קישורים נכנסים בדעיכה – כך תקדמו אתרים בשנת 2012

ניתן להגיד שהשנה האחרונה שעברה עלינו היא השנה המשמעותית ביותר עבור מקדמי אתרים ברחבי העולם ובתעשייה. בעוד שבשנים הקודמות היה ברור מאוד מהם האותות שגורמים לאתרים להתקדם, ככל שהשנים עברו גוגל נעשו מתוחכמים יותר ויותר והוסיפו שכבות רבות ואותות נוספים לאלגוריתמים שלהם. ראשית כל חשוב שנבין שמה שמעניין את גוגל זה לא המלחמה במקדמי אתרים כפי שרבים מאמינים אלא שיפור איכות האינדקס שלהם פשוטו כמשמעו.

כדי להבין לאן גוגל חותרת ומה יהיו האסטרטגיות שיתפסו יותר בשנת 2012 אנחנו צריכים לעבור דרך כמה הסברים קצרים על השתלשלות האירועים השנה ואז נוכל להמשיך למסקנות ולדרכי הפעולה אשר יהיו נבונות יותר למי שרוצה באמת להצליח.

התכנית הגדולה ממעוף הציפור

כדי להישאר בתמונה בתחום שלנו צריך לפתח את היכולת לחבר את הנקודות ולהבין לאן גוגל חותרת בעדכונים שלה. במהלך השנה האחרונה היו שלושה עדכונים משמעותיים שמשנים את המפה לחלוטין.

שלושת העדכונים החשובים של השנה

עדכוני פנדה

מלבד העבודה שגוגל למדה לזהות ולהבדיל בצורה הרבה יותר טובה בין תוכן איכותי לתוכן לא איכותי מדובר רק בחלק אחד של הפאזל. המטרה המרכזית ש ל האלגוריתם היא לדעת לזהות מס' אלמנטים נוספים:

– יכולת לזהות תוכן איכותי מול תוכן סתמי.
– מדידת סיבות ל- bounce rate.
– שיפור ניתוח נתוני גלישה מהסרגל של גוגל ועוד…

קפאין 2.0 – Google freshness

קפאין הוא האינדקס המהיר של גוגל שיצא כבר לפני שנתיים לאוויר וזהו ההמשך הישיר שלו שמטרתו להעמיק את היכולת לזהות תכנים רעננים בשילוב אותות social כאינדיקציה על תנודות ברשת האינטרנט.

– יכולת איתור תכנים חדשים במהירות גבוהה יותר
– דירוג תכנים חדשים ורעננים לפי מדידות של אותות חברתיים

הרשת החברתית – Google+

המגזינים הגדולים עשו מטעמים מהקרב של גוגל עם פייסבוק. פייסבוק שינתה את האופן שבו הרשת מתנהגת והוסיפה מדדים חברתיים ומידע יקר ערך לענקי אינטרנט כמו גוגל ומיקרוסופט. רבים חושבים שגוגל בסך הכל מנסה ליצור עוד רשת חברתית כדי להישאר במשחק והאמת שיש גם את זווית הראייה הזו והיא נכונה אבל זהו רק חלק קטן משלם גדול יותר.

גוגל רוצה להפוך את האינדקס שלה לטבעי ככל האפשר ולהוביל את עולם הקידום להיות טבעי ככל האפשר ולכן הרשת החברתית של גוגל מוסיפה אותות חדשים שאסור להתעלם מהם וחשוב להבין אותם:

– יכולת למדוד פעילויות חברתיות סביב תכנים ברשת
– יכולת למדוד איכות של אנשים ברשת החברתית
– יכולת למדוד קשרים בין אנשים
– יכולת לזהות קשרים סמנטיים בין אדם לתחום מסוים

סימנים נוספים

המגמה ברורה בכל המסרים שגוגל מעבירה אלינו השנה. מאט קאטס ציין שגוגל התפתחה מאוד בזיהוי של תוכן איכותי ושהיא ממליצה לאחרים להתרכז בעיקר ביצירת תוכן איכותי בסרטון הזה:

כמו כן ברבעון האחרון מאט קאטס נשאל האם גוגל נגד קידום אתרים ואז הוא הגיב שאין כל רע בקידום אתרים להפך והציג רעיונות רבים שאפשר לעשות כדי לקדם אתרים. אין שום אזכור לנושא של קישורים נכנסים.

