבים יהיו נפוצים יותר בתחום זה מאשר נניח תחום הביטוח. לכן בסעיף זה לא אשים לכם אחוזים מסוימים של קישורים אלא אגיד לכם בדיוק איזה סוגי קישורים אתם צריכים שיופיעו בפרופיל שלכם, ואיזה סוגי קישורים אתם בטוח רוצים שלא יופיעו, במידה ומופיעים יש לפעול להסרתם. גם כאן אני אתן סטטיטיקה די מדויקת מתוך הניסיון העכשווי וניסיון העבר שלי בבניית קישורים.

סוגי קישורים שאתם רוצים שיהיו לאתרכם

1. קישורים מתוך טקסט רלוונטי העוסק בתחום של אתרכם – כמובן הברור מאליו, טקסט איכותי, אינפורמטיבי ומפורט על נושא בתחומכם שמקשר אליכם – או במילת מפתח, או ללא מילת מפתח, או במשפט מפתח וכן הלאה. (לפי האחוזים למעלה), מיקום הקישור כן רלוונטי, האם הוא מתוך הטקסט בחלקו העליון או שמא הוא כקרדיט מחלקו התחתון – אמנם משתנה זה הוא זניח מאוד אבל תשתדלו לקבל קישור רלוונטי שהטקסט סביבו רלוונטי לאתרכם.

2. קישורים שלא מתוך הטקסט – ייתכן וזה נדיר וזה גם נכון, בדרך כלל קישורים שלא מתוך הטקסט אלו קישורים המובילים לאתרכם מתוך אינדקס כלשהו, שימושון באתר בתחומכם שממליץ עליכם או עמוד קישורים, אל חשש אם מספר הקישורים הזה נמוך ביחס לסך הקישורים הכולל אתם תהיו בסדר, תתפלאו הקישורים הללו תורמים להתקדמות אתרכם בתנאי שהם בתוך מכלול גדול יותר של קישורים. תזכרו זה ריקוד עדין, ייתכן ותרצו בקישורים כאלה להימנע מטקסט עוגן סופר ממוקד, כדאי בקישורים כאלה לשים את שם המותג של האתר או שם המותג יחד עם תיאור שיש בו מילות מפתח.

3. תגובות בפורומים – השיח החברתי אינו נעשה רק בפייסבוק, טוויטר או רשתות חברתיות, הזירות החברתיות של נישות ומיקרו נישות לעיתים מתנהלות במישור הפורומים, במיוחד אם מדובר על פורומים מקצועיים, כמו למשל בנושאי מחשבים, תוכנה, בריאות, כושר וכן הלאה, ישנן קהילות ממוקדות באינטרנט במרבית התחומים. פעילות ממוקדת בפורומים כאלה יכולה לסייע לכם לחזק את המותג שלכם ולהרוויח קישורים איכותיים שלעיתים אף מביאים תנועה חזרה לאתר, אם לי יש אפליקציה שעונה לצרכים של משתמשים תוכלו להפיץ אותה באשכולות התוכן הנכונים בפורום, בפורומים למעט חתימות יהיה עדיף שתשתמשו בקישורים עם URL נקי שסביבו יש מילות מפתח, כלומר תכתבו טקסט איכותי ממש שבסופו או בתוכו יופיע הקישור, אם השרשור יהיה מוצלח ויתחילו תגובות, ייותר ענן תוכן איכותי וממוקד המתייחס לקישור וזה המתכון הכי מוצלח לקישורים בפורומים.

4. תגובות בבלוגים – כאשר אתם בונים תגובות בבלוגים חשוב מאוד לא להשתמש במילות מפתח ממוקדות מידיי, אפשרי לקשר מתוך משפט או כתובת URL, זה הרבה יותר הגיוני מאשר להגיב תחת השם "ניקוי שמשות לרכב", לא מאמין שלמישהו קוראים כך, זה גם לא טבעי, זה די מבייש את המותג וזה מהווה סיגנל שלילי שגוגל בודקים (מספיק קישורים מתגובות כאלה במילה ממוקדת יכולות להעיף אתכם לאלף עזאזל, גם אם מילת המפתח היא שם מותג שלכם ראו הוזהרתם). תכתבו תגובות רלווטיות כאשר הקישור מוטמע בגוף התגובה, עדיפות כ-URL, עדיפות לעמודי עומק (יופיע בסעיף של "עמוד יעד")

