איך להימנע משיטות הענישה החדשות של גוגל – להימנע מקידום יתר של אתרכם

לאחר עדכוני האאיך להימנע משיטות הענישה החדשה של גוגל כתוצאה מקידום יתרלגוריתם האחרונים של גוגל החלו לעלות מאמרים בקצב די מסחרר אודות השינויים שנעשו והכילו לא מעט פרשנויות לגבי שיטות הענישה של גוגל ואיך להימנע מהן, לא צריך להיות יותר מידיי מתוחכמים, גוגל מנגנים את אותו ניגון מאז שחר מנוע החיפוש – תוכן איכותי, תנועה טבעית לאתר, קישורים טבעיים ופעילות אורגנית לאורך זמן. אלה הם העקרונות שחוזרים שוב ושוב בהצהרותיהם של גוגל.

כמובן שיש לקחת בחשבון שכאשר גוגל משחררים הצהרה כזו או אחרת במיוחד בנוגע לשינויים במנוע החיפוש יש מאחורי כן אינטרס, כך או כך הכיוון שאליו גוגל צועדים הוא ברור ובאחריותנו כמקדמי אתרים ללכת יד ביד עם הכיוון הזה בכדי שלקוחותינו לא יפגעו. יותר מכך אם אתם בעלי אתרים ועובדים עם חברת קידום אתרים כדאי שחברת קידום האתרים שלכם תדע איך לעבוד תחת עינו החדה והחדשה של גוגל.

רבות נכתב על השינויים עצמם אך לא הרבה נכתב על האופן שבו גוגל יתייחסו לאתרים על גבי הרשת ומי בעצם עומד בסכנת ענישה ממשית. במאמר הקודם שלנו שסקרנו את השינויים האלגוריתמיים עצמם, ציינו בסוף המאמר מספר דגשים בנושא תוכן שכדאי להתייחס אליהם, במאמר הנוכחי אתייחס לצורה שבה מבנה האתר ואופן הקידום שלו חייבים להשתנות בכדי להימנע מענישה עתידית.

להימנע מאופטימיזציה חשודה של מבנה האתר – אופטימיזצית יתר

בהרבה מאמרים בעבר כתבתי על "קידום יתר", לכולנו ברור שיש ספקטרום שלם של פעילויות שניתן לעשות בשביל לקדם אתר על גבי תוצאות החיפוש ושעשייה מוגזמת של כל אחת מהפעילויות הללו תוביל לענישה או סינון מצד גוגל, שימוש מוגזם במילות מפתח בעמוד, שימוש ממוקד מידיי בכותרות, משקל קישורים פנימי מוגזם באתר וכן הלאה.

לאחר השינויים האלגוריתמיים האחרונים המרווח שלנו לטעויות נעשה מצומצם אף יותר, מצומצם בצורה כזו שכל אופי הפעילות שלנו חייב להיעשות טבעי יותר, נכון יותר בנפח קטן יותר.

החלק הראשון שאתם יכולים לעשות בכדי להימנע מהענישה של גוגל הוא שימוש מושכל יותר בכותרות, תיאורים ותגי מטא שמופיעים באתר, חשוב לציין שאחד השינויים המהותיים של גוגל נעשו בהתאם להנחיות האיכות של התוכן (התקן החדש של פנדה שיוצא כל כמה זמן, יחד עם מדרגי האיכות האנושיים של גוגל)

שימוש מושכל בתגיות TITLE

בואו נודה, עד היום מיקוד מילות מפתח בכותרות עבד בצורה נפלאה, אך אם נרצה להימנע מענישה העתידית לבוא של גוגל, עלינו להוריד את הרגל מהדוושה ולהתחיל לשים כותרות פחות ממוקדות, יותר טבעיות וזורמות לגולש. אם עד היום דחפנו 3-4 ביטויי מפתח לכותרות או פשוט שמנו מילת מפתח בלבד ללא שם החברה או ללא תיאור סמנטי, הרי שהיום עלינו לשנות את זה אם נרצה להימנע מהענישה שגוגל מתחילים להשריש במנוע החיפוש.

דוגמא למספר כותרות שיכולות להיות בעייתיות בעתיד הקרוב:

שם החברה – מילת מפתח, מילת מפתח, מילת מפתח

השכרת רכב בארץ, השכרת רכב בחו"ל, השכרת רכב, ליסינג תפעולי – שם החברה

שם החברה – השכרת רכב, ליסינג תפעולי, השכרת רכב בארץ

השכרת רכב

על הכותרות להיות טבעיות יותר, זורמות יותר ונכונות לגולש. אפשרי לעשות את זה הרבה יותר טבעי ועדיין לשלב מילות מפתח בכותרות.

