גוגל פלוס הגיעה ל- 150 מיליון משתמשים פעילים

על פי מדידות של globalwebindex הרשת החברתית גוגל פלוס זינקה בחודשים האחרונים זינוק משמעותי והגיעה ל- 150 מיליון משתמשים. ישנם שמועות רבות אשר מעלות תהיה האם מדובר במספרים מדויקים. וכפי שניתן לקרוא בכתבה, אפשר לראות בבירור שרוב הסיכויים שהמספרים מבוססים ואמיתיים. עלינו להבין שמצב זה מעמיד סופית את הרשת החברתית גוגל פלוס כמתחרה ישיר לפייסבוק […]

על פי מדידות של globalwebindex הרשת החברתית גוגל פלוס זינקה בחודשים האחרונים זינוק משמעותי והגיעה ל- 150 מיליון משתמשים. ישנם שמועות רבות אשר מעלות תהיה האם מדובר במספרים מדויקים. וכפי שניתן לקרוא בכתבה, אפשר לראות בבירור שרוב הסיכויים שהמספרים מבוססים ואמיתיים. עלינו להבין שמצב זה מעמיד סופית את הרשת החברתית גוגל פלוס כמתחרה ישיר לפייסבוק שלא הולך להתנדף כל כך מהר.

ההישג המרשים של גוגל רק מראה לנו את הכוח האדיר שלה. את הזינוק במספרים כל כך גדולים.

ראשית בואו נסתכל על הגרף המרשים מתוך GWI

המהלך המדהים הזה עקף את כל הרשתות החברתיות המבוססות וכיום מהווה כבר קצת יותר מאשר- 25% מכמות המשתמשים הרשומים בפייסבוק. בארץ ייתכן שאנחנו מרגישים פחות את התנועה בגוגל פלוס אם כי אני חייב להודות שה- FEED שם משתפר מיום ליום ואנשים דווקא כן טורחים להיכנס ולעדכן פוסטים ולעשות פלוסים. מה גם שכל דבר טוב בסופו של דבר תופס אותנו ובהמשך הפוסט תקבלו מספיק סיבות למה עדיף להשקיע את הפעילות שלכם בגוגל פלוס הרבה יותר מאשר בפייסבוק. אך לפני כן בואו נבחן מס' סיבות אפשריות לזינוק המטורף של גוגל פלוס בכמות המשתמשים שעומדת היום על ההערכה של 349,000 מצטרפים ביום נכון לחודש נובמבר 2011.

גוגל פלוס עורכת אינטגרציות משמעותיות עם YouTube

שימו לב שכאשר אתם מחוברים למשתמש שלכם נוספו שתי אפשרויות לאינטגרציה עם גוגל פלוס. ראשית כל חשוב לדעת שהיום המשתמש שלכם בגוגל פלוס יכול להפוך להיות גם למשתמש שלכם ב- YouTube. זה כבר ידוע לנו מתחילת הדרך שכל סרטון שתעלו לרשת YouTube יעלה אוטומטית תחת הערוץ שלכם בשם המשתמש שבו אתם גולשים ברשת החברתית של גוגל.

ועכשיו תוכלו לעשות גם +1 לסרטונים שאהבתם והם יופיעו על הקיר שלכם בפוסט ציבורי. אין ספק שעם כמות המבקרים ב- YouTube ישנן לא מעט הרשמות לגוגל פלוס שמתבצעות כתוצאה מהאינטגרציה. בנוסף שימו לב לאפשרות השנייה של פתיחת "זולה" עם החבר’ה סביב סרטון. אני מניח שבמקרים מסוימים זה יכול להיות מועיל אם כי בארץ נושא הזולות פחות מצליח בינתיים. בעיקר כי זה עדיין צעיר מאוד.

שימוש מועיל לזולה של גוגל

שוב בארץ כנראה שייקח לזה זמן אם בכלל לתפוס אך גוגל ממשיכה להראות בפרסומות שלה את הרעיון שזולות יכולות לאפשר לבעלי עסקים להציב מצלמה בעסק שלהם ולדבר באופן חי עם הלקוחות שלהם און ליין, לתת להם טיפים, להראות מוצרים או סתם להציע גימיק מדליק שבו אתם יכולים לראות את האנשים עובדים בחנות ולהעניק מימד חי ואינטראקטיבי בהרבה לעסק מאשר דף עסק משעמם בפייסבוק.