5. קישורים חברתיים – הזכרנו אותם למעלה, אלו יהיו קישורים שמופיעים ברשתות חברתיות שגוגל יכול לסרוק, למשל פוסטים פומביים בעמוד העסק שלכם בפייסבוק, פוסטים בגוגל פלוס או טוויטר, פוסטים שמופיעים בפינטרסט או YouTube, אתרי שאלות תשובות וכו', כל הקישורים הללו מביאים אליכם תנועה משמעותית יותר ובכך יכולים לסייע לכם להתקדם, חשוב שתתייחסו לקישורים הללו ברצינות הראויה, לא חייב להיות טקסט עוגן או מילות מפתח, כן חשוב שיהיה תקשורת בין הפרופילים החברתיים, סינכרון של הקישורים שמופיעים בכדי למקסם את האינטרקציה, מצב זה יוביל להתקדמות מהירה יותר בתוצאות החיפוש וחשיפה רחבה יותר של המותג שלכם

6. כתבות אורח (או יח"צ) – חשוב מאוד להזהר היכן מפיצים את הכתבות שלכם, במידה ומדובר בבלוגים זנוחים או אתרי מאמרים וכן הלאה, התוצאות יכולות להיות הפוכות, יהיה עדיף שתמצאו פעם אחת בחודש אתר סופר רלוונטי שיפרסם מאמר איכותי שלכם מאשר שתפרסמו 50 מאמרים כאלה ב-50 בלוגים שונים שאף אחד לא נכנס אליהם, במידה ואתם יכולים לפרסם כתבות באתרי סמכות בתחומכם או אתרי סמכות בכלליות (מאקו, הארץ, אתרי עיתונות או אתרי חדשות שונים) זה יהיה הכי יעיל בשביל אתרכם, אל תפרסמו סתם כתבות בסתם בלוגים, לא כדאי בטווח הארוך זו פגיעה משמעותית באיכות של פרופיל הקישורים בצורה שבה פינגווין שיגיע יעיף את אתרכם, אם אתם כן בונים כאלה, תוודאו שהם אחוז ממש קטן מסך הקישורים הנכנסים החודשי, כדי שהפרופיל הכולל שלכם לעולם לא יהיה מרביתו עם קישורים כאלה.

7. אתרי סימניות – נכון שזה מפליא? אתרי הסימניות שהפכו לבית חרושת לקישורי צפייה ישירה ופורנוגרפיה הם למעשה מקור לא רע של קישורים נכנסים שעובד, חשוב כמובן מיותר לציין שאסור לפרסם באתרי סימניות ללא הרשמה מסודרת עם כתובת מייל לאישור, אתרים ללא אישור וללא הרשמה הם בתי החרושת שיופיעו בסעיף הבא שאסור לפרסם בו, תהיו קפדניים ותסננו את אתרי הסימניות שאתם מפרסמים בהם, דעו שהקישורים משם עובדים.

סוגי קישורים שאתם לא רוצים לאתרכם בשום פנים ואופן

הרשו לי לדלג בסטייל על הקישורים שכולם יודעים עליהם כבר (אתרי הימורים, פורנוגרפיה, זיופים, אתרים שנענשו, אתרים שחסומים ב-blacklist של שרתי אינטרנט וכן הלאה) ולהכנס מייד לקישורים שאולי לא ידעתם שפוגעים בכם, או שכן ידעתם אבל זה גבולי.

1. קישורים רוחביים – קישורי רוחב או בכינויים "פוטר", הם קישורים שיוצאים מכל העמודים של אתר מסוים חזרה עמוד ספציפי באתרכם, במידה ויש לכם קישורים כאלה, וודאו להסיר אותם. תתפלאו הקישורים הללו מונעים מכך להתקדם ואף יכולים להיות הסיבה שבתחילת אוקטובר נעלמתם מתוצאות החיפוש

2. בלוגרול – עוד סוג של קישורי רוחב שלאחרונה ירדו מהמדפים הם קישורי הבלוגרול, אלו הם סוג של קישורים רוחביים שיוצאים מתפריט צידי של בלוגים שונים ומפנים חזרה לעמוד אחד אצלכם, בין אם במילת מפתח או לא, חשוב מאוד להסיר את הקישורים הללו. במהלך ההודעות שכלי מנהל האתרים שחרר בחודש האחרון הבלוג שלי (ori-seo.com) הופיע כי מי שמקשר בבלוגרולים לאתרים אחרים והופיע באחת ההודעות של קישורים לא טבעיים 🙂 (איזה פושע אני) – שימו לב שאין לי בלוגרולים יותר. וודאו שגם אתם לא מוציאים או מקבלים בלוגרולים.

