פירורי לחם (Breadcrumbs) - DURAN SEO

פירורי לחם (Breadcrumbs)

תוכן העניינים

1. מבוא
2. קישורים קטנים
3. אינדנטציה (שתי תוצאות)
4. פירורי לחם
5. קווים מנחים

Sitelinks - קידום אתרים

סוג חדש של קישורים אלו צץ דווקא רק בחודשים האחרונים. אלו אחד מהמקרים הרבים בהם גוגל מחפשת את טובת ציבור הגולשים במטרה לשפר את איכות ונגישות האינטרנט. פעמים רבות כאשר מאט קאטס (ראש מחלקת הספאם של גוגל) נשאל "איך אני יכול לשפר את האתר שלי בעיני גוגל ?" התשובות תמיד היו בכיוון של מחשבה על הגולש עצמו, "הפכו את האתרים שלכם לנגישים יותר", "אל תרבו ברמות עומק של קליקים כדי להגיע למידע באתר" וכו'.

לא מעט פעמים הוזכר הנושא של סרגל ניווט גלובלי, כזה שמאפשר לגולש לדעת באיזה דף הוא נמצא ובאיזה חלק של האתר. בכינויו בעגה המקצועית הוא ידוע גם בתור Breadcrumbs.

את השם לו זכה סרגל ניווט זה קיבל מאגדת הילדים שכולנו מכירים "עמי ותמי" שפיזרו פירורי לחם ביער כדי שיוכלו לשוב על עקבותיהם בחזרה בבטחה במעקב אחר פירורי הלחם שהשאירו.

סרגל ניווט כזה נראה כך :

קידום אתרים - סרגל ניווט פירורי לחם

 

הסרגל למעשה מאפשר לגולש להבין היכן הוא נמצא ומהן הרמות הקודמות לעמוד זה מבחינת מבנה האתר. הוא יוצר אפשרות גם באתרי תוכן גדולים ומסועפים להתמצא בקלות ולשוב על עקבותינו. גוגל מאוד אוהבים את הסרגל ולכן החליטו להשתמש בסוג חדש של Sitelinks בכדי לעודד בעלי אתרים ליצור נגישות גדולה יותר באתריהם עבור הגולשים.

מכיוון שכולנו אוהבים כל כך Sitelinks מי יבנה אתר ללא סרגל פירורי לחם כזה ? הרי הוא טוב לגולשים, וכעת גם מנועי החיפוש הופכים את כתובת הURL בתוצאות החיפוש לקישורים המופיעים בBreadcrumbs.

כיום חלק בלתי נפרד מהנחיות של חברות קידום אתרים בעת ליווי בהקמה של אתר הוא סרגלי ניווט מסוג זה.

הנה דוגמא לצילום המסך הקודם בתוצאות החיפוש :

תוצאות חיפוש עם סרגל הניווט בתוך הכתובת

 

שימו לב שהדף קורס קידום אתרים מציג בשורת הכתובת את הכתובת שקודמת לו בהיררכיה.

 

<< לקטע הקודם לקטע הבא >>

מה דעתך על המאמר? היה הראשון להגיב

להשארת תגובה

אנו לא נפרסם את כתובת המייל שלך.