דפי עסק של גוגל פלוס מתחילים להופיע בתוצאות החיפוש

נכון לעכשיו כאשר אנחנו מקישים שאילתות ניווט (שאילתה שבה אנחנו מבקשים לחפש עסק מסוים) עולה גם דף העסק שלו בגוגל פלוס. וזהו פלוס גדול שאין לפייסבוק להציע כיום. אין ספק שדף המותג של גוגל פלוס רק ילך ויתעצם מבחינת הכוח שהוא מעביר לעסקים. גוגל כבר רמזה שיהיו דרכים נוספות לחשוף דפי עסק במנועי החיפוש בהמשך הדרך ואלו בטוח ישתלמו לנו כלכלית הרבה יותר מאשר פייסבוק מכיוון שקהל המשתמשים בנוע החיפוש ידוע כקהל שממיר הרבה יותר מאשר רשתות חברתיות.

כאשר אנחנו נעשים מודעים יותר ויותר שהפלוסים משפיעים על התקדמות האתרים ברשת ודפי העסק תופסים מיקומים אסטרטגיים גם הנהירה של משווקים ברשת ושל עסקים לכיוון גוגל פלוס מגבירה את הקצב שלה ובצדק. כאשר אנחנו צפויים לראות יותר ויותר חשיפה של דפי עסקים והשפעות על הקידום האורגני כך באותה מידה צפויה להמשיך ולגדול הפופולאריות של גוגל פלוס ברשת.

תמונות מגוגל פלוס מאנדקסות בחיפוש תמונות של גוגל

כולנו מכירים את מנוע חיפוש התמונות העוצמתי של גוגל. כיום כאשר אתם מזינים את התמונות שלכם בגוגל פלוס הם נכללות גם בתוצאות חיפוש התמונות של גוגל. אפשר בקלות להניח שגם התנועה מ- google images גדלה כתוצאה מהפעילות הטבעית ברשת החברתית. כמות התמונות שעולה לרשת היא עצומה ושוב יש לנו עוד יתרון מובהק שמעניק חשיפה. כל פעילות ברשת למעשה מעשירה את הסיכויים לחשיפה בצורה הרבה יותר מקיפה מאשר הרשת הסגורה פייסבוק.

גוגל מחברת את Blogger עם גוגל פלוס

גם זה מהלך שנעשה בתחילת הדרך והוביל ללא מעט נרשמים ככל הנראה. כל משתמשי בלוגר קיבלו הצעה לממשק את הבלוגים שלהם עם המשתמש שלהם בגוגל פלוס. ההתממשקות מאפשרת לחברים לראות את הפוסטים שאתם מפרסמים בתוצאות החיפוש ברשת מה שמגדיל ללא ספק את האינטרס להתחבר.

ואם זה לא מספיק אז גוגל מציעה גם לכל הבלוגרים שיצטרפו עדכונים שוטפים וגישה לכל התוספות והאינטגרציות העתידיות שיושקו האופן אוטומטי.

כאשר החברים שלכם גולשים ברשת והפוסטים שלכם נחשפים ויותר ויותר אין ספק שהדבר תורם לזרימת המבקרים באתרכם ולהגברת הפופולאריות וחשיפת הבלוג ברשת.

לסיכום

זוהי רק ההתחלה. כדאי כבר היום להתחיל להשקיע ולפרסם ברשת החברתית של גוגל פלוס ולהיות פעילים. לאחר הכשלונות המרובים של גוגל ליצור מיזם חברתי מצליח: החל ברשת החברתית orkut וכלה במיזם הכושל google buzz –נראה שהפעם הם הצליחו וגוגל פלוס לא הולכת לעזוב כל כך מהר.

בעזרת שיווק והפצה אגרסיביים והטמעה בסגנון "כל האמצעים כשרים" של גוגל פלוס בכל אחד מהשירותים של גוגל יוצרים שילוב מנצח שמכניס את הרשת והופך אותך לחלק בלתי נפרד מחוויית הגלישה שלנו ולא רחוק מאיתנו היום שבו תהווה גם אינדיקציה משמעותית למדידת איכות התוכן באינטרנט ופיתוח אלגוריתמים שימשיכו לנקות עוד ועוד את אלו אשר מנסים לתמרן את מנוע החיפוש.