3. אתרי מאמרים – כל אתרי המאמרים הם בתי חרושת של תוכן זבל לשם הוצאת קישורים, מה שהתחיל לפני שנים בתור רעיון שגוגל לא ידע איך לאכול, היום ידוע שאתרים אלו יעשו לכם נזק משמעותי אם תמשיכו להשתמש בהם, וידוע שגם היו אתרים שנענשו כי מרבית פרופיל הקישורים שלהם היה מתוך אתרים כאלה, אם יש לכם 4-5 מאמרים כאלה שם אל תדאגו, אבל מה שבטוח אל תבנו שם עוד.

4. אתרי סימניות – לא מפליא בכלל, אתרים אלו מהווים מקור קישורים חינמי לרוב ללא הרשמה וללא צורך בשום פעילות אישור מיוחדת, מה שהפך אותם לבית חרושת של קישורים לאתרי צפייה ישירה, פורנוגרפיה, ויאגרות ושלל תחלואות שאינכם רוצים לאתרכם, אל תתפתו לקישורים הקלים, זה כמו קראק אתם לא תצאו מזה בחיים.

5. אתרים לא פעילים – אתם לא רוצים לקבל קישורים לא משנה מאיזה סוג מאתרים שאין בהם פעילות כלל, כלומר פורומים שעודכנו פעם אחרונה ב-2007, תגובה באתר בלוג של עמוד אחד שלא השתנה מאז 2006 ובכלל בתי קברות אינטרנטיים אלו הם אתרים שאתם לא רוצים לקבל בהם קישור, חשוב מאוד לעשות אבחנה ברורה על זה, בתי קברות כאלה יכולים להזיק בצורה משמעותית לאתרכם אם תקשרו מהם, לרוב לא תצליחו גם ככה כי הסיבה שלא עודכן האתר מ-2007 כי הבעלים של האתר מת או שפשוט זנח את הפרוייקט.

6. בלוגים שלא דורשים אישור לתגובות שלכם – בלוגים של דורשים אישור לתגובות שלכם, סביר להניח שיהיו מטרות נוחות לרובוטים אוטומטיים של בניית קישורים, משמעות הדבר שגם אם זה נראה לכם נקי כיום, בעוד שנה כנראה שהפוסט הזה יהיה עם 3,500 תגובות של ויאגרה או הימורים. חשוב מאוד לשים לב שבלוג שלא דורש אישור בדרך כלל גם לא מנוהל כיאות או לא איכותי בכלליות.

סוגי מקורות קישורים – אילו אתרים מקשרים אליי? כמה אתרים מקשרים אליי?

זה יכול להיות מאוד מבלבל, המשתנה של סוגי קישורים לעיתים זולג לתוך המשתנה של סוגי אתרים, חשוב לא לבלבל ביניהם, סוגי קישורים זהו סוג הקישור שנמצא בפרופיל הקישורים, סוגי האתרים הם אלו אתרים הם אלו שמקשרים אליכם, למשל סוג קישור של טקסט עוגן יכול להגיע לאתר של פורום, לעומת זאת אותו פורום יכול לקשר ללא טקסט עוגן (זה סוג קישור אחר), או שהוא יכול להוציא חתימה מהפרופיל של המשתמש בפורום זה סוג קישור אחר אבל עדיין אותו סוג של אתר. אך לעיתים סוג של אתר הוא גם סוג של קישור כמו במקרה של אתרי סימניות או אינדקסים שונים. כמו כן פה במוטיב של אילו אתרים מקשרים וכמה, עליכם לשאוף שכל אתר יוציא לכם קישור אחד, כלומר כמספר הקישורים מספר האתרים – במציאות גם גוגל יודעים שזה לא כך אבל זה טוב לשאוף לשם בכוונה כללית, ככה תמנעו מקישורי רוחב למיניהם, כמובן שאם עיתון הארץ יפרסם כתבה שבועית שלכם ויוציא קישור ומתוך 30 כתבות שונות בהארץ תקבלו 30 קישורים שונים, זה טוב ומעולה.

1. פורומים – אלו אתרים שחשוב לקבל מהם קישורים במידה ויש קהילות שעוסקות בנושא האתר שלכם, המוצר שלכם, השירות שלכם או הפתרון שאתם מציעים, יש אינספור קהילות שניתן לכתוב בהם – נסו לקבל קישורים מפורומים וחשוב שתזכרו, פורומים פעילים, מנוהלים ורלוונטיים.

