שתי טקטיקות יעילות לבניית קישורים בגוגל ישראל

בניית קישורים איכותית בגוגל ישראל

נכתבו אינספור פוסטים על בניית קישורים ובכל זאת מקדמי אתרים עדיין שואלים אותי, איך אני יכול לבנות קישורים בצורה חכמה יותר. ובכן בניית קישורים זו לא פעולה של מה בכך, אמנם אנו עדים לכך שפרופיל קישורים יכול להיות מאוד "לא חכם" ועדיין לעבוד בתחומים מסוימים במיוחד בגוגל ישראל, אך אנו גם עדים לכך שיש תחומים בהם לא נוכל להתקדם ללא הפרופיל המתאים.

 

קישורים רעים וקישורים טובים – תוציאו את האבחנה הזו מהראש שלכם

הטעות הנפוצה ביותר שמקדמי אתרים עושים היא לחלק את הקישורים לקישורים איכותיים יותר מול קישורים איכותיים פחות, נכון שגוגל מבצעים אבחנה בין קישור יעיל לבין קישור פחות יעיל אך חשוב לזכור שגוגל מסתכלים על פרופיל הקישורים שלכם כשלם ולא על קישור בודד

גוגל מתייחסים לפרופיל קישורים כסה"כ הקישורים הנכנסים לאתרכם, לכן הגיוני שמרבית סוגי הקישורים הנפוצים יובילו לאתרכם על בסיס חודשי, עם זאת ישנם קישורים ספציפיים שאתם לא מעוניינים שיובילו לאתרכם, לא מכיוון שאלו קישורים לא איכותיים אלא כי גוגל עושים אבחנה ברורה בין סוגי התוכן השונים למעט מצב שבו אתר מבצע ספאם מאסיבי ואז מדובר בקישור שיכול לסמן אתכם כאתר חשוד, שוב מתוך אבחנה ברורה בין סוגי האתרים והתחומים בהם אותם אתרים פועלים.

סוגי קישורים שאתם מעוניינים שיובילו לאתרכם:

• חתימות בפורומים
• קישורים ממוקדים מפורומים
• קישורים מתוך מאמרים בבלוגים וערוצי תוכן משניים
• קישורים מתוך מאמרים באתרי חדשות או אתרים בתחומכם
• קישורים כקרדיט מסופם של מאמרים
• קישורים ללא טקסט עוגן (כאלה שמופיעה כתובת ה-URL של העמוד)
• אינדקסים חינמיים (להימנע מאינדקסים בתשלום)
• קישורים מיוטיוב (אם יש לכם ערוץ רשמי מה טוב)
• קישורים מגוגל +
• קישורים מפייסבוק
• קישורים מטוויטר
• קישורים מקהילות חברתיות הממוקדות בתחומכם
• קישורים ללא טקסט עוגן מתוך תגובות בבלוגים
• קישורים מתגובות בבלוגים אשר תחת שמכם ולא תחת מילת מפתח

סוגי קישורים שאתם לא מעוניינים שיובילו לאתרכם:

• קישורים מאתרים אשר מוציאים ספאם
• קישורים מאתרים הנמצאים בשרתים חסומים (Blacklisted)
• קישורים מאתרים בתחומי ההימורים
• קישורים מאתרים בתחומי הפורנוגרפיה
• קישורים מאתרים בתחומי זיופים (שעונים, תיקים, מעילים, תרופות)
• קישורים מאתרים שנענשו על ידי גוגל (מדובר על אחוזים גבוהים מתוך פרופיל הקישורים)

פרופיל קישורים הינו סך הקישורים המובילים לאתרכם ועליכם לשמור על פרופיל זה מגוון ככל האפשר, כרגע אתעלם מאפקט התוכן בתוך המשוואה ואת אפקט הרלוונטיות של הקישור לתוכן האתר – אעשה זאת בכדי ליצור הבהרה בנוגע לאופן ההתייחסות של גוגל לקישורים הנכנסים לאתרכם

