החלפות קישורים – בדרך החוצה ?

הסתכלות פנימית על אחת הפעולות הכי נפוצות בקידום אתרים – החלפות קישורים הלינק - או הקשר בשרשרת הארוכה של שיתופי פעולה, הטכניקות לבנייה של קישורים , החלפות קישורים מעולות, בסיס להצלחה להצלחה אמיתית ומקצועית

 

 

כולנו יודעים שאחד הפרמטרים החשובים ביותר בדירוג של גוגל הוא קישורים נכנסים. בצורה מופשטת ניתן לומר שככל שיש יותר אתרים אשר רלוונטיים לאתר שלנו אשר מצביעים עלינו ביחס לביטוי ספציפי, כך הרלוונטיות שלנו בביטוי עולה.

"הצבעות אמון" כאלו הן תוצר של כמה גורמים עיקריים, שיתופי פעולה בין חברות שונות, באז ויראלי איכותי שנעשה לנו. או אפילו בנייה טבעית של קישורים כתוצאה ממוצר מצליח או שירות אמין.

בשורה התחתונה הדרכים שיש לנו לייצר לעצמנו "הצבעות אמון" כאלו הן אינסופיות. כאשר חושבים על שיתופי פעולה ועל בניית קישורים בצורה טבעית, הקונוטציה הראשונה שעולה היא חיובית, שיתופי פעולה נועדו לעזור לשני הצדדים להגשים את היעד של יצירת קישורים הדדיים.

דרך יצירת שיתופי פעולה אמיתיים, אנו יכולים ליצור חברויות של ממש מה שמהווה פתח להזדמנויות עסקיות ושיתופי פעולה רחבים יותר, במידה והצד השני חבר שלי, ארצה לסייע לו בכל צורה אפשרית, במידה והדבר הדדי הרווח הוא כפול.

אך לצערנו קיימות שיטות ליצירת שיתופי פעולה שהינן פסולות, החל מבניית קישורים תוך מרמה, קניית קישורים ואפילו החלפות קישורים פשוטות אסורות על ידי גוגל.

 

איך ניתן להחליף קישורים אם הדבר אסור על ידי גוגל ?

נעמיד את הדברים על דיוקם, אמנם גוגל אינו מעודד החלפות קישורים אך מבין שהן הכרחיות. כלומר החלפות קישורים איכותיות טמונות באיזון, אם אנו נחליף קישורים ונטמיע את כל הקישורים "בעמוד" שנקרא "קישורים" אנו למעשה יוצרים חוות קישורים (מה שאסור על פי גוגל) ונענש על כך.

אך אם אנו נחליף קישורים ונוציא אותם מתוך הטקסט בביטוי הרלוונטי, נקבל קישורים מתוך הטקסט (בהנחה שאין 50 קישורים יוצאים מעמוד ל 50 אתרים שונים , שוב עקרון חוות הקישורים) ההחלפה צריכה להיות תקינה.

ניתן להסיק מכך שגוגל מעוניינים ליצור סביבת אינטרנט בהן הקישורים נוצרים כתוצאה מדיבורים אמיתיים ברשת או כתוצאה ממוצר או שירות שבאמת טוב עד כדי כך שימליצו עליו ברחבי הרשת באופן טבעי.

כמובן שההבדלים בין האידיאל הזה לבין המציאות הן כמו שמיים וארץ, אך גוגל פועלים במלוא המרץ בכדי ליצור את החזון הזה כמה שיותר קרוב למציאות. מה שכן במדינות עם נפח גלישה קטן כמו ארץ ישראל ישנן שיטות ליצירת קישורים אשר פסולות אך עובדות באופן תקין.

גוגל מודעים לעובדה שנפח הגלישה כאן כל כך קטן, שאם כל האלגוריתמים יפעלו כמו שהם פועלים בארה"ב ובמדינות גדולות, לא נוכל לקבל דירוגים רלוונטיים, לכן אפשר לומר שהמדינה שלנו מקבלת "הקלות" ויש דרכים לבניית קישורים שאינן כל כך כשרות אשר עובדות בצורה תקינה.

 

החלפות קישורים – רק אם התחום רלוונטי (האמנם?)

בארה"ב ובמדינות גדולות יש אתרים מונעים נישה וכמויות האתרים האלו הן אסטרונומיות, כלומר אם ארצה לחפש אתר העוסק בדיני משפחה אוכל למצוא עשרות מיליונים של אתרים העוסקים בנישה הספציפית הזו, משמע אני איאלץ לקשר לאחד מן האתרים האלו, במידה ואקשר לתחום שאינו רלוונטי, האתר שלי יחשב כספאמר.

קישור בין תחומים שאינם רלוונטיים בעיקר בחו"ל, יכול להסב נזק משמעותי לדירוגים של אתרינו. גם קישורי פוטר (קישור רוחבי היוצא מכל עמודי האתר) נחשב כספאם ויביא לפעולה הפוכה בחו"ל.

 

תחום לא רלוונטי – קישורי פוטר – רק בישראל !