שם החברה – השכרת רכב וליסינג תפעולי בארץ ובחו"ל

השכרת רכב בארץ ובחו"ל וליסינג תפעולי לחברות – שם החברה

שימוש מושכל בתגי כותרת (TITLE TAGS) יניב בעתיד הקרוב תוצאות הרבה יותר איכותיות ויחסוך מכם ענישה מצד גוגל. עכשיו ברור לנו שכרגע אנו רואים אתרים עם הרבה מאוד תגי TITLE מזובלים ודחוסי מילות מפתח שנמצאים במקומות הראשונים, אך חשוב להבין שבהרבה מקרים מקום שני ושלישי מקבלים הרבה פחות קליקים ממקום רביעי או חמישי בגלל אותן כותרות מזובלות. שלא לדבר על העובדה שהשינויים בגוגל ללא ספק הולכים לעשות ניקיון משמעותי מאוד בתוצאות החיפוש.

במאמר שלי משנת 2010 ציינתי מספר שיטות בעייתיות שהיום מקבלות נופך משמעותי הרבה יותר ויש ליישם אותם ביתר תשומת לב.

דוגמא למבנה היררכי בעייתי של תגי TITLE

הבעיה בטמונה במבנה הבא נובעת מעצם מיקוד היתר בתגי הכותרת אשר לחלוטין ממוקדים על מילות מפתח ספציפיות בצורה שאינה טבעית ואינה טובה לגולש, אמנם אנו רואים שהיררכיה כזו עבדה הנקודה הנוכחית אך עם השינויים של גוגל במנוע החיפוש נראה שהיררכיה כזו תהיה בעייתית

היררכיה של ביטויי מפתח שיכולה להיות בעייתית לגוגל - היררכיה ממוקדת מידיי

כמו יצירת מספר עמודים בעלי תוכן מאוד דומה שמשתלטים על ביטויים מאוד דומים יכולים להדליק נורה אדומה בעיני גוגל ולגרור ענישה, במאמר שמרכז את כל המידע על כפילות תוכן שהעלנו מוקדם יותר ברבעון הראשון של השנה מוסבר בהרחבה על כפילות תוכן דומה. במידה ויש לכם עמודים שמעניקים מידע על אותו נושא ונוצרו במטרה להשתלט על ביטויים דומים, יכול מאוד להיות שתהיו בבעיה כאשר הענישה החדשה של גוגל תכנס במלואה.

משקל קישורים בעייתי בתוך האתר

משקל הקישורים הפנימי באתר משמעותי מאוד אם ברצוננו לכוון את הגולשים למקומות הרצויים באתר, ניתן למנף משקל קישורים פנימי בכדי לחזק את העמודים רצויים באתר. אם מדובר בתיבות של תכנים המניעות לפעולה או אם מדובר בקישור מתוך טקסט במאמר בכדי לכוון למאמרים אחרים באתר הרלוונטיים לקורא. כמו כן בתהליך אופטימיזציה אם נרצה שגוגל ייחשף לתכנים הנמצאים בעומקו של האתר אנו מקשרים אליהם מקטגוריות ראשיות או אפילו מעמוד הבית.

ישנן מספר טכניקות לתיעול משקל קישורים שעד היום עבדו בצורה יעילה מאוד וייתכן שבעתיד הקרוב יובילו לענישה מצד גוגל או לכך שתדלק לגוגל נורה אדומה. כפי שציינו במאמר הקודם כאשר גוגל חושדים באתר הם מתחילים לבדוק את האתר לעומק ואז כל השלדים נחשפים והאתר יהיה בבעיה קשה.

שימוש בקישורי פוטר – קישורים רוחביים באתר

אחת הטכניקות לחזק עמודים פנימיים באתר תהיה לשים קישור רוחבי מכל עמודי האתר בחלקו התחתון בכדי להעניק משקל קישורים גבוה יותר למגוון עמודים. עלינו להיזהר באופן השימוש בטכניקה זו כי שימוש מוגזם בפוטר האתר יוביל לענישה.

את קישורי הפוטר אנחנו צריכים לבחור בקפידה, לשים קישורים שבאמת יכולים להעניק לגולש ערך, אם אנו רוצים לחזק עמודים אחרים אנו צריכים להשתמש בתיבות שונות, בסרגל הניווט או אפילו בקישורים מתוך הטקסט, אך פוטרים שיש בהם עשרות קישורים וכו' בהחלט יתחילו להוות בעיה.