בכנס הSMX בתחילת השנה מאט קאטס הוסיף שהמיקוד צריך להיות בתוכן איכותי ושחשיבות של anchor text בקישור פחתה.

בעזרת השילוב של שלושת העדכונים החשובים הללו המסקנות ברורות. המגמה באינטרנט עוברת למיקוד ביצירת תוכן איכותי באמת, אינטראקציה וגירוי של הגולשים לבלות יותר זמן באתרים ולקבל ערך מוסף אמיתי ומדדים של פעילות חברתית סביב דפים באתרים השונים ברשת.

אותות אפשריים במדיה החברתית

מאז שגוגל הגישה בקשה לפטנט על אלגוריתם agent rank כתגובה ככל הנראה למיקרוסופט שאיחדה בדיקה של נתוני social מפייסבוק בתוצאות החיפוש שלה במטרה להשביח אותן – אנחנו מבינים שגוגל עובדת קשה כדי להבין מיהם האנשים האיכותיים בכל תחום ועל מה הם מדברים. כמו כן כמה משקל להעביר לאתר שאליו דמות מסוימת מצביעה ועד כמה הדמות רלוונטית לתחום העיסוק של האתר.את הנתונים האלה גוגל ככל הנראה משקללת באמצעות הרכישה של metaweb, מנוע רשומות סמנטי. אלו שכלולים מסובכים והפטנט לא מפרט כמובן את האלגוריתמים עצמם ולכן השורה התחתונה אומרת שבשנת 2012 יהיה על בעלי אתרים להשקיע יותר בחשיפה אמיתית של התכנים שלהם ב- Social.

אז אנחנו יכולים להניח ראשית כל שהדבר הסביר ביותר שישפיע כתוספת משמעותית לדירוג האתר שלנו ברשת הוא כמות של shares, pluses, tweets, likes. כאשר יוצרים תוכן איכותי באמת זה הופך את המטלה לקלה. אנשים אוהבים לשתף מידע איכותי ומועיל שהם פגשו באינטרנט ויפרגנו ללא צורך בעבודה מלאכותית. יחד עם זאת זה משאיר בתמונה את מקדמי האתרים בתור הגורם המחזק והמניע של הפצת התכנים והשיח עליהם ברשת.

אלמנטים חברתיים יוצרים השפעה משמעותית

כמו כן ברור לנו שכאשר אנשים משתפים ואוהבים את התכנים שלנו זה אומר שהם מפיצים אותם לעוד אנשים וכן הלאה. הכל מסתכם בסופו של דבר בתנועת גולשים נוספת, עלייה במדדים החברתיים של הדף כמו גם סיכויים לקבלת קישורים טבעיים נוספים מאנשים שעשויים למצוא את המידע מעניין ולכלול אותו בפוסטים שהם כותבים.

אפשרות מעניינת נוספת שנחשפנו אליה ב- SEJ, מראה גם על הנטייה להבין את היחלשות הקישורים והוא מציג זווית נוספת מעניינת של השפעת social , על הדירוג. נניח שיש לכם אתר ואין בו כל כך הרבה פעילות של social אבל אתרים אחרים שבהם יש פעילות מוציאים אליכם קישורים כאשר כל דף שאתם מקבלים ממנו קישור הוא דף אשר זכה להדים רבים ברשת (פלוסים, טוויטים, לייקים וכו') אזי הסיכוי גבוה שהכוח שמועבר אליכם דרך הקישור הוא גם משמעותי יותר מאשר דף שלא נעשתה בו כל אינטראקציה של שיתוף חברתי. הרעיון הגיוני ומובן לחלוטין.

אפשר לקחת לדוגמא את potpiegirl אשר פרסמה את מסמך ה- Google quality raters handbook שהודלף לרשת (לפני שהורו לה להוריד אותו מהאתר) בבלוג שלה. אתרים גדולים אחרים כמו Search engine land סיקרו את הנושא אצלם אך מטעמים משפטיים נאלצו לקשר לבלוג החיצוני של potpiegirl ובכך היא זכתה לקישורים ואזכורים רבים במקומות אחרים אשר להם רמות אינטראקציה חברתית ושיתופים עצומה. אין ספק שבמקרה הזה קיימת אפשרות שהקישורים הללו מעבירים הרבה יותר כוח מאשר קישורים מדפים שאין בהם כל אינטראקציה חברתית. ובנוסף ייתכן גם שהדירוגים שהפוסט שלה קיבל יצאו גבוהים למרות שהיא עצמה לא זכתה לכמות כזו של אזכורים חברתיים ברשת.

