הפרמטרים לדירוג האתר בתוצאות החיפוש של גוגל

קידום אתרים בארץ מתבסס ברובו על גוגל, הפרמטרים שגוגל מציבים לדירוג הם הפרמטרים הקריטיים ביותר לנו כמקדמי אתרים בכדי לדרג את האתר של לקוחותינו גבוה ככל שאפשר בתוצאות החיפוש בכמה שיותר ביטויים.

 

בוידיאו שעלה לא מזמן בערוץ של גוגל (מהם הפרמטרים לדירוג האתר בגוגל למעט פייג'ראנק), מאט קאטס מסביר שישנם מעל ל-200 פרמטרים שונים לחישוב דירוג האתר בגוגל, ושהרבה מהפרמטרים האלה מתבססים על היגיון פשוט, ואותם פרמטרים יכולים לסייע לנו לקבל דירוג גבוה יותר.

הטענה העיקרית בוידיאו היא שהמשקלים שכל פרמטר מקבל זה למעשה "הסוד" של גוגל בדירוג האתרים ביחס לביטוי רלוונטי, בוידיאו מאט קאטס ציין מספר דגשים עיקריים שיש לשים לב אליהם.

 

• TITLE העמוד
• URL העמוד
• תוכן העמוד
• קישורים
• טקסט עוגן
• האם משהו בHEADER
• מיקום המילים

 

אלה הם רק פרמטרים הגיוניים, שאנו יכולים לעלות עליהם מאד בקלות. לכל אלה יש משקל בדירוג אבל איננו יודעים בדיוק מהו, מה שכן ניתן לעשות בכדי לקבל אינדיקציה טובה לגבי חוזק כל פרמטר הוא ניסויים ארוכי טווח על מספרים גדולים.

או הסתמכות על חברות גדולות אשר ביצעו את הניסויים האלה בעבר, כמובן שיש כמה פרמטרים שכולנו יודעים שהם העיקריים ביותר, תגיות מטא, תוכן איכותי, קישורים, פייג'ראנק (PR) ועוד.

כעת נסקור את הפרמטרים שמאט הזכיר בוידיאו הספציפי הזה ונראה מהי החשיבות של כל פרמטר בדירוג האתר שלנו בגוגל.

 

תגית מטא TITLE (כותרת העמוד)

אחד הפרמטרים הבסיסיים בקידום אתרים ובכלל בהבנה של האתר לא רק בשביל מנועי החיפוש אלא בשביל הגולש, היא כותרת העמוד, כותרת העמוד מנחה אותנו בצורה מדויקת על נושא העמוד.

בכדי שהגולש יוכל להבין היכן הוא נמצא חשוב שכותרת העמוד תהיה ייחודית ובמילה שניים תתמצת את הנושא העיקרי של העמוד הספציפי שבו אנו עומדים. ישנה חשיבות גדולה לתגית מטא TITLE , כדי שגוגל ידע במה עוסק העמוד ועל איזה ביטוי לשים דגש ושגולש האתר יבין במה העמוד עוסק והיכן הוא נמצא.

 

URL העמוד – כתובת העמוד על גבי הרשת

כתובת העמוד על גבי הרשת היא אחד הפרמטרים בעלי חשיבות גדולה כאשר אנו מתייחסים למנוע החיפוש, שימוש בשרשורים, כתובות דינמיות ופרמטרים אחרים בכתובת ה-URL משנה בהחלט את היחס של גוגל לאותו עמוד.

שמירה על כתובות נקיות בעלות מילות המפתח של העמוד, זו האופציה האידיאלית אם כי לא תמיד אפשרית (תלוי מערכת), עדיפות לשימוש עם כמה שפחות שרשורים וכמה שיותר כתובות נקיות וקצרות.
לפעמים גוגל חותכים בעצמם את כתובת ה URL כי היא ארוכה מידיי, הדבר יכול ליצור קישורים שבורים על גבי הרשת ולהזיק לדירוגים (אם כי נדיר)

 

תוכן העמוד – התוכן הוא המלך

אחד הפרמטרים החשובים ביותר לגוגל אם לא העיקרי ביותר מבין כולם הוא תוכן העמוד, תוכן העמוד הוא למעשה הבשר של האתר, הלב החי והפועם של העמוד שאנו מציגים, כתיבה נכונה של תוכן היא הסוד להצלחה של אתר.

