טיפים לבניית קישורים – סוגי קישורים

תוכן העניינים

1. מבוא
2. סוגי קישורים
3. אתרי ממשלה
4. אתרים אקדמאים
5. כיצד מזהים אתרים ברי סמכא – מבוא
6. כיצד מזהים אתרים ברי סמכא – המשך
7. אתרים ברי סמכא
8. מתחרים , בלוגים ואתרי נישה

קידום אתרים - בניית קישורים

 

סוגי קישורים

ברשימה המפורטת למטה נמנה את סוגי הקישורים השונים הקיימים ברשת, הם מדורגים לפי החשיבות שלהם. כלומר מס' 1 הוא הקישור החזק והנחשק ביותר שתרצו להשיג לאתר שלכם. כל חברת קידום אתרים תעשה הכל כדי להשיג קישורים כאלו, ובהדרגה כשהמספרים יעלו כך תרד החשיבות של הקישור בהתאם.

כמובן כחוק ככל שאיכות הקישור גבוהה יותר ככה מספיק לנו פחות קישורים מסוג זה, וכמה שהחשיבות יורדת יש דגש על הצורך בכמות של קישורים כדי שסוג זה ייצור השפעה חיובית על התקדמות האתר שלכם.

  • אתרי חינוך ואתרי ממשלה – אתרים ממשלתיים ואתרי אוניברסיטאות נחשבים לאתרים המהימנים ביותר מבחינת גוגל מכיוון שאין הם יעסקו בקידום אתרים או בהוצאת קישורים אלא אם מדובר באתר ממש רלוונטי שהוא חלק מהשירותים שהן מציעות. לכן ברוב המקרים לא ייראו קישורים מאתרים כאלו לאתרים מסחריים שאינם אתרים אקדמאים או ממשלתיים. קישור מדף בית או מדף פנימי באתרים אלו הוא הקישור החזק ביותר שניתן להשיג בארץ.
  • אתרים ברי סמכא – אתרים ברי סמכא הם אתרים שמופיעים בתחומים תחרותיים ביותר בראש התוצאות, לדוגמא בתחום החתונה אתר בר סמכא בארץ הוא האתר "מתחתנים" שמופיע מקום ראשון, כמו כן אתרים של חברות גדולות וחזקות כמו בזק 144 גם נחשב אתר בר סמכא, קישור אחד מאתר כזה שווה הרבה לבעליו ויחסוך מאמץ גדול בהשגת עשרות ואולי מאות קישורים קטנים.
  • אתרים שמופיעים בעמוד הראשון בתחומך – אתרים שמופיעים בראש התוצאות בביטוי קידום אתריםלדוגמא מהווים עבור אתר מהתחום שלנו קישורים חזקים מאוד ורלוונטיים מרוב הקישורים הנכנסים. האתרים שנמצאים באותו תחום כמו שלך, או תחום מקביל בעמוד הראשון הם קישורים איכותיים ורלוונטיים. גוגל יודע להבחין היום ברלוונטיות האתר המקושר מול תוכן האתר המקשר.
  • אתרי תוכן / בלוגים נישתיים – אתרים שאינם ממוקמים בעמוד הראשון או השני אפילו בתוצאות החיפוש אך הרלוונטיות שלהם לתחום העיסוק שלך מתאימה מאוד. קישורים מאתרים אלו מביאים רלוונטיות ברמה טובה, ואם יישארו לאורך זמן (שנה ויותר) הם קישורים טובים בהחלט.
  • אתרי מאמרים / טיפים / שאלות ותשובות – ישנם כיום אתרי מאמרים , טיפים , שאלות ותשובות. אתרים אלו נותנים קישור ברמה טובה יחסית, הקישור נשאר להרבה זמן ברוב המקרים לא מורידים אותו. קישורים אלו מהווים גיוון ובעלי איכות סבירה לקידום אתרכם.
  • פורומים ואינדקסים – ישנם אינספור פורומים ואינדקסים הגודשים את האינטרנט בארץ, ברוב המקרים צריך לשים לב, פורומים מסוימים לא נותנים קישורים, ישנם דרכים טכניות לבדוק זאת אבל זה כבר נושא למתקדמים יותר.(בקרוב יפורסם מאמר בנושא כלים לקידום אתרים שיסביר על כלים שונים ביניהם לבדיקות הללו) כתיבה בפורומים ורישום לאינדקסים הוא מדורג החלש ביותר בקידום אתרים בארץ אך מהווה גם הוא חלק חשוב ממיתוג העסק באינטרנט, על כך נפרט בהמשך.

 

וכעת שלמדנו את סוגי הקישורים וחשיבותם, נעבור על כל סוג בתורו ונפרט כיצד ניתן להשיג קישורים לצרכי קידום אתרים בארץ.

 

<< לקטע הקודם לקטע הבא >>

  • היי, קודם כל רציתי להגיד אחלה מאמר, קל להבנה וגם מעניין לקרוא.
    הייתי שמח לדעת מתי יפורסם המאמר הבא לגבי הכלי SEO? כי נתקלתי בהרבה כלים וכל תקופה קצרה יוצא עוד כלי לדפדפן. אז הייתי שמח לדעת מה רלוונטי להיום ומה פחות אם ביכלל?…

    תודה!

    דניאל

    דניאל
    • היי דניאל לגבי איזה כלי מדובר ?

      צוות דוראן
      • שים לב בסוף המאמר נכתב בסוגריים "בקרוב יפורסם מאמר בנושא כלים לקידום אתרים שיסביר על כלים שונים ביניהם לבדיקות הללו" <<< על זה השאלה שלי.

        דניאל
        • זה לא ברצף כרונולוגי אבל בקרוב אציג כמה כלים די מטורפים ביניהם הכלים לחקירת קישורים

          צוות דוראן