2. בלוגים – לכל עסק יש לעיתים בלוג עצמאי שמפיץ תכנים הקשורים בעסק, חדשות, עדכונים, מבצעים ולעיתים תכנים עם ערך מוסף, חשוב שהבלוגים הללו יקשרו לדברים הרלוונטיים בתוך אתר העסק, אין מדובר רק בקישור לעמוד הבית של אתר העסק או למוצר ספציפי אלא לכתבה עם ערך מוסף או תוכן איכותי שנמצא באתר. לעיתים בעמוד של שאלות נפוצות אפילו מקשרים לתקנון כתשובה לשאלה, לכן חשוב שתהיו יצירתיים.

3. כתבות באתרי יח"צ או אתרים בתחומכם – חשוב לאתר אתרי סמכות בתחומכם, בלוגים בתחומכם או אתרים בתחומכם שיכולים להעלות תכנים איכותיים אשר מקשרים אליכם. אתרי סמכות כאלה יכולים להיות מדורים באתרים נרחבים יותר, כמו מאקו, פורטל כיפה, רוטר, חורים ברשת, נומיינד וכן הלאה. פורטלים גדולים הם אתרים איכותיים שקישורים מהם בהחלט שווים את הטרחה ולפעמים את התשלום. לעיתים תצטרכו לבצע את זה במסגרת פעולת יח"צ ולפעמים דרך קשר אישי, חשוב להפיץ את התכנים האיכותיים שלכם בערוצים הרלוונטיים ולקבל קישור חוזר, מהסוגים המתאימים לפי האחוזים.

4. אינדקסים, סימניות, פורטלים חינמיים – קישורים אלו נחשבים לפחות איכותיים אבל הם למעשה חלק חשוב מהפרופיל שלכם, שוב חשוב לבצע סינון קפדני לא לרשום את אתרכם באינרקסים או אתרים שלא דורשים הרשמה מראש ואישור במייל, לא לרשום את אתרכם או אתר שאתם מקדמים באתרים לא פעילים או אתרים שמפיצים ספאם או בעצמם בית חרושת של קישורי ספאם. פורטל חינמי יכול להיות קפה דה מארקר, שבו ניתן לפתוח פרופיל ובלוג ולבנות ערוץ תוכן איכותי שממנו אפשר לקשר חזרה לאתרכם, אינדקסים יהיו כאלו שדורשים הרשמה קפדנית ויהיה להם מנהלים שמבקרים את הפעילות של האתר.

5.הזירות החברתיות – כל הקישורים החברתיים למיניהם וכמה שיותר מהם, פייסבוק מפוסטים פומביים, ציוצים בטוויטר, פינטרסט, YouTube, קהילות כמו קפה דה מארקר, גוגל פלוס, קהילות פתוחות של שאלות ותשובות וכן הלאה. ככל שיהיו לכם יותר קישורים מגוונים ואיכותיים מהאתרים הללו וככל שתהיו יותר מסונכרנים איתם, כך האפקט שלהם בטווח הארוך יעשה פלאים לאתרכם, השילוב של כל הקישורים היזומים יחד עם הפעילות החברתית יוצר תמיסה מבעבעת של הצלחה.

עמוד יעד – לאיזה עמודים אתם צריכים לבנות קישורים? כמה קישורים לכל עמוד? האם רק לעמודים ראשיים?

אחד העקרונות הקריטיים בכל פרופיל קישורים הוא עמוד היעד אליו מקשרים לאתר, אני אחסוך לכם את הנושא של מיקוד יתר הוא ברור לכולם, אם כל הפרופיל מוביל לשני עמודים חמישה עמודים וכן הלאה זה נראה רע, זה לא טבעי וזה פגיעה משמעותית באתר. עם זאת יש תמהיל אחוזים מסוים שאליו צריכים להפנות את הקישורים בכדי ליצור פרופיל קישורים איכותי שעובד.

1. 55% קישורים לחיזוק המותג שלכם – יובילו לעמוד הראשי של האתר ועדיפות עם שם המותג בטקסט העוגן

2. 35% קישורים לחיזוק המוצרים או השירותים שלכם – יובילו לעמודי היעד של המוצרים או השירותים שלכם במילות מפתח מגוונות, מילות מפתח ממוקדות או ללא מילות מפתח

3. 10% לחיזוק עמודי עומק של תכנים באתר – יובילו לעמודי עומק באתר, תכנים איכותיים בבלוג שלכם, עמודי שאלות תשובות, קטעי וידיאו שמסבירים על המוצר וכן הלאה – קישורים אלו בדרך כלל יהיו אפקטיביים יותר בזירות חברתיות (פורומים, רשתות חברתיות, אתרי שאלות תשובות)