ברגע שאנו ממקדים את התוכן על הביטויים שאנו צריכים, תוך שמירה על ערך מוסף לגולש, שימוש בביטויי מפתח נרדפים, שימוש בפסקאות נכונות, כותרות משנה ותגיות H2, H3 . אנו מציינים בפני גוגל כמה העמוד איכותי וחשוב.

לגוגל ולקוראים שלנו יותר קל להבין את הכתוב, יותר נוח להבין ולקרוא (ברגע שיש שימוש נכון בפסקאות וכותרות משנה), נוכל לבנות את התוכן בצורה חכמה וליצור פרופיל תוכן איכותי לגולש ולמנועי החיפוש.

 

קישורים נכנסים – "הצבעות האמון" שלנו על גבי הרשת

כמובן שדירוג של עמודים בגוגל נקבע בעיקרו על "הצבעות האמון" שאתרים אחרים נותנים לנו על גבי הרשת, הכוח של קישור נכנס הינו בגדר מסתורין די גדול (הפרמטרים לפיהם מחשבים איזה קישור הוא יעיל ואיזה לא) אבל יש עקרונות בסיסיים שיש לעבוד לפיהם.

קישורים מתחומים רלוונטיים יהיו הקישורים האיכותיים ביותר לאתרינו, ברגע שאנו מקבלים קישור מתוך עמוד העוסק בדיוק בתחום שלנו, שיש בו את ביטוי המפתח שלנו, שהאתר כולו עוסק בתחום שלנו.

רלוונטיות הקישור מבחינת התוכן היא 100% זה עיקרון מהחשובים בבניית קישורים, רלוונטיות התוכן של האתר ממנו אנו מקשרים חזרה אלינו. כמובן שיש להתייחס למיקום הקישור בעמוד, האם בחלקו העליון או התחתון, האם מתוך הטקסט הוא סתם מופיע בעמוד.

גם פרמטרים אלו מקבלים חשיבות שונה, קישור מחלקו העליון של העמוד מתוך הטקסט הוא הקישור האיכותי ביותר שניתן לקבל מאתר רלוונטי. ריבוי מקורות כאלה על גבי הרשת מסמנים לגוגל שבביטוי אותו מקשרים אותנו אנחנו רלוונטיים מאד. וישנה סבירות גבוהה שנדורג בה גבוה (תלוי תחרות, ותחום)

 

טקסט עוגן – ביטוי מפתח בו מקשרים אותנו

קישורים אינם שווים הרבה אם לא נותנים להם יחד ישיר לביטוי אותו אנו מקדמים, כלומר אם אנו מקדמים את הביטוי קידום אתרים, ויופיע קישור בביטוי אחר המוביל אלינו, אנחנו לא נקבל רלוונטיות לביטוי שרצינו.

משמע טקסט העוגן הוא קריטי בכדי לסמן לגוגל באיזה ביטוי אנחנו רלוונטיים, מעבר לבניית קישורים נכנסים לאתרינו בביטוי זה, עלינו לבנות גם פרופיל קישורים פנימי חזק בביטוי זה.
כלומר המשמעות של טקסט עוגן מקבלת משמעות חזקה מאד

ברגע שהיא נתמכת בצורה יסודית ממבנה הקישורים והביטויים באתר שלנו עצמו, עלינו למקד את האתר על הביטויים הנכונים ולבנות את האתר בצורה כזו, שהביטוי הנכון יקבל את הכוח המשמעותי ביותר מבין הביטויים האחרים.