עלינו לצמצם את מספר הקישורים בפוטר רק לקישורים רלוונטיים, כאלה שסבירות שהגולש יגיע אליהם קטנה מאוד. לשים עמודי קטגוריה ראשיים בפוטר בצורה מוגזמת כלומר 8-25 קישורים כאלו יכולים להדליק אצל גוגל נורה אדומה.

דוגמא לפוטר בעייתי

דוגמא לפוטר תחתון בעייתי - קישורים רוחביים פנימיים באתר

שימוש מושכל בפוטר האתר יהיה הרבה יותר יעיל גם לגולש וגם ימנע מגוגל להעניש את האתר בעתיד.

ניתן להשתמש בחלק התחתון של העמוד בכדי לחשוף חלקים באתר, אך חשוב להשתמש בטכניקה זו בזהירות יתרה. לא כמו היום שניתן לראות עשרות אתרים שמעמיסים את חלקו התחתון של האתר בקישורים – ראו הוזהרתם ! 🙂

קישורים מתוך הטקסט – קישורים מטקסט במאמרים בטקסט עוגן

טכניקה נוספת שנוקטים בה בכדי להטות את משקל הקישורים לעמודים שונים בתוך האתר, היא הוצאת קישורים מתוך הטקסט במילות מפתח לעמודי מפתח שונים, אם כי הדבר עובד טוב ואף חיוני לגולש, לעיתים נעשה שימוש לא מושכל בטכניקה זו ושימוש יתר יכול להדליק נורה אדומה אצל גוגל וכנראה לגרור ענישה.

הרבה פעמים נתקלתי באתרים שמוציאים מאותו קטע טקסט מספר גבוה של קישורים בטקסט עוגן דומה לאותו עמוד, הטכניקה הזו לא רק שפוגעת בחוויית הגולש אלא באופן ישיר קוראת לגוגל לפעול נגדכם, ניתן להשתמש בקישורים מתוך הטקסט בצורה מושכלת ואף איכותית בשביל הגולש, בתוך מאמרים ניתן להוציא קישורים למאמרים אחרים שתרצו לקדם, בהקשר שבאמת מעניק לגולש ערך מוסף, במידה ואתם מקשרים למאמרים קודמים שלכם בנושא וכו'.

כדאי לקשר מתוך הטקסט למאמרים אחרים באתר שלכם, אך חשוב לעשות זאת בצורה נכונה. ניתן לקשר בטקסט עוגן ארוך יותר או בטקסט עוגן פחות מדויק, ניתן אף לקשר ללא מילת מפתח ספציפית אלא מתוך משפט, עשו את הקישורים בצורה טבעית כמה שיותר בכדי שהדבר יהיה איכותי בשביל הגולש ולא ידליק את חמתו של מנוע החיפוש.

דגשים חשובים בעת הוצאת קישורים מתוך הטקסט

• לא לחזור על טקסט עוגן בעל הטיות שונות
• לא להוביל שני קישורים לאותו עמוד מאותו קטע טקסט
• לא להשתמש בטקסט עוגן ממוקד מידיי ולא הגיוני
• לא להוציא מספר רב של קישורים מתוך הטקסט בעלי טקסט עוגן
• להוציא קישורים בעלי ערך מוסך לנושא המאמר שבאמת יועילו לגולשים
• להוציא קישורים בעלי טקסט עוגן שאינו ממוקד ונמצא ביחס ישיר לטקסט סביב הקישור

פרופיל קישורים בעייתי – קבלת קישורים מאתרים בעלי דירוג נמוך

כאשר השינוי האלגורתמי החל בחודש מרץ האתרים הראשונים שנפגעו ואף הוסרו באופן ידני מהאינדקס היו אתרים תומכים או רשתות אתרים שנועדו לשם קידום אתרים אחרים בלבד. היה ניתן לראות בצורה ברורה שאתרי לוויין פשוט עפו מהאינדקס לחלוטין. כמו כן אתרים שקיבלו קישורים שוב ושוב מרשתות אתרים שונות החלו לקבל הודעות בכלי מנהל אתרים אודות קישורים לא טבעיים וספגו פגיעה בדירוגי האתר.

מקורות קישורים בעייתים שיש להימנע מהם:

• רשתות של אתרים תומכים
• חתימות בפורומים
• תגובות בבלוגים
• רובוטים אוטומטיים
• אתרי מאמרים – חוות של תוכן
• אתרי לוויין ממוקדי קידום בלבד

רשתות של אתרים תומכים – רשתות אתרים לשם קידום בלבד

אחת הטקטיקות הנפוצות ביותר עד למרץ האחרון של כל חברת קידום אתרים הייתה בנייה מאסיבית של אתרי לוויין שונים שנועדו לחזק אחד את השני או אתר של לקוח ובאותה עת להיות מקורות החלפת קישורים.

