איך להופיע בחדשות גוגל – דרישות טכניות

תוכן העניינים

1. דרישות עריכה
2. דרישות טכניות
3. דרישות חשובות נוספות
4. הנחיות לגבי תוכן לנרשמים בלבד

כיצד להופיע בחדשות גוגל

בחלק הקודם של המאמר, עסקנו בדרישות העריכה הבסיסיות הדרושות בכדי לאפשר לגוגל להבין שהאתר הספציפי, על כתבותיו המתעדכנות תדיר, ראוי להופיע בתוצאות חדשות גוגל. בחלק הנוכחי, נעסור בדרישות הטכניות הדרושות לשם כך.

כותרות המאמר

הכותרות צריכות להיות חדשותיות ולהיות ברורות. גלשו באתרים של CNN או YNET, והרגישו את האווירה בכותרות. הן בדרך כלל מתמצתות את התוכן, ולרוב מכילות את שמות השחקנים הראשיים בכתבה. הכללת שמות החברות, ארגונים, או אישים המופיעים בכתבה, לבטח יעודד את הצגתה בחיפוש מדויק אחריהם.

הכותרת צריכה להיות בין 2-22 מילים (ראה ידיעה – לינק

http://www.seochat.com/c/a/Website-Promotion-Help/Getting-Included-in-Google-News/2/).

אין לכתוב שעה ותאריך בכותרת. אם אתם משתמשים במערכת ניהול אוטומטית, יש להסיר את האפשרות הזאת, או לכבות אותה. הכותרת צריכה להופיע גם בתגית הטייטל בקוד (<tite>), וגם במקום/מקומות נוספים בכתבה, כדוגמאת תגיות ה-H.

גוגל לא תומך בשימוש הכותרת כלינק למאמר עצמו (כמו ברירת המחדל ברוב הבלוגים), לכן כדאי להסיר או לכבות את האפשרות הזאת.

 

כתובת URL

בשביל להיכלל ולהופיע בחדשות גוגל, כתובות המאמרים צריכות להיות על פי הקריטריונים של העכביש (bots standars). הן צריכות להיות מקוריות ושונות אחת מהשנייה, וכל כתובת צריכה להפנות למאמר יחידי. הכתובת צריכה להיות קבועה, ולהמנע משימוש במנגנון SSESION ID (מנגנון פופולארי בפורומים, אשר מציג בכל צפייה בעמוד, כתובת URL שונה), גוגל לא תומך בתאריכים בכתובות, לכן יש לכבות את האפשרות הזאת במידה ומשתמשים במערכת ניהול תוכן (במערכות הניהול ג'ומלה, או דורפל, כברירת מחדל מוצג התאריך בכתובת ה-URL).

כל כתובת URL, צריכה להכיל לפחות 3 תווים, דוגמאות:

לא טוב –

www.mysite.com/news/54.html

כן טוב –

www.mysite.com/news/534.html

www.mysite.com/news/34623235.html

גוגל אינו יכול לסרוק כתובות המכילות שנה בתוכן.

 

כתובות URL בלתי ניתנות לסריקה

כל האפשרויות המוצגות לעיל, לא מאפשרות לעכביש של חדשות גוגל לסרוק אותן:

/board/ or /boards/
/forum/ or /forums/
/messageboard
/showthread
?threadid= or &threaded

כל דבר דומה במהותו, לא יכלל בתוצאות החיפוש של המנוע החדשותי, בדומה לכל ידיעה חדשותית שתפורסם בתצורת פורום.

תבניות

תבנית האתר צריכה להיראות כמו מקור חדשותי. מילנד מודי, מאתר eBrandz, ממליץ להימנע מתוכנות הבלוגים למיניהם (ראה ידיעה – לינק – http://www.seochat.com/c/a/Website-Promotion-Help/Getting-Included-in-Google-News/2/).

JAVA SCRIPT

בדומה לעכביש הרגיל, גם העכביש החדשותי אינו תומך במנגנוני ג'אווה בלינקים, ניווטים, או תוכן המוסתר בתוך סקריפטים.

הפניות

גוגל תומך בהפניות, כלומר אפשר להשתיל תוכן (כמו פרסומות), בתוך המאמר, בתנאי שזה אינו כולל הפניות עם SSESION ID (&id=), ההפניות צריכות להיות קבועות (301), ורצוי שמספר ההפניות יהיה מינימאלי. עוד כדאי לוודא שזמן ההפניה (הזמן שלוקח לה לעבור או להיות מוצגת) הוא נמוך ככל האפשר, ושאין הפניות שמפנות לעצמן. כמובן שאפשר להשתמש בתג הקאנוניקל (Canonical Tag) החדש, ואף רצוי.

חברות רבות משתמשות בהשהייה אשר גורמת לגולש לצפות קודם בפרסומות ורק לאחריהן בתוכן, וזאת הסיבה שגוגל לא תומך בכל ההפניות.

כדי לראות האם ובאיזה הפניות גוגל תומך, ואיך הוא צופה בדף, יש לבטל בדפדפן את העוגיות (Coockies), Java Script, ואת ה-CSS. במצב כזה לבטח נראה דף נקי ומכוער…

מסגרות – FRAMES

פריימים הם אסון. אין להשתמש בהן. רוב השימושים בפריימים נחשבים לשיטות מפוקפקות של אתרי בתחומים אפורים ושחורים. לרוב אתרים שמשתמשים בהן נתקלים בדירוג נמוך, ובעיות סריקה.

בחלק הבא של המאמר, נמשיך לתת דגשים והנחיות חשובות נוספות בתחום הטכני.

<< לקטע הקודם לקטע הבא >>

מה דעתך על המאמר? היה הראשון להגיב

להשארת תגובה

אנו לא נפרסם את כתובת המייל שלך.