לסיכום: עמודי יעד צריכים להיות מגוונים, כלומר לא תוכלו להפציץ רק את עמודי המוצרים, רק את עמוד הבית או רק עמודי עומק, חייב להיות תמהיל נכון בשביל זה, בכל התחומים כולם תוכלו לשחק עם האחוזים ולראות מה הכי אפקטיבי, הנוסחא הזו אפקטיבית על כמעט 75% מהתחומים בישראל כולל התחרותיים ביותר. ישנם כמובן תחומי קצה בהם אופי התכנים וההתנהגות היא שונה ודווקא עמודי העומק הם אלו שיוצרים תנועה לאתר.

למי שקורא את המאמרים שלי בקפידה, יודע שאני מביא דברים בדוקים, כאלה שעובדים – נסו אותי. אני אשמח לשמוע תוצאות, שיפורים, הערות, טענות ובמיוחד שאלות – אל תשכחו להשאיר אותם בתגובות, אם זה עזר לכם אל תשכחו לעזור לאחרים – כל מי שמפחד מהאלגוריתמים של גוגל, כל מי שלא יודע האם מה שהוא עושה עובד או לא, כל מי שלא רוצה לעשות טעויות ורוצה לדעת איך לבנות קישורים בצורה נכונה – בשנתיים האחרונות השיטה הזו שמוצגת במאמר הזה עובדת – בצורה וודאית, שרדה את כל עדכוני האלגוריתמים וכנראה תמשיך עד הרגע שבו קישורים נכנסים לא יהיו משתנה בדירוג האתר בתוצאות החיפוש בגוגל.

אם פיספסתם: המחקר שכתבתי בפברואר של השנה על המשתנים בתמהיל הדירוג של גוגל לשנת 2013

 

  • יופי של מאמר, רק הערב טכנית קטנה.
    העמוד שלך אינו בר נעיצה (אין בו תמונה שפינטרסט יכול להרים) קצת מפוספס אחרי כל הכתיבה על סיגנלים חברתיים, לא :-)?

    יולי
    • Pinterest is Over-rated 🙂

      אורי זילברשטיין
  • הרבה תודה אורי , מאמר איכותי ובעל ערך מוסף בשבילי שחזק אצלי כמה תובנות שהיו יותר אינטואיטיביות אצלי וכעת קבלתי עליהן חיזוק במאמר.
    באשר לקישור מבלוגים בתחום האתר המקודם , האם יש בכלל בלוגים שמאפשרים הוצאת קישור ממילות מפתח כי בכל הבלוגים בהם אני נתקלתי לפחות, אפשר להוציא קישור ל- url בלבד … אשמח לדוגמא אפילו בתחום שלנו. ובאשר ל- schema.org ו- rich snippet האם יש עוד משהו לעשות בעניין חוץ מנושא ה-authorank ? אני די פעיל ברשתות חברתיות ורציתי לדעת איך נוצר קישור לאתר בפעילות בגוגל פלוס חוץ מהעניין שרושמים את האתר בהגדרות של החשבון ?
    ואחרון וחביב יש לך אתרי סימניות מומלצים … אשמח לשמוע.
    הרבה תודה מראש לתשובותייך,ושמח לפרגן לך דרך הרשתות החברתיות.

    דני וקסלר
    • היי דני:) שמח שאתה נהנה מהמאמרים שלי…ושהם יכולים לסייע לך.

      1. בבלוגים בדרך כלל בתגובות יש לך שני דרכים בלבד להוציא קישורים. במקום השם שלך לשים מילת מפתח (לא מומלץ) או לשים URL בתוך גוף התגובה, או להגיב תחת שם אמיתי ולקבל קישור במילת מפתח שהיא השם. כך או כך אלו הם קישורי nofollow מתוך בלוגים, הם קישורים טובים וניתן לעבוד איתם רק חשוב לוודא שהם באחוזים נכונים מתוך הפרופיל שלך.

      2. בגדול חוץ מ-author tag יש לך ratings, reviews, places – תלוי מאוד מה האתר שאתה מקדם. יש לך הכול בגוגל. – ההנחיות לנתונים מובנים בגוגל

      3. בגדול גוגל פלוס הוא חיה בודדה 🙂 אתה לא יכול לחבר אליו אוטומציות לפרסום כמו נניח פייסבוק או טוויטר, אני אישית כל פעם שעולה כתבה, עולה משהו מעניין או ביצעתי פעולה שאני רוצה לקבל עליה פידבק מגוגל , אני מפרסם שם. כדאי מאוד שתקשר את הפרופיל שלך באופן רשמי לגוגל זה נקודות זכות בתוצאות החיפוש.