הנה שתי עובדות שכדאי לקחת בחשבון:

1. לקישור בודד ביחס לעצמו אין את הכוח לקדם או לפגוע באתרכם
2. קישור בודד משפיע על קידום או פגיעה באתרכם ביחס לכל פרופיל הקישורים הנכנס לאתרכם וביחס לגורמים חיצוניים לאתרכם

לאחר שיצרנו הבהרה בנוגע לאופן ההתייחסות של גוגל אל הקישורים הנכנסים לאתרכם נוכל לגשת לשתי טקטיקות יעילות מאוד לבניית קישורים אשר מביאות תוצאות חד משמעיות בגוגל ישראל, כאשר אני מתייחס לתוצאות איני מתייחס לעובדה שקישורים אלו יקדמו את אתרכם בתוצאות החיפוש אלא לעובדה שבנוסף לקידום אתרכם בתוצאות החיפוש, טקטיקות אלו ישרדו שינויי אלגוריתם שונים והאפקט שלהם על אתרכם יהיה קטן ביחס לאתרים אחרים.

בניית קישורים ממקורות חינמיים – גיוון אפקטיבי זה כל ההבדל

רוב מקדמי האתרים אשר עובדים בחברה קטנה או אפילו עובדים עצמאית אינם יכולים להרשות לעצמם לבנות תשתית של אתרים או אפילו תשתית של בלוגים שעליהם יושב דומיין (שם של אתר). ובכן ארצה לכתוב על הטקטיקה המתאימה ביותר למקרים כאלה בהם אין לכם תקציב מיותר לשים על תשתית אך עדיין עליכם להניב תוצאות.

במקרים אלו יש לנו אפשרויות מגוונות מאוד ליצור פרופיל קישורים מגוון ואיכותי שיכול להניב תוצאות יפות לאורך זמן למרבית התחומים למעט תחום הלימודים (שם יש צורך בקישורים מאתרים בעלי סיומת מיוחדת, ac.il, gov.il וכו').

דוגמא לטקטיקה יעילה לפרופיל קישורים חינמי מגוון

להגדלת התמונה לגודל מלא: תמונה בגודל מלא

עקרונות יסוד בבניית קישורים חודשית:

• מגוון של טקסט עוגן
• מגוון של עמודי יעד (עמודים ראשיים לצד עמודי תוכן ועמודי קטגוריה)
• מגוון של סוגי קישורים (להכיל מכל סוגי הקישורים שמוזכרים למעלה)
• מגוון של אתרים רלוונטיים כמה שיותר לנושא אתרכם
• קישורים ללא טקסט עוגן כלל (קישורי תמונה או קישורים שמכילים רק כתובת URL)

בניית קישורים מגוונת לבעלי תשתית אתרים

רוב חברות קידום האתרים מחזיקות מגוון גדול של אתרי תשתית באיכויות שונות, לרוב בכדי לבצע החלפות קישורים. יש חברות שמכינות אתרי תשתית ממוקדים בכדי לקדם באופן ישיר את אתרי הלקוחות, אתרי תשתית שבנויים טוב ומתוחזקים באופן חודשים הופכים להיות נכס רב עוצמה שמניב אפשרויות חדשות בפרופיל הקישורים הנכנס ומקלות על עבודה של בניית קישורים חודשית.

חשוב לזכור שבעלות על רשת אתרי תשתית מעניקה לנו את היכולת לבנות קישורים בצורה מגוונת הרבה יותר וכמו כן ליצור נכסי אינטרנט שצוברים כוח ומעניקים עוד כוח לשאר התשתית ולאתר הלקוח, יש להזהר משימוש בגלגל קישורים קלאסי, כיום האלגוריתמים של גוגל יודעים לזהות גלגלי קישורים בעלי שכבה אחת ומנפים את אתרי התשתית החוצה מהאינדקס של גוגל.