רק לשם המחשה ויזואלית אראה דוגמא לרשת של אתרים אשר נועדה לקדם אתר מרכזי של לקוח בתחום השכרת רכב. ניתן יהיה לראות שכל האתרים הללו ממוקדים יתר על המידה על ביטוי בתוך הנישה של השכרת רכב בכדי לחזק את המדדים של רלוונטיות לאתר המרכזי, עד מרץ האחרון האתרים הללו עבדו גם כאשר הם היו באיכות ירודה מאוד.

דוגמא לרשת של אתרים תומכים שנועדו לקדם אתר מרכזי אחד

אתרי לוויין או אתרים תומכים בדרך כלל מאופיינים בצורה מאוד קלה על ידי גולשים וכך גם על ידי גוגל.

אתרים תומכים

• צור קשר ריק או אין צור קשר
• תוכן דל ולא איכותי, יכול להיות תוכן כללי מידיי, קצר מידיי או פשוט כתוב רע
• עיצוב וחוויית גולש מאוד דלים ולא איכותיים
• אין דף אודותינו או שבדף אודותינו אין מספרי טלפון או שמות של אנשים כלל
• האתר כולו ממוקד יתר על המידה על תחום מאוד מסוים ובנוי בצורה ממוקדת מידיי היררכית
• מאגף המאמרים יהיה ניתן לראות מאמרים דלים המוציאים קישורים בצורה שאינה רלוונטית לתוכן המאמר

הבעייתיות עם רשתות של אתרים תומכים טמונה בעובדה שאתרים אלו פשוט לא איכותיים, לא משקיעים בהם כמו שצריך וקבלת קישור מאתרים כאלה בכמות גדולה מסך פרופיל הקישורים הנכנס יכולה להיות בעייתית לאתר המקבל, כמו כן כאשר מדובר ברשת שלמה של אתרים שנחשפת אשר מקדמת אתר אחד בלבד, האתר יכול להיענש בצורה ישירה.

הימנעו מקבלת קישורים מאתרים תומכים אשר בוודאות נראים כמו אתרים שנועדו לקדם אתר אחר, שפשוט האתר אינו איכותי, תחשבו על כך שאיכות הקישור והכוח שהוא מעניק לאתרכם הוא בהתאם לאיכות האתר עצמו וחשוב לשמור על פרופיל קישורים כמה שיותר נקי.

חתימות בפורומים – קישור שיוצא מכל ההודעות שפרסמנו

חתימות בפורומים הן דבר מאוד נפוץ, כמובן שגוגל יודע להתייחס אליהן ואף יודע שהן לגיטימיות, אך אופן השימוש בהן יכול להיות בעייתי מאוד כאשר מנצלים את החתימה לרעה. במידה ויש בפרופיל הקישורים הנכנס שלכם אחוז גבוה של קישורים מחתימות בפורומים, אשר ממוקדים יתר על המידה במילות מפתח ספציפיות יכול מאוד להיות שתגררו ענישה לאתרכם.

במידה ואתם משתמשים בחתימות פורומים עשו זאת בחכמה, שימו טקסט פחות ממוקד, אולי אפילו את שם העסק במקום מילת המפתח או אפילו שם העסק לצד ביטוי מפתח, כמו כן הימנעו מיצירת חתימה שמכילה 10 קישורים או יותר, הדבר בהחלט מראה על פעילות של SEO ולא פעילות טבעית או שימוש טבעי בחתימת פורום.

אופן השימוש בחתימות של פורומים יכול להיות מאוד מועיל במידה ונעשה בחכמה, כמו כן כדאי לא להגזים בשימוש חוזר שוב ושוב כך שפרופיל הקישורים הנכנס יהיה מגוון כמה שיותר, אין זה אומר שעליכם להפסיק פעילות בפורומים אלא פשוט לעשות זאת חכם ולא בצורה ממוקדת מידיי.

תגובות בבלוגים – הוצאת קישורים ממוקדים מתגובות בבלוגים

בעיה נוספת שגוגל החל לטפל בה הוא האופן שבו מקדמי אתרים משתמשים בתגובות של בלוגים לשם קידום אתריהם על גבי הרשת, תגובה בבלוג יכולה להיות קישור נפלא במידה ועושים זאת נכון, מצד שני לאור הרובוטים והתוכנות השונות שמפיצות ספאם של תגובות בכדי לשתול קישורים או חברות אשר בבעלותן צוותים שלמים של אנשים שכל מטרתם לבנות קישורים באופן מאסיבי בתגובות גוגל החל לראות שהנושא הפך לבעייתי.