קישורים מדפים עם אותות חברתיים חזקים שווים יותר

גם ב- SEOMOZ מודדים בתחילת השנה הבדלים משמעותיים

כבר במצגת שהוצגה ב- SMX munich באפריל רנד פישקין מראה את ההבדלים בגורמים המשפיעים על הדירוג לפי הניתוחים שלהם. אפשר לראות בבירור שמשקל ההשפעה של קישורים נכנסים קוצץ ב50% משנת 2009. זהו הבדל משמעותי בעוד העוגה הופכת להיות יותר ויותר טבעית ומושפעת ממכלול של השפעות שונות.

הגורמים המשפיעים על הדירוג בשנת 2010 אל מול 2011

גורמי השפעה על הדירוג לשנת 2009


הגורמים המשפיעים על הדירוג בשנת 2011

שוב תודה ל- SEOMOZ על הנתונים המדהימים.

אין ספק שבשנת 2012 אנחנו נראה את הגרף הזה מצטמצם עוד. אנחנו כבר היום פוגשים בפוסטים וקולגות נוספים שמדברים על ההרגשה בהיחלשות של בניית קישורים סטנדרטית. הכל הופך להיות הרבה יותר איכותי, חברתי ומעניין בשנת 2012. החלום של גוגל מתחיל להתגשם בכך שהם דוחפים את תחום ה- SEO להיות בדיוק מה שהם דיברו עליו במשך שנים. המלצות לשיפור נתוני הסריקה, שיפור ביטויי מפתח עבור אתרים, ייעוץ על יצירת תכנים איכותיים והפצתם ברשתות החברתיות כדי להשיג תגובות חמות וקישורים טבעיים.

סקירה קצרה של דברים שעבדו בשנים שעברו

שינויים בסוגי קישורים

אנחנו יכולים לראות שהמגמה הולכת לכיוון אחד – הכיוון הטבעי שבו מנוע החיפוש מצפה לראות הרבה יותר איכות ותנועה טבעית ברשת וכיום מתחילים להיות לו הכלים למדוד את האיכות ביתר קלות מאשר אי פעם וזה רק ממשיך להשתפר ככל שהזמן עובר.

ראשית דברים שעשויים להיות פוגעניים

– אתרים שיעלו בכמות דומיינים מפנים בצורה קיצונית אל מול המתחרים שלהם בזמן קצר ייפגעו במיקומים.
– אתרים שיתבססו על שימוש מרובה באותו טקסט עוגן מתוך הפרופיל הכללי יינזקו.
– אתרים שלהם תוכן דליל ודפים ריקים (אינדקסים בעיקר) ייפגעו.
– אתרים שלא ישתלו כפתורים לאינטראקציות שיתוף ואינטראקציות חברתיות יאבדו יתרון חשוב

אז מה חשוב לעשות כדי להתכונן לשנת 2012

שיפור נתוני הגלישה

היו במעקב על נתוני הגלישה באתרכם. הם אמנם לא ישקפו את אותו מידע בו גוגל משתמשת כדי למדוד את מדדי הגלישה באתרכם אבל הם בהחלט יכולים לתת לכם נתונים על מצב הגולשים באתרכם. המדדים שאותם תרצו לשפר הם :

– זמני שהייה באתר
– ממוצע דפים נצפים
– אחוזי נטישה (bounce rate)

הזכרתי זאת בפוסטים קודמים ואזכיר זאת שוב. הסעיפים של נתוני גלישה לא נמדדים בעזרת google analytics מסיבות רבות ומרובות ואם תרצו לקרוא על כך בפירוט בקרו במאמר שעוסק בנושא גוגל אנליטיקס (שהוא ציני בכוונה) כדי להבין עד כמה אין לגוגל שום טעם או רצון להתעסק עם הלקוחות שלהם שמתשמשים בכלי. כמו כן גם נתון אחוזי הנטישה נמדד בעזרת שיטה שונה לחלוטין אותה הזכרתי במאמר – למה כדאי לכם ליצור תוכן איכותי באתרכם. תקראו שם ותרוויחו שתי ציפורים במכה אחת.