דוגמא לטקטיקה של בניית קישורים בעזרת אתרי תשתית

טקטיקת קישורים יעילה לבעלי תשתית אתרים
להגדלת התמונה לגוגל מלא: תמונה בגודל מלא

שימוש נכון באתרי תשתית לתיעול מקסימלי של כוח הקישורים:

• שכבה ראשונה – אתרי תשתית לא ממוקדים (8-12 אתרים שונים)
• שכבה שנייה – אתרי תשתית ממוקדי נישה (2-6 אתרים שונים)
• שכבה שלישית – אתרי תשתית ממוקדי נושא (4-7 אתרים)
• אתרי תשתית מחוץ למעגל – עקרונות יסוד חשובים:
• אינם מקושרים מאתרי התשתית שבמעגל
• מתוחזקים חודשית על ידי מקורות חינמיים או החלפות
• מרביתם בנושאים הנושקים לנושא אתר
• חלקם בנושאים אחרים לחלוטין
• מקשרים לאתרי התשתית מכל השכבות

נקודות חשובות אשר ניתן לשלב בטקטיקות אלו ככוח עזר נוסף

1. בניית ערוצי תוכן מתוחזקים הפונים ישירות לקהל היעד של האתר
2. פעילות חברתית רחבה בקהילות קהל היעד לשם הבאת תנועה נוספת לאתר (מעודד יצירת קישורים טבעיים)
3. תוכן עשיר בעל ערך מוסף באתר אשר יעודד שיתוף טבעי על גבי הרשת

בניית ערוצי תוכן מתוחזקים הפונים ישירות לקהל היעד של האתר

אחת הטקטיקות היעילות ביותר לפעילות OFFSITE בנוסף לבניית קישורים יזומה היא בניית ערוצי תוכן עשירים הפונים לקהל היעד שלכם ומעניקים ערך מוסף ומסרים שיווקיים שונים. חשוב לעשות אבחנה ברורה בין אתרי תשתית ולבין ערוצי תוכן, אתרי תשתית נועדו לשם החלפות קישורים יזומות והוצאת קישורים יזומים ישירות לאתר הלקוח, בעוד שערוצי תוכן עשירים נועדו לפנות לקהל היעד במטרה להעניק ערך מוסף ולעודד יצירת קישורים טבעיים לאתרכם.

ערוצי תוכן איכותיים שכדאי להפעיל:

• ערוץ רשמי של YOUTUBE לאתר החברה
• פרופיל עסקי בלינקדין
• פרופיל עסקי בקפה דה מרקר
• פרופיל עסקי בפייסבוק
• פרופיל עסקי בגוגל+
• בלוג רשמי של האתר (על פלטפורמה חינמית – blogger.com, wordpress.com)
• בלוג רשמי ייעודי (במערכת וורדפרס אך תחת דומיין ממוקד שלכם)

פעילות חברתית רחבה בקהילות היעד של אתרכם

כיום הרשתות החברתיות והקהילות החברתיות הפכו לחלק בלתי נפרד מערוצי השיווק של אתרכם על גבי האינטרנט, כמו כן הסיגנלים החברתיים מקבלים משקל גבוה יותר מבעבר בעיני מנוע החיפוש ואופן שיתוף המותג שלכם על גבי הרשת הפך למפתח משמעותי ככוח לקידום אתרכם בתוצאות החיפוש.

פעילות חברתית שכדאי לבצע:

• שיתוף של תכני האתר בפרופיל האישי בפייסבוק
• שיתוף של תכני האתר בפרופיל האישי בגוגל+
• שיתוף של תכני האתר בפרופיל האישי בלינקדין
• איתור קהילות ממוקדות של נושא האתר ושיתוף התכנים בהם

תוכן עשיר בעל ערך מוסף שיעודד שיתוף טבעי על גבי הרשת

גוגל תמיד הצהירו "התוכן הוא המלך". אמורה זו נובעת מהאופן הישיר שבו גוגל מעניק חשיבות ורלוונטיות לנושא התוכן, אך לאמירה זו יש אפקט נוסף של שיתוף על גבי הרשת. תכנים המעניקים ערך מוסף אמיתי משותפים על ידי קהל היעד באופן טבעי ובכך יוצרים חשיפה מוגברת וקישורים נוספים לאתרכם ולתכני העומק שלכם.