הימנעו משימוש בתוכנות או רובוטים שמפיצים קישורים באופן אוטומטי, כמו כן הימנעו משימוש במילת מפתח בשם המגיב, זו פעולה שגוגל יודע חד משמעית שמדובר במקדם אתרים ולא בגולש טבעי שפשוט מגיב. כמו כן שימוש בטקסט עוגן בתוך התגובות עצמן בהקשר לא נכון עלול להעיר את תשומת ליבו של גוגל, חשוב לזכור שניתן לעשות את הפעולות הללו פשוט בנפח מאוד מצומצם מתוך פרופיל הקישורים.

אסטרטגית אני ממליץ לכם לבנות קישורים מתגובות ללא טקסט עוגן ורק אם המאמר שאתם מקשרים הוא באמת רלוונטי לנושא המאמר שבו הגבתם, כמו כן השתמשו בשמכם האמיתי או בשם האמיתי של בעלי האתר אליו אתם מקשרים ולא במילות מפתח כאלו ואחרות.

דגשים בעת בניית קישורים מבלוגים

• השתמשו בשם האמיתי שלכם בשם המגיב
• בתוך גוף התגובה השתדלו להימנע משימוש בקישור עם טקסט עוגן במידה וכן שמתם טקסט עוגן דאגו
  שיראה טבעי ולא ממוקד מידיי
• דאגו שנפח הקישורים מסוג זה בפרופיל הקישורים ישאר קטן ומצומצם ביחס לקישורים מסוגים אחרים

רובוטים אוטומטיים – תוכנות להפצת קישורים או מאמרים לשם בניית קישורים

אחת הטקטיקות האפורות \ שחורות של בניית קישורים היא שימוש בתוכנות או רובוטים אוטומטיים שמפיצים מאמר אחד או בונים קישורים בהפצות רחבות. הבעייתיות בשימוש עם תוכנות אלו, שאתם תקבלו קישורים מחוות קישורים או חוות תוכן או אפילו רשתות בלוגים, ברשתות הללו הן "פחי זבל" של תוכן לא איכותי וקישורים יוצאים, בדיוק מסוג הרשתות שגוגל שמו לעצמם לסלק מתוצאות החיפוש, בנייה מאסיבית בהפצה רחבה ואוטומטית חד משמעית תפגע באתרכם ואף יכולה לגרור הסרה ידנית מתוצאות החיפוש.

תוכנות ספין למאמרים – תוכנה אוטומטית לשכתוב מאמרים והפצתם

תוכנה אשר ניתן להזין לתוכה מאמר אחד ולקבל 20 מאמרים נוספים "משוכתבים", תוכנות כאלו נפוצות מאוד בשווקים האפורים \ שחורים של קידום אתרים, כמו הימורים, תרופות מזויפות, ויאגרה, תכשירי הרזיה למיניהם וכו', אך ניתן לראות שימוש בהן גם בתחומים "לבנים" כיביכול. שימוש בתוכנות כאלו יכול לפגוע בצורה משמעותית באתרכם, התוכן נחשב לכפילות תוכן דומה או אפילו כפילות תוכן זהה, מאמרים אלו הם מאמרים באיכות ירודה מאוד ללא ערך מוסף ונועדו לקדם ביטויים ספציפיים, תחשבו שזה בדיוק מסוג הדברים שגוגל שמו לעצמם לחסל סופית, אתם בעצם תגידו לגוגל ישירות, בוא תעניש את האתר שלי.

תוכנות אלו מפיצות את המאמרים בחוות תוכן נפוצות, בחלקן יתפארו בפניכם שיכולים לבנות לכם 1,800 קישורים מתוך מאמר אחד על ידי שינוי הטקסט ושכתובו באופן אוטומטי והפצת המאמר בפלטפורמות שיוציאו לכם קישורים או פלטפורמות שיפתחו לכם פרופילים היכן שיש בלוג וכו'.

ההשלכות של שימוש בתוכנה מסוג זה הן מרחיקות לכת. אני ממליץ בצורה ישירה – אל תשתמשו בתוכנות לספין מאמרים.

אתרי מאמרים – חוות של תוכן

טכניקה של בניית קישורים דרך אתרי מאמרים נחשבת לאחת הטכניקות הישנות ביותר לקידום אתרים בארץ ובכלל בעולם, אמנם בארת יש מספר אתרי מאמרים יחסית קטן, בעוד שבחו"ל יש אינדקסים שלמים של מאמרים, חשוב לציין שאתרים אלו הם ללא ערך אמיתי לגולש ונוצרו מתוך הצורך של מקדמי אתרים להוציא קישורים מתוך תוכן.