השקיעו בתוכן איכותי

זו השנה לחשוב מה אתם באמת יכולים לתת לגולשים שלכם. וכדאי לקחת את זה לכיוונים יצירתיים. חשבו מיהו קהל הלקוחות שלכם ודאגו ליצור ערוץ תוכן שימשוך את אותו קהל להיות קוראים נאמנים. חנות תכשיטים לדוגמה יכולה לנהל בלוג עם חדשות אופנה בתחום התכשיטים ועל ידי כך למשוך קוראים שהם בדיוק הלקוחות הפוטנציאלים שלהם. חברת השמה בהייטק יכולה ליצור אגף תוכן שמעניין אנשי הייטק ובתורם להפוך אותם ללקוחות פוטנציאלים.

אלו רק רעיונות ראשוניים ובכל עסק זה משתנה. חשבו איזה סוגים של תוכן אתם יכולים לייצר. תכני וידאו ללא ספק תופסים מקום חשוב בשנת 2012 מכיוון שגם הם זוכים להרבה יותר שיתופים חברתיים ברשת.

השקיעו באינטראקציות חברתיות

זה הזמן להטמיע אלמנטים חברתיים באתר שלכם כגון כפתורי SHARE, LIKE ו- +1. יש להקפיד ולהציף גם בדפי העסק שלכם בפייסבוק וגם בדף העסק שלכם בגוגל פלוס את התכנים ולדאוג שעובדים נוספים בחברה שלכם ישתפו אותם גם ויעבירו הלאה.

אם אתם מחליפים עיצוב לאתר פנו לכולם ובקשו מהם פרגון בעזרת לחיצה על LIKE באתרכם. אמנם ה- LIKES והאותות החברתיים אינם מתורגמים לכסף ישיר אבל באופן עקיף כאשר הם תורמים לשיפור הכללי של האתר שלכם במיקומים אין ספק שההשקעה תשתלם.

בניית קישורים

בכוונה סעיף זה מופיע אחרון בפוסט. בניית קישורים לא נכחדת וייקח זמן אם בכלל עד שקישורים נכנסים לא יהיו חלק מהדירוג אך יחד עם זאת הדגש על כמות נמוכה יותר של קישורים איכותיים באופן טבעי גוברת בהרבה על השיטות הישנות יותר של ריבוי דומיינים מפנים.

חשבו על שיטות ליצירת linkbaits (פתיונות). המטרה היא ליצור משהו כל כך טוב שאנשים אחרים יקשרו אליו. אחד הדברים הפופולאריים שעובד הוא יצירה של Infographics. תרשים או גרף מעניין וצבעוני של נתונים שיש לכם להציע. חברת ביטוח לדוגמא יכולה להראות התפלגויות של סוגי ביטוח שנרכשו בשנת 2009 אל מול 2011. חברות כמו SEOMOZ הראו לנו כאן התפלגות של גורמים המשפיעים על הדירוג ובהחלט זכו לקישור.

החלפות קישורים הדדיות אמנם יצאו מהאפנה אך החלפות תכנים ופרגונים הדדיים מתוך תכנים בין אתרים קשורים בהחלט מועילה ותתרום גם הפעם בשיפור הדירוג הכללי של האתר.

שיטות בניית קישורים שכדאי להיגמל מהן

– הפצת מאמרים באתרי מאמרים
– קישורים מאסיביים מפורומים ללא מודרציה
– תגובות בבלוגים (יותר מ50% מפרופיל הקישורים הכללי)
– קניית קישורים ממדינות זרות (רוסיה וכדומה… כן כן החגיגה עומדת להסתיים בקרוב לחוליגנים)
– הרשמה לאלפי אינדקסים
– כל סוג של רובוט קישורים (מתוחכם ומרשים ככל שייראה)

לסיכום

אין ספק ש- 2012 היא שנה של הרבה יותר ערך מוסף לגולשים, הנעה לפעולה בתוך האתר ויצירת עניין נוסף, שיתופי פעולה יצירתיים ופעילות חברתית מוגברת הרבה יותר מאי פעם. השינויים לוקחים אותנו לכיוון יותר ויותר טבעי ואין ספק שבהתאם מקדמי אתרים צריכים להתנהג ולהסתגל כהלכה לשינויים הבאים עלינו לטובה.

אז מה אתם חושבים על שנת 2012?
באיזה סימנים אתם נתקלתם השנה?
יש לכם משהו להוסיף או לסתור את המידע שאני מציג כאן?

