הסוד הגדול! למה כמעט 70% מהאנשים מאוכזבים מהקידום והשיווק שלהם באינטרנט? (חלק 1 מתוך 2)

נתחיל עם השורה התחתונה, גבירותי ורבותי – ניתוח.

לא, לא הדבר הזה שקשור להרדמה ולרופאים עם חלוק לבן – כי דווקא בכל מה שקשור לניתוח השיווקי צריך להיות מאוד ערניים…

מה זה אומר בעצם?

זה אומר שאנחנו רוצים לדעת לאן הכסף שלנו הולך, כמה גולשים הוא מביא אלינו, האם הם באמת רלוונטיים ומחפשים מוצרים או שירותים כמו שאנחנו מציעים ושאלת מיליון הדולר – האם הם הומרו מגולשים סתמיים ללקוחות פוטנציאלים? האם הם התקשרו או השאירו פניה באתר שלנו?

זו היתה דוגמא ספציפית לנושא גדול יותר שנקרא ניתוח ROI (Return on Investment) – ניתוח החזר ההשקעה. המטרה של התהליך הזה היא להצליח למפות את התשואה שלנו על ידי ניתוח מקיף של כמות המשאבים שיוצאים (משאבים זה לא רק כסף, משאבים זה גם זמן שלנו ושלכם, זמן של כוח האדם שלכם וכו') וכמות התנועה (Traffic) שנכנסת חזרה כתוצאה מהמאמצים הללו. אבל כאן הנושא לא נגמר – כאן הוא רק מתחיל!

מהו יחס המרה?

האם אתה יודע מהו יחס ההמרה של כל מקור תנועה המביא גולשים אלייך ?

 

כמות האנשים שמבצעים בדיוק את מה שרציתם שהם יבצעו באתר שלכם – אחד לעד עשרים וחמישה גולשים (1-25 יחס מעולה– 4%!) או אחד לחמש מאות גולשים (1-500 יחס גרוע 0.2%…) שמשאירים לכם טלפון בטופס יצירת הקשר באתר (ואם עדיין אין לכם כזה עדיין – רוצו לקרוא את זה!).

סקרים שנערכו מראים ש-60% מהנשאלים* לא יודעים במדויק מהו יחס ההמרה ומעל ל-85%, שזה אומר רק 1(!)מכל עשרה אנשים, מודדים מאיפה מגיעים ה גולשים ואיזה מטרות משיגים כתוצאה מכך. אם לא קובעים מטרות אי אפשר להשיג אותם – ככה נוצרת אכזבה.

הדבר הקריטי והחשוב ביותר – הגדירו מטרה –

מה אתם בעצם מנסים להשיג מהשיווק האינטרנטי שלכם?

(רמז –התשובה היא לא עוד כסף או לקוחות)

דוגמאות למטרות –

• התווספות מיילים לרשימת תפוצה

• פניות מהאתר (אנשים שהשאירו פרטים שלהם ליצירת קשר)

• הרשמה להדרכות, סמינרים (ווירטואלים או ממשיים)

• הרשמה לאתר

• אנשים שמתקשרים

• בקשות להצעות מחיר

• מילוי שאלונים או סקרים

העלאת ערך המותג או העלאת מודעות – זו אינה מטרה!

המטרות חייבות להיות מדידות ויכולה להיות יותר ממטרה אחת. האלמנט הזה הוא חובה מכיוון ואחרת לעולם לא נדע אם אנחנו בכיוון או לא… איך נדע אם אנחנו בכיוון אם לא התווינו אותו בכלל?!

בשבוע הבא – החלק השני של הסוד – איך מודדים.

*המידע הינו נתון רשמי של מערכות הסטטיסטיקה של חברת דוראן, ונכון לאוקטובר 2012.

מה דעתך על המאמר? היה הראשון להגיב

להשארת תגובה

אנו לא נפרסם את כתובת המייל שלך.