כאשר נקודת ההנחה הראשונית שאתרים אלו נוצרו בשביל מקדמי אתרים, מתוך הצורך לבניית קישורים כבר אנו יכולים להבין שגוגל ישימו אתרים אלו כמטרה, כמו שראינו בחו"ל ואף בארץ אתרי מאמרים במרץ של שנה שעברה נפגעו קשה לאחר שחרורו של אלגוריתם פנדה.

ההמלצה שלי לבניית קישורים מתוך אתרים אלו היא להימנע משימוש בהם, אם יש לכם כבר הרבה קישורים מתוך אתרי מאמרים פשוט הגדילו את פרופיל הקישורים הטבעי שלכם כדי שנפח הקישורים מאתרים אלו יהיו באחוז קטן מאוד, ויצטמצם משמעותית.

אם אתם מוכרחים משום מה לבנות קישורים דרך חוות של תוכן ראו הוזהרתם, אתרים שפרופיל הקישורים שלהם מכיל מספר גבוה של קישורים כאלו יכולים להפגע מהענישה החדשה של גוגל, ראינו כבר לאן הרוח נושבת, גוגל לא מוחלים באמצעים ואפילו אתרים גדולים בארץ נפגעו או קיבלו הודעה על קישורים שאינם טבעיים.

אתרי לוויין ממוקדי קידום בלבד – שימוש ברשתות אתרים ממוקדות בכדי להתקדם

כמו שנכתב בחלקו העליון של המאמר, רשתות של אתרים אשר נועדו לקדם אתר בנישה מאוד ספציפית יפגעו משמעותית באתרכם, כמו כן שימוש באתרים אלו בכדי להחליף קישורים אחד עם השני יכולים להיות בעיה. ההמלצה שלי אליכם, הימנעו משימוש באתרי לוויין אלא אם כן מדובר באתרים באמת איכותיים שנראה שיש בהם ערך מוסף אמיתי לגולש.

במידה ומציעים לכם להכנס לרשת של אתרים שיכולים למנף אתכם קדימה סרבו בנימוס, לא רק שהם יפגעו באתרים שלהם אלא יחשפו את כל האתרים אליהם הם מקשרים לענישה מצידו של גוגל, אם אתרכם חשוב לכם פשוט מנפו את התכנים שלכם על גבי הרשת, תכנים שבאמת יש להם ערך מוסף לגולש, בצורה כזו תוכלו לקבל קישורים טבעיים מאוד שיהיו יותר יעילים מכל קישור ממוקד מרשת של אתרים. אל תתפתו לתוצאות מהירות ותזכרו שאיכות תמיד גוברת על כמות, גוגל בסופו של דבר תופס את כל הרשתות הללו ויודע במי לפגוע ומתי.

לפי כל הנתונים הנמצאים ברשת והתנהגות מנוע החיפוש ניתן לראות בבירור שאתרים שעוברים קידום יתר או קידום בצורה אגרסיבית יכולים להפגע משמעותית בעתיד הלא רחוק, יש לכם זמן לתקן את פרופיל הקישורים, התוכן ואת הדרך בה אתם מקדמים את אתרכם. זכרו התוכן הוא המלך וזה לא נאמר סתם בהצהרות שונות מצד גוגל.

בנוסף כדאי לקרוא את המאמרים הבאים בכדי לקבל את התמונה המלאה אודות השינויים שנעשו:

שינוי האלגוריתם בחודש מרץ האחרון
עדכון אלגוריתם הנוגע לטקסט עוגן
עדכון פנדה – בכל גרסאותיו

וידיאו של רנד פישקין מסאומוז אשר מדבר על 6 דרכים להימנע מהענישה החדשה של גוגל

  • יופי של פוסט. תודה רבה.

    עידו
  • יש בעיה עם הניסיון לקדם את האתר שלך באופן מוגזם, זה ברור. ישנו פרדוקס בכל עניין ה"נראות" במנוע החיפוש של גוגול. מצד אחד, הם לא אוהבים שמנסים בכוח לדחוף אתרים קדימה ועושים כאלה שיטות ואחרות בכדי להעלות את הדירוגים של האתרים. מצד שני, אם לא מקדמים את האתר, ובכך אני מתכוון לממש לא מגישים אותו לאינדוקס של גוגל בוט, תכניות בניית לינקים וכיוצ"ב, גוגל לא סופר אותך. יש בעיה שהפרמטרים לכך שגוגל "יספור" אותך בכלל, אז אתה צריך לגרום לו לראות אותך על ידי שימוש בטקטיקות של קידום אתרים.
    שוב, הביצה והתרנגולת. לפחות ככה אני רואה את זה 😉