עקרונות הערך המוסף בתכנים שלכם:

1. היו קונקרטיים – תנו כלים אמיתיים לקהל היעד, כאלה שבאמת יסייעו להם.

2. היו חדשניים – תכנים חדשניים וייחודיים מעניקים לכם יתרון של תנועה חוזרת לאתרכם, כמו כן תוכן ייחודי מעניק לכם יתרון שחייבים להגיע לאתרכם בכדי לקבל אותו.

3. היו מעמיקים ככל האפשר – כל תוכן אשר עולה חייב להיות מעמיק ומפורט ככל האפשר, אין טעם להעלות תוכן כללי שכתבו עליו בעבר, תוכן כזה לא יזכה לשיתופים כמו כן "קורא מאוכזב" לא יחזור לאתרכם ואף יחשוב על המותג שלכם כלא רציני.

4. היו עקביים – גם אם אתם מעלים תכנים עשירים במיוחד ולא זוכים לשיתופים או מספר המנויים אליכם קטן, עליכם להתמיד כל הזמן עיקרון ההתמדה מאפשר לכם לשמור על הקהל הקיים וליצור צמיחה טבעית של קוראים נוספים וחשיפה, במידה ותפסיקו אתם תאבדו את הקהל הקיים ותאבדו את הצמיחה הטבעית לקהל חדש.

סיכום הדברים:

בניית קישורים חודשית יזומה היא חלק בלתי נפרד מאתרכם, חשוב להבין שאתרכם לא יתקדם בתוצאות החיפוש על בסיס תוכן, איכותי ככל שיהיה, כמו כן בהרבה תחומים הגדילה הטבעית של קישורים ושל עמודים אינה מספיקה בכדי להגיע לראש התוצאות, הטקטיקות והטיפים המוצגים במאמר זה, נבדקו והן עובדות, חשוב לבצע אותן לאורך זמן וכמו כן בתמהיל הנכון בהתאם למתחרים ולתחום, יש לבצע מחקר מתחרים מלא בכדי לזהות את פרופיל הקישורים נכון לאתרכם תוך שימוש בטקטיקות המוצגות כאן.

אל תפלו בפח של בניית קישורים ממוקדת מידיי או בניית קישורים ממקורות חינמיים חוזרים ונשנים, יש לגוון את מספר האתרים כמו כן את סוגי האתרים והקישורים השונים הנכנסים לאתרכם בכל חודש.

  • היה מרתק ומלמד. תודה על הפוסט הפראקטי הנ"ל…

    אוהד
    • אין על מה, אם מצאת את הפוסט הזה יעיל אתה מוזמן לשתף אותו הלאה לבעלי אתרים שיכולים להיעזר בו או מקדמי אתרים בתחילת דרכם

      צוות דוראן
  • כתבה טובה מאד!
    הטעות הנפוצה של בעלי אתרים היא להתמקד במילת מפתח שחוזרת בכל הוצאות הקישורים ולא לגוון במילים שונות ואפילו רק כתובת URL.

    דני
    • אמת.

      הטעות הזו רווחת כי עד מרץ האחרון קידום בשיטות כאלה היה אפקטיבי הרבה יותר מאשר כיום, ניתן לראות הרבה אתרים שעובדים תחת "מיקוד יתר" ולאור הנפילות אפילו מעלים הילוך ובונים עוד ועוד קישורים באותה מילה מה שגורם לעוד נזק וכן הלאה
      חשוב מאוד לבנות קישורים בצורה מגוונת וטבעית לכתובות שונות, תחת ביטויים שונים וסוגי קישורים שונים.. כמו כן על קצב טבעי.