בישראל ניתן לבצע החלפות קישורים בין אתרים אשר התחומים שלהם כלל לא נושקים זה לזה ועדיין כוח הקישור יהיה רלוונטי, משמע אני אוכל לקשר את הביטוי אילוף כלבים עם דיני משפחה והחלפה זו תיחשב תקינה בעיני גוגל, הרי שהדבר אבסורד. אין שום קשר בין שני התחומים.

יצירת קישורים בין התחומים האלו הן דבר שאינו תקין, אך גוגל מודעים שאין מספיק אתרים אשר עוסקים בנישה ספציפית בארץ, ולכן לקשר בין אתרים שתחומיהם לא קשורים אחד בשני הפכה להיות החלפה רלוונטית, שוב רלוונטית במידה מסוימת ורלוונטית בהתאם לאיזון, אם נקשר ל 60 אתרים שאינם רלוונטיים או ל2 אתרים שאינם רלוונטיים היחס של גוגל לנושא יהיה שונה.

גם החלפות קישורי פוטר (קישור רוחבי היוצא מכל עמודי האתר) עובד תקין כאשר מדובר בישראל. כלומר אם אתר מוציא אליי 10,000 קישורים חוזרים , אותם 10,000 קישורים או חלק ניכר מהם רלוונטי וירשם. למרות שהרי יותר משלושה ארבעה קישורים, אמור להיחשב כספאם, או לפחות כקישורים שאינם רלוונטיים.

כנראה שגם בשביל גוגל "אמור זה שם של דג" כי קישורי פוטר עבדו בצורה יעילה ותקינה ואף היו קישורים חזקים. כלומר בארץ ישראל ניתן לנקוט בשיטות שבחו"ל יחשבו כספאם.

 

החלפות קישורים – אבן היסוד של בניית קישורים בארץ

השיטה הנפוצה ביותר לבניית קישורים בארץ ישראל הינה "החלפות קישורים" , מהם החלפות קישורים? אנו ניגשים לאתר בתחום ספציפי יוצרים עימו קשר ומבקשים ממנו להטמיע קישור באתר שלו תחת ביטוי ספציפי אשר יוביל חזרה לאתרינו, אנו כבעלי האתר נטמיע אצלנו קישור בביטוי שהצד השני צריך.

כך למעשה אנו מוציאים קישורים בצורה הדדית ומקדמים אחד את השני, הדבר יעיל וטוב כאשר התחומים זהים ב-100% , כלומר אם עורך דין מקרקעין, מוציא קישור לאתר אחד העוסק בעריכת דין מקרקעין. זו החלפה מעולה, גם אם הקישור יהיה הדדי.

בישראל כפי שאמרנו גם אם התחומים אינם זהים, ההחלפה הזו יכולה להיות יעילה לשני הצדדים. השאיפה של כל צד להוציא את הקישור מהעמוד הכי חלש וזניח באתר שלו ולקבל את הקישור מהמקום הכי מקודם וחזק באתר של הצד השני.

 

הקושי בהחלפות קישורים – עקרון ה"תן וקח"

עקרון זה גורם למאבק כוחות, ועשיית מניפולציות על הצד השני בתקווה לקבל את הקישור החזק ביותר ולהוציא את הקישור החלש ביותר. רוב חברות קידום אתרים בארץ פועלות בשיטה כזו ויש אף שיטות "מלוכלכות" יותר ליצירת "שיתופי פעולה" כאלו.

במקום שנרצה לעזור אחד לשני, אנו מעוניינים לדפוק אחד את השני בתהליך. החשיבה הזו היא מה שמחבל בכל תהליך שיתופי פעולה בתחום קידום אתרים, אם אנו מעוניינים לתת לצד השני את הטוב ביותר ולקבל את הטוב ביותר ממנו, שנינו ננצח בהחלפות שלנו.

עקרון ה-"תן וקח" מבוסס על החשיבה הקלוקלת של לקחת את החזק ביותר ולתת את החלש ביותר "שיתופי פעולה" כאלו אינם תקינים ואנו צריכים לשאוף למגר אותם, עלינו להשריש את החשיבה והעיקרון של "תן ותן" , אנו ניתן לצד השני את הקישור החזק ביותר שירצה תוך שמירה על האינטרסים שלנו והצד השני ייתן לנו את הקישור הכי חזק שיוכל לתת תוך שמירה על האינטרסים שלו.

כך נוכל ליצור שיתוף פעולה שבו שני הצדדים מעוניינים לעזור בכנות לצד השני ולא לנסות לדפוק את הצד השני בתהליך.

אם אנו מעוניינים לתת לצד השני את הקישור החלש ביותר ולקחת ממנו את הקישור החזק ביותר, חשיבה זו עלולה לפגוע בהחלפה ובשיתוף פעולה, ואף לסיים אותה. לא פעם כאשר עבדתי מול גורמים כאלו ביטלתי את ההחלפה ופשוט עברתי הלאה.

