חיפוש בזמן אמת – שינוי משמעותי בזמן אמת

תוכן העניינים 1. מבוא 2. חיפוש בזמן אמת 3. האלגוריתמים 4. חיפוש לפי אזור 5. מסקנות וסיכום דברים   באירוע החיפוש שנערך ב- 7 לדצמבר 2009, חשפה בפנינו גוגל התקדמות אדירה נוספת בטכנולוגיות החיפוש שלה. האירוע היה מרגש וחדשני. באותו ערב הוצגו בפניי עינינו המשתאות חיפוש קולי, חיפוש ויזואלי (Google goggles), מערכת תרגום קולית מדויקת […]

תוכן העניינים

1. מבוא
2. חיפוש בזמן אמת
3. האלגוריתמים
4. חיפוש לפי אזור
5. מסקנות וסיכום דברים

חיפוש בזמן אמת

 

באירוע החיפוש שנערך ב- 7 לדצמבר 2009, חשפה בפנינו גוגל התקדמות אדירה נוספת בטכנולוגיות החיפוש שלה. האירוע היה מרגש וחדשני. באותו ערב הוצגו בפניי עינינו המשתאות חיפוש קולי, חיפוש ויזואלי (Google goggles), מערכת תרגום קולית מדויקת מאוד והכי חשוב, תוצאות חיפוש בזמן אמת.

אז מטרתנו היא לבחון את המידע שהוצג מזווית של תעשיית קידום האתרים, ולהבין איך הדברים ישפיעו על השירות שיינתן ללקוחות ועל סוג והיקף העבודה בכלל.

 

חיפוש ויזואלי (Google goggles)

החיפוש הוויזואלי שנחשף בפנינו הראה בצורה חד משמעית שגוגל הצליחה לפתח אלגוריתם שיודע לזהות תוכן של תמונות ובעזרת אלגוריתם זה לנתח אותם ולתת לאדם המשתמש בשירות את המידע אודות מה שהוא רואה כעת.

כיצד זה עובד? ובכן לכל אחד מאיתנו יש מצלמה במכשיר הנייד שלו, ובכן כל מי שיש בבעלותו Smartphone (טלפון חכם מהדור החדש), יכול לצלם דבר מה ולקבל את המידע אודותיו. במהלך ההדגמה הוצגו דברים מאוד מעניינים. בתחילה צולם בקבוק יין, וגוגל סיפק מידע מדויק אודות המוצר.

לאחר מכן צולם איזשהו מקדש ביפן שהוקרן על מסך ענק וגוגל החזיר את שמו של המקדש, תמונות נוספות של אותו מקדש ומידע עליו.

אין מילים לתאר את הכוח שעומד מאחורי אלגוריתם שכזה. יותר חשוב שנבין כיצד האלגוריתם מתפתח.

לפי התשובות לשאלות מן הקהל , עלתה השאלה האם האלגוריתם מבוסס על אנציקלופדיה כלשהיא או על הדעה הכוללת של כל האנשים שטוענים שזה מה שהם רואים. התשובה הייתה ברורה, המנוע מתבסס על אינטגרציה בין כל המשתמשים שממשיכים להזין את המערכת בתיאורים שלהם וניתוח בזמן אמת של תפיסה כוללת לגבי התמונות.

כלומר ככל שהזמן יעבור היכולת של גוגל דרך המידע הזורם אליה, לנתח מה היא רואה בתמונות תתפתח מאוד עד לרמה שכמעט כל דבר יוכל להיות מזוהה על ידי מנוע החיפוש, זוהי השאיפה הכללית וההישג הראשוני מרשים ביותר.

איך זה משפיע על קידום אתרים ? ובכן כאן אין משהו יותר מדיי מדאיג או משמח חוץ מהעובדה שאולי גוגל ידע יותר טוב מהן התמונות שנמצאות בכל אתר ואיך לקטלג אותן יותר טוב. וההשפעה לא תהיה גדולה מבחינת מקדמי אתרים וחברות קידום אתרים.

כעת נמשיך לעובדות יותר חשובות באירוע עבור תעשיית קידום האתרים והאופן שבו חברות קידום אתרים יצטרכו להסתגל לתנאי עבודה מפותחים הרבה ויכללו ארסנל רחב יותר של מדיות מה שינפה בתעשייה שלנו גם את היחידים או החברות שלא יהיו יצירתיים דיו כדי להתמודד עם שינוי זה.

 

 

 

לקטע הבא >>

הגב

avatar
  Subscribe  
Notify of

בואו נתחיל שיחה