טיפים לבניית קישורים – אתרים ברי סמכא (מבוא)

תוכן העניינים 

1. מבוא
2. סוגי קישורים
3. אתרי ממשלה
4. אתרים אקדמאים
5. כיצד מזהים אתרים ברי סמכא – מבוא
6. כיצד מזהים אתרים ברי סמכא – המשך
7. אתרים ברי סמכא
8. מתחרים , בלוגים ואתרי נישה

קידום אתרים - בניית קישורים

 

אתרים ברי סמכא הם אתרים שגוגל מחשיב מהימנים ונקראים באנגלית (trusted rank) קישורים מאתרים אלו חזקים ואיכותיים מאוד וכאשר הם צוברים וותק (שנה ויותר) כוחם גובר עוד יותר.

אז לפני שניתן טיפים מעשיים איך להשיג קישורים מהסוג הזה, כדאי שנלמד לזהות אותם.

סוג אחד של אתרים ברי סמכא קל מאוד לזהות, הם מופיעים במקום הראשון בתחום תחרותי ויש מתחתיהם לינקים מתוך האתר שפתוחים לרווחה. אלו הם אתרים ברי סמכא מבחינת גוגל.

כמובן שדבר הזה קורה גם שמחפשים שם של חברה או אתר מסוימים (כמו:בזק, דפי זהב, הומלס וכו') אך לא על המקרה הזה אנחנו מדברים.

הסיבה שכאשר נכתוב דפי זהב לדוגמא, נקבל את התוצאה כך :

 

קידום אתרים - שאילתת ניווט

 

היא בגלל אופי שאילתת החיפוש. לפני זמן לא רב מדיי הודלף לרשת מסמך של מחלקת הדירוג האנושי של גוגל (מחלקה שמורכבת ממש ממדרגים שיושבים כל היום ומקטלגים תוצאות ברשת לפי שאילתות מסוימות) ובמסמך הזה כתוב בבירור שגוגל מבדילה כיום בין שלושה סוגים של שאילתות חיפוש ברשת:(קישור להורדת המסמך)

חיפוש מידע, חיפוש קנייה, וחיפוש ניווט. חיפוש ניווט זה המקרה שבו השאילתה היא בעצם שם של חברה מסוימת או אתר. ולכן כמעט תמיד שתחפשו שם מדויק של אתר או חברה תקבלו תוצאה כפי שאתם רואים בתמונה. אך אין מדובר באתר בר סמכא במקרה הזה, אלא תוצאה של שאילתת "חיפוש ניווט".

בשאילתת חיפוש מידע לעומת זאת , כשהביטוי המחופש הוא בעצם חיפוש אחר מידע, כמו, חתונה, הריון, בריאות וכו' כאן בהחלט תוצאות שעומדות יפה ופתוחות בצורה זו הם בהחלט אתרים ברי סמכא.

 

<< לקטע הקודם לקטע הבא >>

  • לצוות דוראן שלום
    רציתי לשאול האים יש היום הרבה אתרים ברי סמכא ? ומה הסיכוי להשיג מהם קישורים?

    דרור שתיוי