    איתי
    • היום הדגש הוא על "מה שנראה טבעי – יתקבל על ידי גוגל כטבעי", אם תעבוד נכון תוכל ליישם כמעט כל טכניקה, פשוט צריך להוריד מעט את הרגל מהגז ולתכנן קדימה

      צוות דוראן
  • פוסט נהדר כהרגלך אחי
    בעיניי אחד האתגרים שלנו כמקדמים היא להצליח
    ליצור אתרים ״תומכים״ שיהיו אתרים בפני עצמם.
    הזכרת את זה בכמה מילים בדגש על דפי אודות
    ושיפור חווית הגלישה והתכנים באתרים אלה.
    אצלנו טפו טפו הכל שרד ועדיין מתקדם (לפחות
    עד החיה הבאה שגוגל תכניס לאלגוריתם) 🙂
    עם זאת ראוי לציין שהמאמר שלך הולם בעיקר
    את גוגל קום ובארץ עדיין הרבה עובד, אבל
    אם אנחנו מקדמים לקוחות מוטב שניישר קו כבר
    עכשיו (אם עדיין לא עשינו זאת)

    אנידור
  • שלום, כמה מילים נחשבים "מאמר" מבחינת גוגל?
    אם יש לי טקסט שמקדם אותי (נניח של כ-80 מילים) והוא מופיע במקומות שונים תחת לשוניות דוגמאת: אודות בית העסק, זה יכול להיחשב כמאמר משוכפל מבחינת גוגל?
    תודה!

    אביב
    • היי אביב 🙂 תודה על שאלה מצויינת מאוד.

      אתה צריך לשאול את עצמך בצורה פשוטה. למה שיהיה את אותו הטקסט בעמוד הבית שלך? עמוד אודות שלך? או עמודים שונים?
      טקסט משוכפל של יצרן למשל אינו נחשב לכפילות ברוב המקרים, וגם המקרה שאתה מתאר סטטיסטית אינו יפגע בדירוגים של האתר שלך.
      אני בכוונה אומר סטטיסטית מכיוון שהיו דברים מעולם וגוגל זו חיה מוזרה מאוד.

      ממליץ לך בחום לקרוא את המחקר המתורגם והמשופץ שהעלתי על כפילות תוכן. זה מ-2011 ועד היום תופס כמו שהוא.
      http://www.duran-seo.co.il/blog/?p=1614

      צוות דוראן
  • צוות דוראן, פוסט מצויין! יש לי שאלה לגבי פרופיל קישורים בעייתי, אם האתר שלי ירד בדירוגים מעמ' ראשון לעמ' 5 והבלוג שלי בתפוז אינו מאונדקס…האם זאת אומרת שהקישורים שמפנים מהבלוג לאתר בעיתיים והם פגעו באתר?

    mor
    • קשה מאוד לקבוע האם קישורים ספציפיים הם אלו שגרמו לצניחה במיקומים, את צריכה לבדוק את פרופיל הקישורים שלך ולברר האם יש סך גדול של קישורים מאותו סוג, או לאותו עמוד באותו ביטוי עוגן ?
      אם הבלוג שלך נעלם מגוגל ואינו מתאנדקס כלל אך הוא עדיין מופיע, אפשרי שהוא נענש ואפשרי שברגע שהוא נענש והייתה כמות גדולה של קישורים שיוצאים ממנו לאתרך, שאתרך בפועל איבד את כל כמות הקישורים שהיו מאותו בלוג ולכן צנח במיקומים.

      סה"כ האתר שלך איבד כמות גדולה של קישורים, ברגע שהבלוג נעלם וסביר שבגלל זה נפל במיקומיו. ולאו דווקא ענישה אקטיבית לאתרך.

      צוות דוראן
  • למה הכוונה ברובוטים אוטומטים???

    לי
  • מאמר נפלא חברים. אחד הנושאים החשובים ביותר שכתבתי עליו לאחרונה.

    גלעד אלעזר
    • תודה לך יקירי, בהחלט עניין שלא עובר על סדר ביום – בחודשים הקרובים SEO הולך לעבור שדרוג מאוד משמעותי וכדאי לדעת איך לעבוד נכון אחרת נקלע לבוץ…

      צוות דוראן
  • מאמר הכרחי מאין כמוהו,
    תודה רבה!