      4. אין לי לתת לך אתרים של סימניות בצורה מפורטת, אבל זה לא בעיה למצוא כאלה שהם טובים, תזכור שיהיו אתרים שדורשים הרשמה מלאה ושאין בהם פרסומי צפייה ישירה, פורנו, הימורים וכו'.

      אורי זילברשטיין
  • שאפו אורי!
    אני לא מאמין שמצאתי את הפוסט הזה רק חודשיים אחרי שהוא פורסם.

    לגבי קישורי רוחב – מה אתה ממליץ לעשות כשבונים אתר ללקוח גדול ורוצים לנצל את הקידום שלו?
    האם קישור פוטר ״נבנה על ידי…״ יכול ממש לפגוע?

    שוקי מן
  • תודה תודה תודה. מעטים המאמרים שפותחים בפני הקורא צוהר לעולם הקישורים. בדרך כלל, הדברים נכבתים בשפה מעורפלת. לפעמים בגלל שהכותבים אינם בקיאים, או לחילופין המאמר משמש אותם לצרכי בניית קישורים 🙂

    המאמר הזה כתוב אחרת. הוא משמש כמדריך פשוט ובהיר שמצליח לעבור איתך צעד אחר צעד ולסייע לך לבנות קישורים עבור האתר שלך ולהבין את התהליך באופן מעמיק.

    שרית רונן
  • 1. מה זאת אומרת אתר לא מתוחזק? בוא לא ניתמם אני לא הולך להפעיל עכשיו עדכון שבועי על כל אתר חינמי שאני אפתח לו, אני כן אעשה אותו ממוקד נושא (אם האתר שלי מתעסק בניתוחים פלסטיים, אז הוא יהיה ממוקד לניתוחי שאיבת שומן לדוגמא) עם איזה 5-6 פוסטים קשורים, שכמובן לא מכולם יצאו קישורים, אולי גם אזרוק פה ושם איזה פוסט וידאו או תמונות. מה אפשר לעשות יותר מזה?! ואני לא מדבר על הסוג שאמרת – בלוגים רשמיים של החברה אתר.
    1.2 לא הבנתי את ההקשר לפורפיל הקישורים שיצא מאיזון. אם 5% מהקישורים שלי זה מאתרים כמו בלוגר, וורדפרס וויבלי וכו' זה יעלה בהתאמה.. מה משנה אם זה 2-3 אתרים או רשת של אתרים כל עוד זה % מסויים מסך כל הקישורים או סוגי הקישורים?
    2. מסכים

    רונן זהבי
    • 1. הכוונה היא שאם תפתח אתר שהוא טהרת "האתר התומך" שהוא סופר ממוקד על מילות מפתח, אתה לא בונה לו קישורים בכלל, הוא לא מופיע בשום מקום ואין לו תנועה נכנסת, אבל אתה מעמיס אליו תוכן ומוציא ממנו קישורים ערך הקישורים ממנו יהיה בהתאם.
      אם תעשה את זה עם 15-20 אתרים שבנית או של אחרים שבנו( להלן כוונתי רשת של אתרים) וכולם יוציאו קישורים אל האתר שלך, הסיכוי שלך לעוף מגוגל גדל בצורה משמעותית. אם יש לך פרופיל קישורים שמספר הקישורים מאתרים תומכים "זבל" עולה כל הזמן, בסופו של דבר האחוז יהיה משמעותי מספיק בכדי לחטוף סינון אלגורתמי, גם אם אתה חושב שתצליח לשמור רק על אחוז מסוים של קישורי "זבל" בסופו של דבר אתה מעמיד את האתר שלך בסיכון גבוה יותר אם היית מקבל פחות קישורי "אתרים תומכים". אני יכול לומר לך שהאתרים התומכים שאני משתמש בהם, אינם ממוקדים על מיקרו נישות, אלא יותר בלוגים "חופשיים".

      תסתכל טוב טוב באסטרטגיה שכתובה כאן ותעשה חושבים. בגדול, לבנות אתר אחד ייעודי, לפתוח בלוג אחד בכל פלטפורמה חינמית ולתת לו תכנים וכו', יעבוד לך טוב. כל עוד תמשיך גם לבנות קישורים נוספים מסוגים אחרים ותשמור על אחוז מסוים מתוך בך פרופיל הקישורים. תחשוב שזה לא תמונה קפואה, קצב העלאת הקישורים שלך, העלאת סוגי הקישורים או קצב הגילוי של הקישורים משפיע מאוד על האופן שבו תתקדם או תעוף.