במאמר קודם בנושא כבר כתבתי בקצרה על אלגוריתם agent rank שנרשם על ידי גוגל כאלגוריתם שיודע לדרג רמת איכות של אנשים ברשת החברתית ועל ידי כך לתת להם ציון אמינות ובהתאם גם לכוח שההמלצות שלהם יעבירו לאתרים שעליהם הצביעו בפוסט שלהם. בנוסף נושא הפרסונליזציה של תוצאות הולך ומתגבר ברשת יותר ויותר. בעוד מקדמי אתרים מכבים ומתנתקים מהמשתמש שלהם כדי לבדוק מיקומים בתוצאות החיפוש אנשים רבים אחרים מחוברים למשתמש שלהם ומבצעים חיפושים בגוגל בלי לחוש מוטרדים מהשינוי שנעשה עבורם בתוצאות החיפוש. מה שמוביל אותנו להבין שעסקים ואנשים אשר לא ישקיעו בפרסום שלהם ברשת החברתית שלגוגל יופיעו גם פחות בתוצאות החיפוש בסופו של דבר.

בקצב הנוכחי נראה שלא יעבור הרבה זמן עד שגוגל תשווה את כמות המשתמשים שלה לפייסבוק ותגיע ל- 500 מיליון חברים רשומים. בנוסף מרבית הסיכויים שבשלב מסוים גוגל אף תעקוף את פייסבוק וייתכן שכל סרטוני הפארודיה על מארק צוקרברג עשויים להתגשם…

חברים יקרים, מנהלי שיווק ומקדמי אתרים – זה הזמן להרים את הכפפה ולהיכנס לגוגל פלוס. הגיע הזמן להבין שהאתר הכחול החביב שכולם אוהבים לחיות בו מבוקר ועד ליל לא משתווה ליכולות וליתרונות שמעניקה לנו הרשת החברתית של גוגל. וככל שהזמן עובר יותר ויותר אנשים נוספים ויוצרים FEED חי שלא מבייש רשת חברתית מוצלחת. רק שהפעם כל פעילות שלכם נחשבת וכל פעילות שלכם משתקפת בדירוגים ובחשיפות. אין ספק היכן המקום הנכון להיות בו.

אז הנה 6 דברים שכדאי לכם לעשות כבר היום

1. הקימו דף עסק בגוגל פלוס ודאגו לתחזק אותו בפוסטים ממש כשם שאתם משקיעים בפייסבוק.

2. העלו תמונות איכותיות ופוסטים מעניינים לערוץ שלכם והזמינו חברים לעקוב אחריכם ולהישאר מעודכנים.

3. השקיעו בתוכן וידאו. זה ללא ספק תוכן שמושך קהל מתעניינים וצפיות ובאופן כללי מהווה אטרקציה על הFEED.

4. השיגו פלוסים לדפים באתר שלכם, לדף הבית ולפוסטים שאתם מפרסמים. פלוסים נספרים ומשפיעים על קידום האתר !

5. הטמיעו אלמנטים של +1 באתרכם. לאלו מכם שלא שמו את הכפתור עד היום כי הם חששו שהוא פשוט יעמוד על 0 פלוסים, הימים הללו נגמרו… ומי שלא מאמין שייכנס לעמוד הבית שלנו ויסתכל על מצב הפלוסים. יחסית לארץ ישראל לא רע בכלל.

6. יש לכם עובדים בחברה? זה הזמן לחבר את כולם לגוגל פלוס וליזום דיונים משותפים והצפות תכנים מתוזמנות. תתפלאו כמה גולשים וחשיפה אפשר ליצור כאשר עובדים ביחד.

אז מה דעתכם על כל מה שקורה עם גוגל פלוס? מרגישים שזה הזמן להצטרף למהפכה? או שארץ ישראל תמשיך להחזיק בפייסבוק בתור הרשת החברתית היחידה והשולטת?

3 Comments

יוסי ג'אנה on 12 באפריל 2013

לא יודע מה לומר לגבי תחזיות אבל אני מתחיל להיות פעיל יותר בגוגל פלוס לאומת פייסבוק. הרבה הביאו ספק ברשת חברתית הזאת בהתחלה.

דעתי היתה שונה לגבי זה, ופלוס הולך להיות חלק בלתי נפרד מחיינו. בעיקר בגלל האינטקרציה הכל כך עמוקה עם מוצר הכי מוצלח של גוגל (מנוע החיפוש).

צוות דוראן on 12 באפריל 2015

אין ספק שלגוגל יש יתרון בכל הקשור ל SEO אבל לא בטוח שהיא מתעלה על פייסבוק והשימושיות, שים לב שאפילו עדכון הממשק הפך את גוגל ליותר דומה לפייסבוק.