    אלומה
    • תודה רבה אני משתדל לשים את התמונה כמה שיותר קרוב למציאות – חשוב להתכונן לשינויים שגוגל מציב בעולם ה SEO בכדי שנוכל למנף את האתרים הלאה בצורה איכותית ונכונה, את מוזמנת לשתף את הפוסט

      צוות דוראן
  • צוות דוראן שלום. המאמר שכתבת בהחלט מסכם, בשפה בהירה וברורה, את עשה ואל תעשה בקידום אורגני, שמקבל כל הזמן משמעות מחודדת לגבי העקרונות המנחים האמורים להיות צרובים בהארד-דיסק של אתרים ברשת.
    מאמר מעולה שנכתב היטב.

    שחק לוי
    • תודה שחק, המאמר מסכם בצורה די ברורה את השינויים שנעשו על ידי גוגל ואת הצפוי להתרחש, לדעתי זו רק ההתחלה של גוגל ואנחנו נראה עוד שינויים בקצב די מסחרר

      צוות דוראן
  • ישנם רובוטים אוטומטיים שהולכים לפיצים קישורים בספאם
    Xrumer
    scrapebox וכו'

    עשה לעצמך טובה ותימנע מלהשתמש בהם 🙂

    צוות דוראן
  • מאמר נהדר, מקיף ומקצועי

    גלית
  • מאמר מקצועי מאד כיסת את כל מה שקשור למה נכון לעשות ומה לא נכון לעשות באתר שלנו והאמת היא שלפעמים מרוב שאנחנו מקדמים את האתר אנחנו שוכחים שהתהליך הזה אמור להיות אורגני.

    אורן
    • תודה חשוב להבין ולהפנים שזה בכלל לא הסוף אלא רק ההתחלה של שחרורי אלגוריתם די מוגזמים מצד גוגל..
      Winter is coming my friend

      צוות דוראן
  • מאמר מצויין. האם כדאי למחוק מאמרים מאתרי מאמרים

    לי
    • היי לי, תודה על המחמאה 🙂

      אני אתאר לך שני מקרים ואת תשימי את האתר שלך באחד מהם ותדעי איך לפעול:

      1. מרבית הקישורים שלך הנכנסים הם מאתרי מאמרים – במצב כזה יש לצמצם מעט את הקישורים ולהתחיל לבנות קישורים ממקורות אחרים שהם לא אתרי מאמרים בכדי שיהיה לך מגוון גדול יותר וההורדה של הקישורים לא תהיה כל כך דרסטית עד כדי פגיעה באתרך
      2. יש לך מעט קישורים או חלק מהקישורים באתרי מאמרים – במצב כזה אל תסירי אותם אך גם אל תבני עוד קישורים באתרי מאמרים

      מקווה שעזרתי תוודאי שאת קוראת את המחקר המלא לשנת 2013

      צוות דוראן
  • המאמר בסדר.

    אבל רק בסדר, כי אתה כותב הרבה על מערכי קישורים פנימיים, כותרות, היררכית תוכן ומזהיר מפני ההשלכות (מתייחס פה רק להיבטי ה-ONSITE) … אבל לא ממש מבהיר מהי נקודת הכשל ומה הפתרונות.

    מקריאת המאמר, אפשר להתרשם שצריך לבטל את מערכי הקישורים הפנימיים, לשטח את היררכית התוכן, לתת כותרות שאינן קשורות לתוכן העמוד וכו' … היה צריך להציג תמונה מאוזנת יותר של שימושיות, מבנה אתר מושכל ודרישות גוגל (שכידוע, אינן תורה מסיני).

    AhoyIT
  • מאמר מעניין אבל חלק מהאתרים הוותיקים עובדים בשיטות שכתבת ולא עפו, בנוסף… מתיי נוכל ללמוד על אילו עקרונות האלגוריתם החדש של GOOGLE מושתת? ממש מרגיז יש לי אתר שממש מממש מממש זז עם כל הנישות שלו במנוע

    שחר חן
  • לפני הוידאו של רנד פישקין שום דבר לא תקף לעדכון של גוגל "פינגווין" – וחבל!

    רועי
  • צוות דוראן,
    קודם כל, תודה על המאמר, אתה כותב ברור ופשוט.
    שנית, רציתי לשאול- אם כתבתי מאמר של נניח 400 מילה כמה קישורים אני יכולה / מומלץ להוציא ממנו ולכמה ביטויים שונים אם בכלל..?
    תודה 🙂

    אביבית
  • מאמר טוב שכתוב יפה. נהנתי מאד לקרוא וגם למדתי ממנו.

    און יבין
    • תודה און,
      אתה מוזמן להפיץ אותו הלאה

      צוות דוראן

להשארת תגובה

אנו לא נפרסם את כתובת המייל שלך.