      צוות דוראן
  • מאמר נפלא אך לצערי לא מחדש כלום . זו הדך שמרבית חברות הקידום באת. עובדות כבר שנים ( למעט סושיאל). שיטות עבודה אלו יעזרו לחברות אשר לא עובדות כך לישר קו עם החברות הקיימות.

    בלי שום קשר , מאמר מעולה שמסכם שיטות עבודה קיימות.

    דן
    • אתרי מאמרים אינם אפקטיביים כמו פעם אם תעלה מאמר אחד או שניים בכל אתר ותזנח את האתר הקישור יהיה בסדר, תזכור שמדובר בפרופיל קישורים שלם שנכנס לאתרך מספר בודד של קישורים מאתרים אלו לא יעשה לך נזק.

      צוות דוראן
  • אחלה מאמר תודה, רק דבר אחד אני יכול לומר נכון להיום מניסוי שביצנו מה שעובד היום זה הכמות ולא האיכות, גם אני מאמין שהימים האלה ספורים אבל שילוב של כמות יחד עם קישורים טובים תוכל להחזיק גם את העדכון הבא של גוגל

    עמי
  • היי צוות דוראן ,
    אהבתי את המאמר אומר לך חד וחלק מה אתה צריך לעשות בגדול.
    השאלה היא האם לבנות לינקים גם במקומות שאין להם שום קשר לאתר שלי? כלומר מנוגדים לחלוטין.
    האם זה לא טבעי שגם למשל באתר של ציוד למספרות יהיה לינק לאתר של אוכל לכלבים במקרה..?
    הרי הרשת גודלת בצורה א-סימטרית וגוגל מודע לעניין .

    איתן גורודצקי
    • היי איתן, שאלה מעולה.

      אפשר לגשת לשאלה זו משני נקודות מבט.

      1. גוגל בהחלט לא מעוניין שתקבל קישורים ממקורות שלא קשורים אלייך כי הדבר לא נראה טבעי, והרלוונטיות של הקישור נמדדת במידה כזו או אחרת לפי הרלוונטיות של האתר המקשר אלייך – אין ספק.
      2. נפח הגלישה בארץ קטן משמעותית וכן הגיוני שיווצרו שיתופי פעולה בין אתרים שלא קשורים אחד לשני מבחינת תחום, לכן קיימים כל כך הרבה קישורים כאלה, מעבר לכך שגוגל רואה בכך כתופעה וחייב להתייחס אליה או לפחות לקחת אותה בחשבון בחישוב הרלוונטיות.

      ישראל: קישורים כאלו עובדים עד כה אך פרופיל הקישורים ברובו חייב להשאר רלוונטי כמה שיותר, כלומר אם אחוז קטן מתוך הפרופיל יהיה לא רלוונטי, לא יקרה כלום אם אחוז גדול מאוד מהפרופיל לא יהיה רלוונטי ייתכן ותהיה לך בעיה בקצב ההתקדמות בביטויים שונים.
      ארה"ב: רלוונטיות היא בהחלט דבר שאוכפים בצורה מהותית יותר ומספר הקישורים הלא רלוונטיים שאתה יכול שיופיעו בפרופיל הקישורים קטן משמעותית מאשר בפרופיל קישורים בישראל

      כמובן שכל תחום וכל מקרה לגופו, לא פעם תראה אתרים חזקים שמזבלים את עצמם בקישורים ותראה אתרים חלשים עם פרופיל מושלם מבחינה רלוונטית – בסופו של דבר דרך ההשפעה של הקישורים נמדדת ביחס למדדי הסמכות והאמינות של גוגל ביחס לאתרך.