צוות דוראן on 11 בדצמבר 2025

כן התחזיות העתידיות שלנו קמות לחיים, אין ספק שגוגל נעשה הרבה יותר משתלם מאשר פייסבוק, כל השקת הטייםליין למעשה הופכת להיות צעד שיווקי שנועד להשאיר אנשים בתוך הקוביות של פייסבוק, בעוד שגוגל תופס תאוצה אמיתית בכיוון השיווקי ובכיוון של שיתוף מידע אמיתי שנועד גם לקדם את העסק של האנשים המופיעים ברשת. חברים גוגל מציעה בדיוק את מה שפייסבוק מנסים כבר שנים להשיג…

Well facebook is going to be the next myspace 🙂

השאר תגובה

צור קשר

צור קשר

לקוחות מספרים על הצלחות

Duran SEO
Address: 28 Remez Street Tel Aviv, Israel
Telephone Number: +972-3-5227221,
Average Rating: 5.00
Votes: 3
Reviews: 3
5.00 (3 ביקורות)
Service
אני מעוניין להמליץ בחום על דוראן דיגיטל! אנחנו עובדים עם דוראן למעלה מ-5 שנים, במגוון תחומים: מסדי נתונים ואפליקציות, קידום אורגני וממומן, ייעוץ UI ועוד... הצוות אדיב, מקשיב, מקצועי ומעל הכל - אמין. דוראן והצוות תרמו רבות להצלחה שלנו, ועל כך תודה גדולה:-) 5
5 / 5

אני מעוניין להמליץ בחום על דוראן דיגיטל! אנחנו עובדים עם דוראן למעלה מ-5 שנים, במגוון תחומים: מסדי נתונים ואפליקציות, קידום אורגני וממומן, ייעוץ UI ועוד... הצוות אדיב, מקשיב, מקצועי ומעל הכל - אמין. דוראן והצוות תרמו רבות להצלחה שלנו, ועל כך תודה גדולה:-)
— ניב רווח פסיכומטרי בע"מ
Service
"דוראן היתה ללא ספק אחד מהגורמים בהפיכת האפליקציה של 99FM לאפליקציית המוזיקה הפופולארית ביותר בארץ. העבודה המקצועית והניסיון העצום של הצוות סייע לנו לשבור את כל תקרות הזכוכית ולהגיע ליעדים הגבוהים ביותר ששאפנו אליהם. כיף לעבוד וקל להגיע לתוצאות עם אנשים שכל כך איכפת להם ! 5
5 / 5

"דוראן היתה ללא ספק אחד מהגורמים בהפיכת האפליקציה של 99FM לאפליקציית המוזיקה הפופולארית ביותר בארץ. העבודה המקצועית והניסיון העצום של הצוות סייע לנו לשבור את כל תקרות הזכוכית ולהגיע ליעדים הגבוהים ביותר ששאפנו אליהם. כיף לעבוד וקל להגיע לתוצאות עם אנשים שכל כך איכפת להם !
— חגית קמין, מנכ"ל ECO99FM
Service
דוראן מלווה את ההצלחה של קבוצת הולמס פלייס ב-9 שנים האחרונות בכל פעילויות הקידום והשיווק בדיגיטל בישראל.מה שהתחיל כניסוי מזדמן הפך ברבות השנים לניהול מוצלח של פעילות מורכבת בצורה מקצועיות וסבלנית. בדוראן חבורה של אנשים מיוחדים שכיף לעבוד איתם!האמת, במחשבה שניה, אני מעדיף לא להמליץ עליהם, כדי לשמור את כל הטוב הזה להולמס פלייס :) 5
5 / 5

דוראן מלווה את ההצלחה של קבוצת הולמס פלייס ב-9 שנים האחרונות בכל פעילויות הקידום והשיווק בדיגיטל בישראל.מה שהתחיל כניסוי מזדמן הפך ברבות השנים לניהול מוצלח של פעילות מורכבת בצורה מקצועיות וסבלנית. בדוראן חבורה של אנשים מיוחדים שכיף לעבוד איתם!האמת, במחשבה שניה, אני מעדיף לא להמליץ עליהם, כדי לשמור את כל הטוב הזה להולמס פלייס :)
— דרור אורפז, סמנכ"ל הולמס פלייס ישראל