קביעת סדר היררכי כמו זה נקרא "פיסול קישורים" טכניקה זו מתייחסת לקישורים הפנימיים באתר (אלו המובילים מעמוד פנימי לעמוד פנימי אחר), פיסול הקישורים מסייע לנו להדגיש אילו עמודים חשובים יותר (בדרך כלל גם מניב PR יפה ביחס לעמודים אחרים)

טקסט העוגן או מילת הקישור היא הקריטית בכל הקישורים, פנימיים או חיצוניים. במידה ולא קיבלנו את הביטוי אותו רצינו הקישור לא שווה הרבה מבחינת רלוונטיות לאותו ביטוי.

 

HEADER – התוכן הרלוונטי יותר – מיקום הקישור \ תוכן

ניתן להסיק מדבריו של מאט קאטס בוידיאו שיש חשיבות רבה לתוכן או הקישורים הנמצאים בחלק של הHEADER- באתר, החלק העליון של העמוד בדרך כלל הוא החשוב ביותר ונשים את מה שחשוב ביותר קודם כל מול הגולש.

רק תוכן שפחות רלוונטי או פחות חשוב לגולש נשים בחלקים התחתונים של האתר, גם גוגל כמנוע חיפוש מעוניינים להתנהג ממש כמו הגולשים בכדי להניב תוצאות רלוונטיות, התנהגות של גולש ממוצע מהווה אינדיקציה טובה לגוגל איך לדרג.

משמע, התוכן העליון מעט חשוב יותר מהתוכן בחלקו התחתון, ומה שנמצא בתוך ה-HEADER בעל חשיבות גדולה יותר מאשר מה שנמצא בפוטר האתר או חלקו התחתון מעבר למספר מילים מסוים.

 

מיקום המילים – קירבה פיסית בין המילים

מאט מתייחס לאחת העובדות היותר הגיוניות בקידום אתרים ובכלל מבחינת סריקה של גוגל ומנועי חיפוש אחרים, קירבה פיסית בעמוד בין ביטויים היא משמעותית, במידה והייתי כותב אורי בחלקו העליון של העמוד וזילברשטיין בחלקו התחתון של העמוד, היה נוצר הבדל משמעותי

בין אם כתבתי אורי זילברשטיין הסמוכים זה לזה לבין , אורי בחלקו העליון וזילברשטיין בתחתון, גוגל מתייחס לביטויים בצורה סינטקטית ולכן ביטויים הקרובים אחד לשני יכולים לקבל משמעות אחרת לחלוטין מאשר ביטויים בנפרד.

כך גוגל יודע לחשב ביטויים זנב ארוך, שתי מילים ושלוש מילים בביטוי וכן הלאה. עד אשר המנוע חיפוש יהפוך להיות סמנטי לחלוטין (ושם החזון יוגשם להביא מנוע רלוונטי עד הסוף) חשוב שנמקם את המילים שלנו בצורה חכמה.

מאט מדגיש בסוף הוידיאו שישנם מעל 200 פרמטרים לחישוב הדירוגים במנוע של גוגל, ולא רק 200 כמו שחשבו לפני כמה זמן. מספר הפרמטרים שגוגל מוסיף לדירוגי האתרים, עולה כל הזמן. עלינו רק להניח שזו רק ההתחלה וישנם עוד פרמטרים אותם אנו לא מכירים.

חשוב לזכור גוגל קיים בשביל גולשים כמונו, לכן אם נחשוב ונבין מה הגולש רוצה כך גם גוגל, גוגל מקיימת את העיקרון החשוב ביותר מבין כל החברות הגדולות בעולם, גוגל שמים את הגולש לפניהם, רצון הגולש לפני רצון החברה.

גוגל בונים את עצמם לפי רצונותיו ודרישותיו של הגולש, ואם נתחבר לרעיון זה נוכל ביתר בהירות ליצור את האתרים שלנו לפי החזון הזה, והמשמעות האמיתית היא, תוצאות רלוונטיות יותר.