      אורי זילברשטיין
  • היי אורי, מאמר יפה ומושקע! תודה רבה..
    1.רציתי לשמוע את התייחסותך לאתרי WEB 2.0? האם שווים את ההשקעה?

    2.שאלה קטנה, במידה ושמתי התראה על מילת מפתח מסויימת וסימנתי 'התוצאות הטובות ביותר'. לאחר מכן בניתי לינק וכמה זמן לאחר מכן קיבלתי התראת גוגל על הקישור שבניתי (כנראה איזה מאמר באיזה פורוםווב 2.0אתר מאמרים). האם אפשר להתייחס לקישור הזה כקישור 'טוב'?

    רונן זהבי
    • היי רונן 🙂 תודה רבה על המחמאה.

      לגבי השאלות שלך:

      1. אתרים המאפשרים לגולשים לייצר תוכן הם אתרים מעולים – תלוי מה המטרה של האתר.
      2. בכל הקשור להאם יש קישור טוב או קישור רע – ממליץ בחום שתקרא את המאמרים הבאים:

      שתי טקטיקות לבניית קישורים שעובדות: http://www.duran-seo.co.il/blog/?p=2424

      אורי זילברשטיין
      • 1. כמובן שהמטרה להוציא קישור, אני לא מצפה מאנשים באמת להגיע איכשהו (לפחות לא כמות שמספיקה ליצור איזהשהי סטטיסטיקה אצל גוגל)

        2. תודה

        שאלה נוספת, מה התייחסותך לכל נושא ה-Rich Snippets? האם מומלץ להשקיע בזה? האם ישנם איזהשהם יתרונות מעבר להגדלת ה-CTR? (בתקווה שבאמת יגדל)

        רונן זהבי
        • 1. אם המטרה שלך היא לבנות קישור, אז בניית אתר לא מתוחזק שאין לך ציפייה שיגיעו אליו יהיה בדיוק מלכודת המוות שאינך רוצה לאתר שלך 🙂
          בוא נגיד שאם יש לך אתר אחד כזה, לא יקרה לך כלום, אם תרים רשת אתרים כאלה שיוציאו כל הזמן קישורים לאתר שלך אתה תתחיל להיות בצרות, פרופיל הקישורים שלך מאוד מהר יצא מאיזון.
          2. אני אישית משתמש בכל הכלים שגוגל מאפשרים לי בכדי לתפוס את העין או להעלות את ה CTR כולל שימוש ב-schema.org ובאפשרויות של rich snippet – לומר לך שמדדתי האם זה מביא יותר CTR
          לא מדדתי 🙂 אני מסתכל על זה כך, גוגל מאפשרים לך עוד ועוד כלים להופיע טוב יותר, תשתמש בהם, זה עוד נקודות זכות.

          אורי זילברשטיין
  • אורי – סחתיין עליך.
    גם לנו יש את החלוקה הפנימית שלנו שמטרתה לשמור על איזון בין המדיות השונות. היא מאוד דומה לחלוקה שאתה עושה וזה משמח אותי 🙂
    תודה רבה על הסדר
    ניר

    ניר רמתי
  • מאמר מקצועי במיוחד.
    יפה שיש אנשים שמשקיעים המון זמן על מחשבה ומשתפים את הידע שלהם גם אותנו.

    יוסי
    • תודה יוסי, משתדל מאוד בהתאם לזמנים להביא מידע עדכני ויעיל שיכול לתת פרקטיקה של ממש

      אורי זילברשטיין
  • היידה!!! מסכים אתך אח
    גם אני נקטתי באותה אסטרטגיה ואני חושב שלימים היא משחקת היטב גם אצלי וגם עבור הלקוחות.
    כיף לקרוא את הכתבות שלך… תחזור לכתוב יותר ומהר…
    צריך פה יותר תוכן מיותר אנשים

    אנידור
  • מאמר מצויין אחי. שאפו!
    הגיע הזמן שתחזור להפציץ קצת במאמרים מעניינים

    אגב, לגבי גוגל , במקום IFTTT אפשר להשתמש ב- buffer
    במחקר האחרון של MOZ דובר גם רבות על הנושא של קישורים בין סאב דומיינים לדומיין ראשי וכדומה
    וכמובן קיימת הדילמה האם מבחינת שיקולי קישורים עדיף להקים בלוג בתיקייה או בסאב דומיין או שמא עדיף להקים בלוג חיצוני ולקשר משם לאתר שלך.
    איך אתה רואה את הנושא הזה?