  • הי צוות דוראן,

    הרעיון הכללי הוא נכון בצורה מסויימת, כמו כל ענף קידום האתרים המקצועי אנו תמיד נעזרים בבדיקות ברמות כאלו או אחרות על מנת להוכיח את טענותינו, הבעיה בתפישת העולם השוטפת את עולם הקידום ללא ספק מתבססת בעיקר על השינויים בשנה האחרונה שגוגל הכניסו למערכת האנליטיקס וחיבורה ל WMT ושם הושם דגש על נושא הרשתות החברתיות.

    השאלה האמיתי היא למה זה קורה ? הרי ברור לכולנו שלגוגל אין אינטרס לחזק את פייסבוק או את טוויטר שחתך לו את צינור אספקת המידע עם עליית גוגל לאוויר וברור לכולנו שיש רק 150 מליון משתמשי ג'ימייל בעולם אז מכאן אנו יכולים להסיק שגוגל הגיע לתובנה שהדרך היחידה כנראה לדחוף את גוגל הינה לעשות שימוש במקדמי האתרים בעולם שיסבירו לכל לקוח כמה זה חשוב להיות שם עם גוגל בצורה זו כל מי שיש לו כסף לשלם על קידום אתרים ללא ספק יפתח ויקדם את גוגל בדיוק כפי שאתם עושים כרגע וכל מי שחובר לגורו.

    במבחן התוצאה נהיה חכמים יותר בתחילת 2013, בינתיים רוב האנשים הרגילים בעולם די נוטשים את גוגל סטטיסטית מכיוון שקשה לתחזק 2 אתרי חברויות במיוחד שכל החברים שלך נמצאים שם…

    נקודה נוספת למחשבה, גוגל אנליטיקס למרות השינויים המבורכים שהכניסו במערכת שלהם לא נמצא בכל אתר בעולם ולכן נושא הסטטיסטיקות באתרים אינו זהה באותה רמה של קבלת מידע בעולם האתרים, הרבה מאוד חברות וגופים גדולים משתמשים במערכות הרבה יותר מתוחכמות ואיכותיות מאנליטיקס ולכן גם כאן יש איזו בעיה קטנה בניתוח האתרים מבפנים במידה ואינך משתמש בשירות של גוגל.

    אני מסכים בלב מלא כי איכות האתר הינה אחד הפרמטרים החשובים ביותר כיום מהירות אתר וותק.

    בכל מקרה מאמר חשוב ונחוץ!

    שנה טובה ומוצלחת !
    שי

    שי גרעיני
    • היי שי,

      1. אין ספק שגוגל עושים מהלכים מאוד אגרסיביים כדי לקדם את גוגל פלוס בעולם וכמו שזה נראה לפחות היום גוגל פלוס במדינות אחרות כן מקבל נפח קצת יותר גדול מאשר במדינות קטנות יותר כמו ישראל. רק הזמן יגיד כמה הרשת תתפוס אך לפי ההתקדמות עד כה ובהתחשב בעודה שהיא קיימת סה"כ מספטמבר אפשר לומר הנתונים שלה לא רעים בכלל בתור רשת צעירה מאוד.

      2. לגבי נושא המדידות אם תקרא טוב טוב תשים לב שאני מסייג באופן ברור את הדרכים של גוגל למדוד נתוני גלישה דרך השימוש בגוגל אנליטיקס. גוגל לא עושה שימוש בגוגל אנליטיקס כדי להשיג את המדידות מכיוון שיש לה היום מספיק דרכים אחרות לעשות זאת ולכן גם אתרים אשר משתמשים בכלים סטטיסטיים אחרים עדיין עוברים דרך מדידות של מנוע החיפוש.

      צוות דוראן
  • צוות דוראן היקר, העונג וההנאה שלי הם! אנא המשך להציב רף גבוה של מחשבה חוקרת ומאתגרת גם בעתיד.