      צוות דוראן
  • תודה צוות דוראן על אחלה מאמר.
    מאמר חובה לכל מי שמקדם אתרים באופן שוטף.

    yos
  • אני לא אכנס לשאלה מה עובד ומה לא, אבל סביר להניח שככל שפרופיל הקישורים שלך יותר מגוון, כך אתה מוגן יותר בפני שינויי אלגוריתמים חיצוניים.

    הבעיה של חברות הקידום שחלקן נתפסות לקישורים שהכי קל להשיג בלי לשים לב שהם מגזימות, ואז הפרופיל קישורים של הלקוחות שלהם לא באמת מגוון. זו הסיבה שכל כך הרבה אנשים נפגעו מפינגווין למרות שהאתר שלהם רחוק מלהיות מקודם בשיטות שחורות, זו דעתי לפחות.

    איתי ברנר
  • תוספת קטנה אך מאוד חשובה לטעמי לעניין פעילות חברתית שכדאי לבצע:
    שיתוף של נושאים מעניינים שאינם מהאתר שלך
    אחרת, במידה ואתה נתפס כמשהו שהאינטרס שלו הוא רק לפרסם אתה עשוי לעורר אנטגוניזם- מה גם שאתה פעיל פחות בקהילה הרלוונטית וזה "קונה" לך פחות חברים.

    איתן יריב
  • אני חושבת שנתת את הפתרון לתרגיל של פרופיל קישורים … חחחח..
    כל הכבוד על המאמר ! יעזור בטוח בהמשך 🙂

    רחלי מרום-דור
  • היי צוות דוראן, סידרת וסיכמת את הדברים בצורה הטובה ביותר! כאחד שעושה את צעדי הראשונים בתחום קיבלתי ערך רב מהפוסט, תודה!

    david
  • צוות דוראן מאמר מעולה! אני רק יכולה להוסיף לגבי אתרי "הלווין" לאלו שבאמת משקיעים באתרים מסוג זה, הם כבר לא "לווין" או "תומכים" , האתרים האיכותיים תפסו גובה (במיוחד אחרי הפינגווינים האחרונים) ונהיו אתרים חזקים בפני עצמם. ולכן המסקנה החשובה מכל זה שלא ניתן להחזיק באתרים חזקים/ עוזרים בלי השקעה של זמן, עבודה ותוכן 🙂 ושוב… אחלה מאמר!

    עדי
  • תודה, עושה סדר בראש

    שלומית
  • צוות דוראן, תודה!!
    עשית לי סדר.
    נתת דגשים חשובים מאוד, רשמתי לעצמי את כל הנקודות, עכשיו רק נותר לבצע ולהתמיד!!! 🙂

    אביבית
  • צוות דוראן, אחלה מאמר.
    האם היית משנה משהו בתמהיל הקישורים שציינת (נכון לינואר 2013)?
    תודה!
    ניר

    ניר רמתי
  • אמנם אני קורא את המאמר באיחור יחד עם זאת הוא בעל ערך מוסף בשבילי כמקדם אתרים ביתי ללא תשתית של אתרי לוויין. אני מתרכז לא מעט בפעילות של סיגנלים חברתיים ברשתות החברתיות ,מעבר לבניית קישורים פחות או יותר לפי התמהיל שהזכרת. למשל לגבי פייסבוק כתבת פעילות בפרופיל האישי ואני מניח שהתכוונת לדף העסק. איך פעילות בדף העסק עם אזכור האתר יכולה להביא קישורים לאתר ?הרי גוגל לא מאנדקסת את פייסבוק … וכנ"ל בגוגל פלוס אני מניח שהתכוונת לפעילות בדף העסקי.
    האם פעילות בלינקדאין ובטוויטר תורמת להשגת קישורים לאתר – כיצד ? אני מניח שהבנת את רוח הדברים ואשמח להארותייך בנושא, תודה

    דני וקסלר
  • היי צוות דוראן תודה על הפוסט הזה אין ספק שהוא עזר לי בכמה ספקות שהיו לי ובגלל הפוסט הזה אני גם ישנה גישה שכנראה גם בגללה נענשתי באחד האתרים שלי בבואו של הפינגויין. אז תודה רבה ואני מצפה לפוסטים הבאים שלך.