 

קידום אתרים שפה קשה – הבדלי "שפה" בהחלפות קישורים

קושי שני שקיים בתהליך של החלפות קישורים הוא ה-"שפה", כל מקדם אתרים שם את המשקל על פרמטר אחר בקידום אתרים. יש מקדמי אתרים שחשוב להם ה-PR בלבד, ויש כאלו שחשוב להם הטראפיק לעמוד ממנו אנו נוציא את הקישור, יש כאלו שחשוב להם הרלוונטיות של התוכן לעמוד אליו הם מקשרים ואחרים רלוונטי להם המיקום של העמוד בביטוי אותו הם צריכים.

בסופו של דבר חוסר האחידות במידע יצר פערים כאלו גדולים שיש אנשים שלא ניתן לשתף עימם פעולה, והחסך ביישור קו בתחום יוצר כאוס בשיתופי הפעולה ולעיתים מחבל בהם.
חשוב להדגיש שרק סינרגיה נכונה של סך הפרמטרים מהווה קישור איכותי או פחות איכותי והישענות על פרמטר אחד או אפילו שתיים בלבד מהווה עיוורון מקצועי.

החלפות קישורים זו הפעולה אשר אוכלת למקדם אתרים הכי הרבה זמן ומשאבים, כתוצאה מחוסר יישור קו, מחסור באתרים רלוונטיים, חברות קידום אתרים שפועלות על עקרון "תן וקח" ולא עקרון "תן ותן", שוק רווי במקדמי אתרים בעלי ידע מועט, כל הגורמים האלו משפיעים ישירות על טיב ההחלפות, ועל הזמן שייקח לנו ליצור אותן.

 

בתחילת חודש אפריל של שנת 2010, גוגל הטמיעו על אלגוריתם החיפוש פרמטרים חדשים שנועדו להלחם בתופעת הספאם של קישורים וביטויי מפתח. כתוצאה מהטמעה זו התחילו ריקודי גוגל רבים שנמשכים עוד היום. בהם אתרים אשר היו "מאיכות ירודה" עפו מהמקומות הראשונים מספר עמודים אחורה.

ב-25 למאי 2010 גוגל קיבלו אישור על פטנט שהגישו בשלהי 2004 , בו כוח הקישור יקבע על פי הסבירות שהגולש יראה את הקישור וילחץ עליו. אלגוריתם זה ברגע שיוטמע במערכת ישנה את כל חוקי המשחק כמו שאנו מכירים אותם.

קישורי פוטר, קישורים בודדים ללא טקסט, צבע הטקסט, האם הוא מודגש, נטוי, עם קו תחתון, קישורים בחלקו העליון של העמוד, קישורים בחלקו התחתון של העמוד, עמודי שימושונים. המשקלים השונים של פרמטרים אלו ישתנו.

ניתן לראות בבירור לאורך השנתיים האחרונות שגוגל מפתחים חזון ליצור אינטרנט מהיר יותר ונקי יותר. ברגע שהאלגוריתם המחשב סבירות של קישורים יוטמע במלואו, נוכל להיות בטוחים שחוקי ההחלפות ישתנו בהתאם. קישורי פוטר ירדו מהפרק, קישורים ללא טקסט ירדו מהפרק. קישורים בצבע דומה לזה של העמוד יחשבו חלשים יותר וירדו מהפרק.

 

האם עידן ההחלפות הגיע לקיצו ?

אולי מהר מידיי לומר, שיתופי פעולה בין בני אדם יישארו תמיד, אין לגוגל דרך לפקח את שיתופי פעולה בינינו. החוקים של אותם החלפות ישתנו, ויש שחקנים שבוודאות יצאו מהמשחק, עם זאת הדרכים ליצירת קישורים חיוביים ואיכותיים הן בלתי מוגבלות. ואנו יכולים ליצור חלק ניכר מהקישורים הללו ללא צורך בשיתופי פעולה.

אך שיתופי פעולה הן בהחלט הדרך הסלולה והבנויה למקומות הראשונים בגוגל בביטויים אותם אנו צריכים, ויצירת סטנדרט עבודה תקין אם זה דרך חינוך דור מקדמי האתרים של העתיד בקורס קידום אתרים, או כתיבת ומסירת תוכן איכותי ואמיתי דרך ערוצי התקשורת השונים , טלוויזיה ואינטרנט.

או אם זה אפילו עבודה נקייה יותר, בשיטות עבודה קונבנציונליות אמיתיות, בכדי לגרום לשינוי אמיתי על פני האינטרנט, הפסקת הספאם והשיטות הפסולות ויצירת פתח לשיתופי פעולה כנים ואמיתיים של חברות אחת לשנייה.

חשוב לזכור על גבי האינטרנט יש עבודה לכולנו, לא יגמרו האתרים הזקוקים לקידום ולא יגמרו מנועי החיפוש בזמן הקרוב.

אז פיתחו את הלב, ותיצרו שותפויות חדשות ומעולות

מה דעתך על המאמר? היה הראשון להגיב

להשארת תגובה

אנו לא נפרסם את כתובת המייל שלך.