איך להופיע בחדשות גוגל – תוכן לנרשמים בלבד

תוכן העניינים 

1. דרישות עריכה
2. דרישות טכניות
3. דרישות חשובות נוספות
4. הנחיות לגבי תוכן לנרשמים בלבד

כיצד להופיע בחדשות גוגל

 

תוכן לנרשמים בלבד

בחלק הקודם של המאמר, עברנו על הדגשים החשובים בבואנו לקדם אתר בצורה מאסיבית במערכת החדשות של גוגל. בחלק הנוכחי, נתעסק בפתרונות לאתרים המציגים תוכן למשתמשים רשומים בלבד.

אם האתר משתמש בתכנים המיועדים לנרשמים/משלמים בלבד, חדשות גוגל יכולים מאוד לעזור להעלאת יחס ההמרה (ROI) בין הגולשים-נרשמים. יש שלושה דרכים להתמודד עם זה, אבל ראשית אנו צריכים לתת לגוגל להיכנס לאזור הסגור לנרשמים בלבד. גוגל צריך לראות את התוכן כדי לסווג אותו, וטפסי הרשמה מונעים זאת ממנו. אפשר לעקוף את זה על ידי הוספת IP יוצא דופן במערת, כדי לאפשר לגוגל לעקוף את הטפסים והאבטחה:

– ראשית, וודא שקובץ הרובוטס (robots.txt) מאפשר לעכביש גוגל (googlebot) לסרוק את האזורים האלה.

– שנית, אפשר בקובץ הקונפיגורציה לעכבישים של גוגל לעבור הלאה כאילו הם נרשמו. (את כתובות ה-IP של מרכזי המידע השונים אפשר למצוא באינטרנט. להלן – ריקוד גוגל )

ברגע שהפעלת את האפשרויות האלה, יוכלו העכבישים לסרוק ולאנדקס ואפילו להציג (במידה ועמדת בכל שאר הקריטריונים המוצגים במאמר הנוכחי) את הדפים האלה במנוע החיפוש החדשותי.

 

מהנקודה הזאת ואילך, ישנם שלושה אפשרויות:

1. קליק ראשון בחינם – זאת האפשרות החביבה עלי. בצורה הזאת יוכלו רק גולשים להיכנס למאמר ולקרוא אותו רק אם הם הגיעו מגוגל, או מ'גוגל חדשות'. כל הקישורים ממקומות אחרים באתר, יובילו לדף המבקש הרשמה. גוגל טוענים שיחסי ההמרה וההרשמה עולים מאוד כשמשתמשים באפשרות הזאת, ויש בסיס טוב להאמין לטענה הזאת.

ברגע שהגולשים קראו את הכתבה, יש להם כבר דעה ברורה לגבי איכות התוכן באתר שלך, שזה טוב בהרבה על כל מסר שיווקי. לדוגמא, הרבה פעמים אני קורא כתבות באתרי מידע ומחקר טכנולוגי, ולרוב אני נדהם מהעומק, המורכבות, והמקצועיות שהושקעה בכתיבת המאמר. סביר להניח שאני מעוניין להירשם לאחר קריאה מלאה, מאשר לאחר קריאת תקציר קטן כלשהו…

ניתן ליצור קשר ישירות עם גוגל, ולאפשר את התוסף הזה, שנקרא First Click Free. אנא שימו לב – רק גולשי גוגל, או חדשות גוגל תהיה גישה לקריאת המאמר המלא.

2. דף הרשמה – זה פשוט וקל. ברגע שגולש כלשהו ילחץ על הכתבה, הוא יגיע מיד לדף המבקש את פרטיו בשביל להירשם, אחרת לא יוכל לצפות במאמר. שיטה דיי אגרסיבית לטעמי, ואלא אם התקציר (שנשאב רנדומאלית על ידי העכבישים של גוגל) יהיה קולע בדיוק ומגרה מספיק, לא יהיו כמעט הרשמות לדעתי. אני הייתי שם אתר כזה ברשימה השחורה שלי…

3. תקציר מאמר – תמיד אפשר להציג באותו עמוד תקציר מהמאמר, ולאפשר רק לגולשים שיירשמו כתוצאה מכך גישה למאמר המלא. אפשרות טובה יותר מהקודמת לטעמי, אך גם היא דיי מאכזבת בתור גולש.

תורגם ונערך על ידי גיא בכר.

** הבהרה: תוכן הכתבה הוא בגדר המלצה בלבד. דוראן שירותי אינטרנט לא תישא בשום אחריות בגין נקיטת הפעולות המתוארות במאמר, וזאת במידה ונעשו שלא במסגרת קבלת שירות או ייעוץ באופן רשמי ממנה.

 

<< לקטע הקודם