    טל אור
    • בבקשה, תנסי את הטקטיקות הללו, אבל תשתמשי במשנה זהירות כמו תמיד. תמשיכי להתעדכן בשינויים כי מאז יצאו עוד עשרות שינויים שגוגל מבצעים. רק ביוני יולי יצאו כבר עוד 86 שינויים, כולל פנדות פינגוויין ושלל חיות 🙂

      צוות דוראן
  • מאמר מצויין, עושה הרבה מאוד סדר בבלאגן, אך רלוונטי בעיקר לתחומים תחרותיים בישראל.
    צוות דוראן, תמשיך בעבודה הטובה !

    עידן שלומן
  • שוב מישהו בדוראן כתב סמינריון. כל הכבוד צוות דוראן אוהב אותך

    גלעד אלעזר
  • הבעיה היחידה במאמר המושקע שלך זה שגוגל הצליח ומצליח בצורה די טובה להרוג את אתרי הלוויין כיום, לא מעט חברות בישראל נפגעו מיכולת זו בחודשים האחרונים.
    היכולת לתחזק את תמיכה עם רשת של קישורים לא מבטיח כיום הצלחה במיוחד אם מדובר באתרים חדשים, נקודה זו צריכה לבוא בחשבון למי שמתכנן להרים רשת של אתרים, נקודה נוספת הינה איכות האתר הנבנה וכמות הכניסות לאתר זה.
    בקיצור החיים הפכו לקשים יותר משמעותית 🙂

    שי
    • אם אתרי הלוויין נוצרים במטרה להוציא קישורים ולא במטרה להיות ערוצי תוכן איכותיים, אתה צודק. מצד שני אם אתה מקים ערוצי תוכן איכותיים שבאמת מתוחזקים בצורה טובה ולא במטרה להוציא קישורים או להחליף עימם קישורים בלבד, האתרים הללו יעמדו יפה מאוד ואף הטקטיקה השנייה שמוצגת תעבוד בצורה נפלאה.

      צוות דוראן
  • צוות דוראן היי
    כל הכבוד על המאמר הזה פתרת את אחת הבעיות הגדולות ביותר של כל מקדמי האתרים והיא הקישורים שהם עיקר העבודה שלנו ביום יום.אני בכל מקרה ישם כרגע את השיטה הראשונה כי אין לי עדין תשתית של אתרים משלי.

    דרור שתיוי
  • הבעיה שהיום קשה מאוד למצוא בלוגים שמאפשרים תגובות עם תגית dofollow
    הבלוג שלך, למשל, לא תומך בזה 🙂
    איך בכלל אפשר למצוא בלוגים כאלה מבלי לבזבז את החיים?

    מתן
    • לא חייבים להצמד לנושא ה dofollow nofollow מכיוון שכל הקישורים עם התגית ובלי יקדמו אותך או יתרמו לקידום שלך, בגוגל מנסים לשכנע אותך שקישורים עם תגית nofollow אינם טובים כמו כאלה ללא התגית אבל זה לא מדויק 🙂
      בהרבה תחומים ובכלל אנו עדים לכך שאתרים מתקדמים תחת אחוזים גבוהים של קישורי nofollow כולל תגובות של בלוגים, הדבר העיקרי הוא גיוון, עלייך להיות חכם ולא למקד את כל תשומת ליבך על מילת מפתח ספציפית אלא לקדם בצורה רוחבית בטקטיקת בניית הקישורים, גם אם מבצעים את הסכימות שמוצגות במאמר

      צוות דוראן
  • צוות דוראן תודה רבה על המאמר המעניין!
    כמי שמנסה לקדם בעצמו את האתר שלו, מצאתי בו מידע רב, שאני מקווה שיועיל לי בעבודת הקידום שלי.
    האם קיימת אפשרות לקבל התראה כאשר אתה מוסיף לכאן מאמרים חדשים?