    שחק
  • צוות דוראן שלום! מאמר עונג שבת אמיתי, שמנתח בצורה מצוינת את הנתונים היבשים ומסיק מהם את ההשלכות האפשריות לעתיד לבוא, במקצוע שמתגבש בכל יום לעבר מטרות ויעדים חדשים.
    נקודה אחת שהייתי רוצה להוסיף ולא הוזכרה היא, "הנקודה הארכימדית".
    ארכימדס אמר, "תנו לי נקודת משען חזקה וארים את העולם!" וכך יש לנהוג באתר. יש לבסס נקודת משען חזקה ומוחלטת שבאמצעותה כל האתר מקבל משמעות בעיני מנועי חיפוש וגולשים. נקודה שכזאת מהווה את הציר שעליו בנוי אתר והיא קושרת בחוט שני את כל הנתונים שהוצגו בעוגה לכדי מהות מגובשת אחת ובסיסית, שבה כרוכים דפים אלו באלו במעין מנגנון של הגיון פנימי בריא, שמהווה את חוט השידרה בכל אתר איכותי שתיתקלו בו. לא תמיד מדובר על דף נחיתה או דף הבית אלא יותר על לב האתר המצמיח סביבו בקשר הדוק את שאר האיברים החיוניים. דף ארכימדי יכול לפצות לעיתים על דלות חומר או קישורים או כל גורם אחר, כל עוד הדף מוכיח בצורה משכנעת את כוונותיו להתפתחות עתידית ולצמיחה אורגנית (של האתר) הכלולה בו, כמעין הבטחה שעתידה להתגשם בקרוב.
    שבת שלום לכולם.

    שחק
    • שחק תודה על מילותיך הקולחות. כרגיל אתה יודע להפתיע בשזירת חומרי גלם פילוסופיים לתוך המקצוע הטכנולוגי שלנו בחינניות רבה. חשוב לזכור שכפי שאתה אומר "הנקודה הארכימדית" לפחות מזווית הראייה שלי היא שראשית כל יש לאתר באמת כוונה ברורה לתת שירות לגולש ושאר המטרות יתגשמו מעצמן, בכך אין ספק.

      צוות דוראן
  • מאמר מאוד מעניין. כתוב בצורה מאוד מקצועית . לפי מאמר זה הדברים הולכים להשתנות בתחום הקידום.

    רוחמה סלע
  • תודה על הפוסט המושקע. אם החבר'ה בגוגל היו קוראים, הם ללא ספק היו מרוצים מעצמם, על האופן בו מאלגוריתם פרימיטיבי שמושפע בקלות ממניפולציות הם עברו לנוסחא עשירה יותר במשתנים והסיתו את המשקל אל הגורמים שקשה יותר לשפר מלאכותית.

    יולי דסיאטניקוב
  • אהבתי, מאמר חזק.
    אכן נותן הרבה חומר למחשבה.
    לא הבנתי מדוע אתה טוען ששיפור אחוזי נטישה הוא חשוב בשנת 2012 ?
    כיצד ניתן להתחשב בפרמטר זה אם גולש שהגיע עקב חיפוש ממוקד לדף מאוד רלוונטי באתר שלי קיבל את כל המידע ונטש את האתר לאחר מכן ?

    ירון
  • ללא ספק – יום שיש בערב כולם חוגגים אבל אותי מרתקת האינטרנט. בכול מקרה אם תשים לב עשיתי לכם מיץ גוגל טרי 1. וגם LIKE ועכשיו מנסה לעשות גם טוויט. חבל שאין כפתור של LINKEDIN אני מאוד פעיל שם.

    גלעד אלעזר
  • תודה רבה גלעד, הדרך להראות אהבה חוץ מתגובה זה גם 1 ו – like 🙂

    צוות דוראן
  • מאמר נפלא – ללא ספק מאמר שמפרט בצורה ברורה ומדידה את הפרמטרים החשובים עליהם יש לתת את הדגש בשנים הבאות. אני מאמין שבשנים הבאות נראה יותר סגמנטים מעולם ה- SEM שבאים לי די ביטוי גם ב- SEO. בתור איש SEO תמיד אני שם לנגד את עיני את האידיאולוגיה של גוגל. אותה אידיאולוגיה שמביאה את גוגל להצלחה של עד היום.
    לסיכום:
    1. האינטרנט צריך להיות טבעי- לא בושה לפתוח בלוג עם תגובות ואינטראקציה באתרכם.
    2. תוכן איכותי מושך גולשים – ואינטראקציה (לא חדש אבל לא מיושם).
    3. אולי SEO לא מתאים לכולם מבחינת מחיר תוכן איכותי עולה כסף.
    4. קידום אתרים אמיתי מתחיל עוד מתכנון האתר (יש לבקש ליווי בהקמה של אתר).
    יש לייצר ערך מוסף לתכנן תכנון אסטרטגי נכון.
    5. יש לקשר באופן טבעי לדפים רלונטיים ולא רק לדף הבית ממש כמו ציון שמודעות מקבלות ב PPC לפי איכות מודעה ויחס אל התוכן בדף המקבל.