    אנידור
    • תודה איש יקר, טוב לראות פרגון מאיש תוכן אחד לרעהו.

      אני אישית משתמש ב IFTTT לעיתים אני משתמש גם ב-Hootsuite אנסה לראות מה BUFFER נותן לי.
      בגדול – מנקודת מבט של SEO בלבד – לבלוג יש שני ערכים – תוכן איכותי לדומיין או קישורים נכנסים מדומיין אחר מאשר הדומיין הראשי.
      ניתן לעשות בלוג בתוך האתר, בתיקייה או בסאב דומיין, ניתן גם לשים בלוג חיצוני – שים לב שלמשל לי יש מספר בלוגים ואת הבלוג הראשי, כל בלוג באופי אחר.
      לגבי קישורים מסאב דומיינים, גוגל לא דבילים – בפורטלים גדולים שסאב דומיין מקשר לדומיין זה די שקוף שזה אותו אתר, גוגל יודעים לקחת זאת בחשבון, אפילו בכלי מנהל אתרים
      לא מופיע לך הסאב דומיין אלא מופיע לך האתר הראשי שהסאב דומיין משויך אליו. אני הייתי מקים בלוג בתקייה בשביל שיהיה לי תוכן איכותי, ביחד עם בלוג נוסף חיצוני לאתר לחלוטין בכדי לקבל ממנו קישורים.
      מי כמוך יודע שאם התוכן שלך ממש טוב, הבלוג תופס את המקום המכובד שלו וכל קישור ממנו – היידה! 🙂

      אורי זילברשטיין
  • סיכום מעולה של הדברים; לא תמיד קל להבחין בין מה שעובד לבין מה שלא.

    שאלה בנוגע לאתרים שיושבים רובם או כולם באותו IP – עד כמה זה מהווה פקטור משמעותי בין שאר הפרמטרים שהצגת פה? לכאורה זה יוצר בעייתיות בקידום, אבל זה גם פרמטר שקשה לבודד אותו.

    עמית אדלר
    • היי עמית,

      אתה מעלה נושא מעניין מאוד שאני אפילו שוקל להעלות בפסקה נוספת לקראת סיום המאמר הנוכחי.
      בגדול מעגלי קישורים, Cloaking של קישורים, הפניות 301 של דומיינים שלמים וכל שאר הטכניקות החצי שחורות לקידום מעלות את רף הסיכון של האתר שלך.
      אם תסתכל במאמר קישרתי אל מאמר נוסף על שתי טקטיקות יעילות לבניית קישורים שמציגות לך גלגלי קישורים חכמים יותר, ברגע שאתה מבצע עומק של 3 רמות או 4 במעגלי הקישורים, הסיכוי שלו לעלות על זה נמוך מאוד, במיוחד אם מדובר בפלטפורמות כלליות כמו פורומים, בלוגים וכו'.

      לשאלתך: בפורמט מסוים זה לא בעיה שהם על אותו IP, אם מדובר על 20-30-40 אתרים זה בעייתי ומעלה את רף הסיכון בבניית הקישורים שלך, אם תעשה את זה חכם ובכמות מינימלית של קישורים לפרופיל נכנס של אתר, אתה לא תתפס. אבל לא הייתי מסתכן בכלל 🙂

      אורי זילברשטיין
  • כתבה מצויינת, באמת פיסת אינפורמציה מדהימה.
    שאלה:
    "כמה אנשים מתוך מי שיקראו יעשו משהו עם האינפורמציה הזאת?"

    לדעתי 1-2 מקסימום.
    אנשים חושבים עדיין בטווח קצר, לפחות רובם.

    Eitan
  • מאמר מפורט להפליא כל הכבוד.
    לפחות אתה לא כותב על מותם של הלינקים וכו' בזמן שברורו לכולם שתמהיל הלינקים הוא המדד העיקרי להתקדמות.
    והמדדים הנוספים כמו זמן שהיה, עיניין , ופעילות באתר הם רק נגזרת משנית.

    רן
  • תודה אלי אשמח לשמוע את דעתך המורחבת יותר על המאמר אם תרצה לשתף כאן.

    אורי זילברשטיין
  • במקרה הגעתי לאתר שלך ואני חייב לפרגן לך. כל הכבוד על ההשקעה ועל הרצון לחלוק מהידע שלך

    אלי
  • אורי , מודה לתשובותייך .

    דני וקסלר