קידום אתרים בגוגל – גוגל כמונופול?

בכל יום ניתן לראות איך אתר חדש קם לו לאוויר הרשת וקורא לעצמו "מנוע חיפוש" ויותר מכך, ישנם מנועי חיפוש שקוראים לעצמם "הטוב ביותר…", עכשיו השאלה הנשאלת (מפי רבים) איך זה שגוגל לא מצליחה (וכמובן גם לא מפחדת) לאבד את מיקומה בעיניי הגולשים, בינג, יאהו ואפילו פייסבוק (בשיתוף עם בינג) שמתחיל לאיים לו מבין השיחים של הג'ונגל האימתני של מנועי החיפוש בעולם לא מצליחים להגיע לרבע מכמות החיפושים האמיתית של גוגל.

"קודם אתם אחר כך אנחנו…"

להסביר למה גוגל בעצם לא מפחדת, ולמה חברות קידום אתרים בגוגל לא מפחדות לאבד את המקצוע שלהם מתחיל בסיפור שהתחיל ב97 שלא מצליח וגם לא יצליח (לאור העובדות) להיגמר גם בשנים הקרובות, גוגל התחילה וממשיכה לעבוד לפי הסלוגן בעקיפין שאומר "קודם כל אתם ואחר כך אנחנו", כלומר לתת לכל גולש את ההרגשה שגוגל נמצאת כאן בשבילו, מעיין מנוע חיפוש אישי אשר נקי מספאם, נקי מפרסומות (יותר נכון נקי מפרסומות לא רלוונטיות) ומכוון את כל כולו למטרת חיפושי הגולש.

עיקרון ה"אכפתיות” שלהם מתחיל מהעיצוב המינימאלי לרמת מנוע בלבד ועד לרמת התוצאות אשר מכוונות בדיוק למה שהגולש חיפש, גם חברות קידום אתרים אשר מנסות להביא תוצאות למיקום גבוה יותר לא יצליחו אם לא מדובר באתר אופטימאלי למנועי החיפוש, באם הוא לא רלוונטי – אין לו זכות קיום בעיניי גוגל בתוצאות החיפוש של הביטוי הספציפי.

שלום, הגעתי למנוע חיפוש או לאינדקס אתרים?

גולשים רבים מתחילים להבין את ההבדל שבין מנועי החיפוש הגדולים ולבין אינדקס אתרים שקם לו ביום קיץ רגיל – מה שאומר שאם אנחנו לא נרשמנו לאותו איננקס אתרים לא ימצאו אותנו, אבל גוגל מגיע אלינו לבד, אז למה לנו להירשם לאינדקס אתרים?! במיוחד כאשר בעזרת כלים רבים אנחנו רואים שגוגל מוביל (BY FAR!) על כל ביטוי אפשרי במנועי החיפוש מבחינת חיפושים ושאילתות.

מנועי חיפוש רבים או יותר נכון אינדקסי אתרים מכוונים את עצמם לרישות פרסומות ושטחי פרסום אשר מאבדים את כל הרעיון של מנוע חיפוש, באם זה משהו שעשיתם עבור עצמכם – הגולשים לא "יקנו" את זה, הרי גם כאשר יאהו (YAHOO!) עוברת סטטיסטיקות יפות עד מאוד ברמת החיפושים – עדיין, הם הגיעו קודם כל מגוגל – הסיבה היא שהביטוי הכי מבוקש בשאילתות של Google.com הינו "yahoo" מה שאומר שגולשים התרגלו כל כך שזהו המנוע החיפוש העיקרי שלהם והפכו את גוגל לעמוד הבית שלהם לא משנה שכפורטל הם מעדיפים את יאהו.

אפשר להפסיק לחפש…

לסיכום דבר פשוט אומר, גוגל לא יכולה לעולם להיות מתחרה מאחר והיא לא מנסה להתבלט אלא בסך הכל להיות התיק האישי של הגולשים בכל הקשור לחיפוש תכנים, קידום אתרים בגוגל אינו ולו דבר אחד מעבר להצבת אופטימאליות אל מול הרובוטים של גוגל, כל השאר – הוא דואג לאלו שמגיע להם, הן לחברות שמקודמות והן לגולשים אשר מחפשים את מבוקשם. מה שאומר שגוגל מביע כוונות אמיתיות לרצונות הגולש, האם גם האתרים שאתם מכירים מביעים התמקדות ברצונותיכם?