    מאמר נפלא דוראן לא פחות ממצוין 😆

    גלעד אלעזר
  • צוות דוראן שאפו
    פוסט מעולה.
    אני בהחלט חושב שאנחנו לפני שנת ה- social.
    דבר אחד נוסף שעלינו לקחת בחשבון – הפרסונליזציה של תוצאות החיפוש…
    עם ההתאמה של תוצאות החיפוש לכל אחד עם כפתור ה 1, תפקידנו הופך להיות משני

    אנידור SEO
    • היי אנידור, אם אנחנו מתייחסים לתפקידנו בתור מקדמי אתרים בתור המשמעות היבשה והישנה של המקצוע (טכני, תוכן, קישורים) אתה צודק, לא תהיה משמעות לפעילות מהסוג הזה. הרעיון המרכזי הוא לעשות shift בשנת 2012. הרבה יותר שיתופי פעולה כמו פעם, הרבה יותר יצירה של פוסטים וחומרים איכותיים שווים שיתוף, הרבה יותר ייעוץ על שיפור האינטראקציה החברתית באתר וכיצד למנף את הלקוחות והמבקרים לפידבקים ושיתופים בשילוב של פעילות ויראלית של הפצות תכנים ויצירת linkbaits הרבה יותר מתוחכמים מאשר בעבר. וכאן למעשה קידום אתרים משפיע גם על תוצאות שעברו פרסונליזציה ואף ממנף אותן להבאת יותר טראפיק, סמכותיות, וכוח!

      הרעיון הוא לשדרג את שיטות העבודה ולהשתדרג עם התחום שלנו. מי שלא ייענה לסטנדרטים האלה ללא ספק יישאר מחוץ למשחק עד הקיץ הקרוב…

      צוות דוראן
  • אחלה מאמר!
    הדברים נשמעים נכונים באמת. אנו באמת הולכים לכיוון הזה, אם כי עדיין קימת השפעה מעולה לקישורים (רלוונטיים וחזקים).
    קידום אתר ב 2012 הינו מורכב ומגוון משהיה בעבר. בין היתר הרשתות החברתיות והויראליות ברשת.

    גבריאל חגג
  • לאחרונה צצות הרבה חברות להסרת קישורים, האם השימוש בהם מומלץ עבור אתרים שנפגעו? האם הסרת הקישורים תסיר את העונש או שגוגל יזכור את האתר כאתר שקודם בצורה שחורה?

    לירון
    • במידה ונענשת וקיבלת הודעה על קישורים לא טבעיים – הסרת הקישורים הללו והגשת בקשה מחודשת בהחלט תחזיר את האתר לאינדקס – יותר מכך תתרום להתקדמות שלו שכנראה כרגע לאור הענישה פשוט לא אפקטיבית

      צוות דוראן
  • נראה שלמקדמי אתרים מתחילה להיות בעיה, השאה איך הם יצליחו באמת לעזור עכשיו שהרי אחד הדברים שהם לא עושים זה לטפל בתוכן בתוך האתר המקודם וגם אין להם כנראה יכולת להביא הרבה שיתופים לדף מסויים מהמדיה החברתית

    בן, יועץ
  • לגוגל ולמט כץ יש את הנטייה לפרסם שטויות. ההשפעה של הקישורים הנכנסים לאתר גדולה מתמיד! עם פעם היו מדברים על כמות קישורים נכנסים גדולה היום לכמות יש השפעה הפוכה ואם פעם קישורים מאתרים שאינם קשורים לתחום היו מקדמים את האתר הרי שכיום הם פוגעים בקידום קיימים מדדים נוספים רבים.
    ההבדל הוא שהיום אין משמעות לקישור כזה או אחר הנכנס לאתר אלא על סה"כ פרופיל הקישורים של האתר.

    ג'קי סויקיס
  • למדתי הרבה מהמאמר – אני הולך להגביר את השימוש ברשתות החברתיות ומוריד ההילוך מחיפוש קישורים סיזיפי – תודה,

    דניאל
  • הדעיכה של קישורים נכנסים ממשיכה ועכשיו היא מקבלת חיזוק.
    בוידאו שפורסם לאחרונה, מאט קאטס אומר: "קישורים נכנסים מאבדים מערכם לאורך זמן".