    שוב תודה!

    דורון

    דורון
    • היי דורון, תודה על התגובה הכנה 🙂 אני שמח לראות שזה מעניין אותך

      אם תרצה לקבל התראה מתי שעולה מחקר או מאמר חדש לבלוג יש בחלק התחתון את אייקון ה RSS – תוכל להרשם אליו ולקבל התראות
      או שתוכל לצרף אותי לפייסבוק, Google , linkedin או טוויטר 🙂 כל מה שעולה בבלוג עולה גם בערוצים הללו.

      facebook: ori zilbershtein
      linkedin: ori zilbershtein
      twitter: Duranseo
      Google :צוות דוראן

      צוות דוראן
  • אתרי הלווין לא מתו רק שצריך להשקיע יותר ולהמתין הרבה יותר זמן עד לקבלת תוצאה.

    שני אלו "מנפים" מהשוק של קידום אתרים את כל הקבוצות הקטנות שמצפות לרווח קל ומהיר ומשאירות רק את הקבוצות האיכותיות שמוכנות להשקיע משאבים לאורך זמן רב כדי לקבל תוצאות יציבות וטובות.

    נועם
  • תודה פוסט מעולה!
    שאלה קצת טיפשית אבל מהם אתרי סימניות?
    ועוד שאלה: אם אני רואה שפרופיל הקישורים הנוכחי הוא לא טוב (אחוז גבוה מהקישורים הם מהאתרים שהגדרת כלא מומלצים לקישור) האם מומלץ למחוק קישורים? או שפעולת מחיקת הקישורים פוגעת באתר בכל מקרה?

    שולץ
    • בגדול הורדה של מסה גדולה של קישורים בבת אחת יכולה לפגוע בך, העדיפות תהיה להגדיל את גיוון הקישורים כך שפרופיל הקישורים הכולל שלך יהיה גדול ומגוון יותר, גם בטקסט עוגן גם כתובות URL וגם בסוגי קישורים.

      צוות דוראן
  • אחת הכתבות היותר מושקעות … כל הכבוד.

    יניב
  • שמעתי שלבנות קישורים מאתרי מאמרים ומהמאמרים עצמם כבר לא רלוונטי האם זה נכון ?

    הדיל היומי
  • תודה רבה על המאמר והמידע המצוין, בהחלט מועיל לנו ולמדתי עוד משהו בדרך לקידום אתרים נכון ובדרך לפסגת ראש התוצאות האורגניות כמובן 🙂

    משה
    • הדרך ארוכה מאוד, והיום ישנן טקטיקות אפילו יעילות יותר

      צוות דוראן
  • מאמר מעולה, אין כמו חזרה על השיטות בכל מיני אופנים, כדי לחדד את קו המחשבה והאסטרטגיה.

    אביחי
    • תודה אביחי, בהחלט משתדל לכתוב פוסטים מועילים שיכולים לתת INSIGHTS אולי לכיוונים שאחרים אולי לא מכירים ואף לחדד שיטות ידועות.

      צוות דוראן
  • היי צוות דוראן אני לא רואה התייחסות או שפיספסתי בקשר לקישורים מתוך בלוגים והכוונה היא לא לתגובות אלא מתוך הבלוגים עצמם האם אלא קישורים שכדאי שגם יהיו??

    טל אור
    • ישנה התייחסות לאופן שבו פרופיל הקישורים צריך להיות – מגוון 🙂 קישורים מתוך הטקסט בבלוגים, כלומר מתוך התוכן עצמו. הם קישורים טובים, חשוב שהבלוג יהיה עם קשר ישיר לאתר שלכם, שיהיה עם תוכן איכותי. קישורים מתוך תגובות בבלוגים זה בעייתי יותר.

      צוות דוראן