    זהר עמיהוד
  • קודם כל רציתי להגיד שזה פוסט מאד יפה ועזר לי מאד להבין את השינויים החדשים של גוגל עד עכשיו עבדתי רק בשיטה של קישורים ולא התייחסתי לכל הגורמים שהעלתם פה בפוסט אני יישם את זה ומקווה לשינוים בקרוב.

    אורן
  • צוות דוראן, תודה לך בהחלט מאמר מעניין וראוי לשיתוף, נהנתי לקרוא את המאמר ואת התשובות המעמיקות גם אני מפרגן בליק ו – 1

    שמואל עטיה
  • מאמר מעולה
    הרבה חומר למחשבה
    אני חושב שצריך קצת לשלב מידע גם על גוגל מקומות.

    עודד
  • אחד הפוסטים הכי מעניינים שקראתי עד היום..
    הדבר הכי בולט שאני הבנתי מהפוסט הזה הוא: אם באמת הכל הולך לכיוון של רשתות חברתיות כפרמטרים טבעיים לקידום אתר אז חברות לקידום אורגני בארץ ילכו וייעלמו.
    מנגד לזה אני אישית יודע שבארצות הברית שמתקדמת הרבה יותר מישראל ושם מתמודדדים גם עם גגול מקומות ישנם הרבה חברות קידום אורגני שמרוויחות יפה מאד.

    יוסי
  • צוות דוראן, שיחקת אותה. אחלה מאמר. מעניין, ברור, כתוב יפה ומושקע. מאוד נהניתי לקרוא. וכן, מפרגנת גם בלייק וב 1

    הלית
  • צוות דוראן כל הכבוד.
    אבל במדינת ישראל הקטנה יש טכניקות שעדיין עובדות כמו קישורי פוטר שמקפיצות אתרים מ PR1 ל PR3 בחודש…
    אני חושבת שמה שכתבת הוא נהדר אבל חלקי לישראל. אנחנו פרימיטיבים.
    גם אתה וגם צוות דוראן הסכמתכם על העניין בכנס שעשיתם בקיץ שהייתי נוכחת בו.
    שנה אזרחית טובה!

    אילת
    • היי אילת,
      חשוב לזכור שמדד הPR משקף גם כמות קישורים שמצביעה לדף מסוים אך אינה קשורה ישירות לדירוג האתר בתוצאות החיפוש. ייתכן שתשיגי בעזרת קישורי פוטר PR גבוה יותר אבל זה לא בהכרח יעלה את האתר במיקומים. בנוסף עוד סיגנל ברור שאנחנו רואים הוא שאתרים שמרבית פרופיל הקישורים שלהם היה קישורי פוטר ניזוקו בדירוגים שלהם. זה נכון שבמצב הנוכחי אנחנו עדיין לא שם בכל הנוגע לארץ ישראל אבל מהנסיון אני מעריך ששנת 2012 תהיה שנה של עדכונים רציניים מאוד שיורגשו גם בארץ ובהם לא מעט מהאותות החברתיים שנכנסים לתמונה. חשוב להישאר מעודכנים ולזכור שישראל אמנם מפגרת מאחור בהתפחות של גוגל לעומת ארצות הברית אך עדיין שינויים קורים.

      דוגמא טובה לכך היא עדכון פנדה שהשפיע מעבר לכל ספק על תוצאות החיפוש בארץ.

      צוות דוראן
  • נהניתי לקרוא, אין ספק שתוכן איכותי שווה שיתוף 🙂

    אליאב
  • כל הכבוד על המאמץ והאיכפתיות, המקצועיות והראיה המרחבית
    גאה להיות שותף שלך

    גיא בכר
  • צוות דוראן שלום

    ראשית זה הפוסט הראשון שלך שיצא לי לקרוא והוא נראה איכותי 🙂 כל הכבוד.

    מעבר לזה רציתי לשאול מספר שאלות:
    1. מה הכווונה של תגובות בבלוגים להימנע מהם? לא טוב להגיב בבלוגים כמו שלך ?
    2. אם החברה היא לא מאוד גדולה מאוד קשה ליצור מצב של הפצה חזקה ברשתות החברתיות מה אתה מציע ?

    בסט טרייד