קידום אתרים – ההבדלים הקטנים

"לכולנו יש יכולת. ההבדל הוא באופן בו אנו משתמשים בה."קידום אתרים – יחי ההבדל הקטן קידום אתרים - הבדלים קטנים אך משמעותיים, קידום אתרים בארץ  לעומת קידום אתרים בחו"ל, עקרונות קידום אתרים ועוד

 

תחום קידום האתרים הוא תחום דינמי ומשתנה כל הזמן, מקדם אתרים איכותי הוא מקדם אתרים אשר מתעדכן בצורה שוטפת בתחום ויודע להסתגל לשינויים שבאים מולו, החכמה היא לבצע פעולות שעל אף השינויים יישארו אפקטיביים.

ישנן טכניקות אינספור לקידום אתרים, שרובן מבוססות על אותם עקרונות, חלק מהטכניקות אפקטיביות יותר, וחלקן אפקטיביות פחות. העקרונות זהים כמעט בכולן, למעט קידום (black hat) ששם החוקים שונים ואין להתייחס לכך כקידום אתרים אלא יותר כעל עשיית מניפולציות על מנוע החיפוש.

 

עקרונות קידום אתרים – הבסיס

מהו מנוע החיפוש – מנוע החיפוש הוא כלי אשר מאפשר לגולש להגיע למידע שאותו הוא מחפש בצורה הכי קלה ונוחה ולקבל את המידע הכי רלוונטי, עדכני ויעיל בהתאם לביטויי אותו הקיש הגולש.

מהו קידום אתרים – בפשטות קידום אתרים הוא תחום שבו אנו מתאימים את האתר לשפתו של מנוע החיפוש בכדי שלמנוע החיפוש תהיה גישה קלה ונוחה לכל התוכן של האתר ובכדי שמנוע החיפוש יבין בצורה היעילה ביותר במה האתר עוסק, ולאיזה תחום האתר משתייך.

אם האתר מבחינת מבנה, תוכן וקישורים אופטימאלי למנוע החיפוש, התוצאה האפשרית היא דירוג גבוה בביטויי בו עוסק האתר. כאשר אנו אומרים "ביטוי" משמע הנושא המרכזי שהאתר או העמוד עוסקים בו.

אלגוריתמים ועכבישים – העכבישים של מנוע החיפוש הם למעשה העיניים שלו, מנוע החיפוש צריך לדעת על פי מה לדרג אתר בצורה כזו או אחרת ולכן עליו להגיע לאתר זה, העכביש הינו זחלן אשר סורק את פני האינטרנט בכדי לקרוא את כל המידע.

העכביש – להבדיל מבנאדם העכביש טיפש, אין לו תבונה, והוא מתוכנת להתייחס לפרמטרים מסיימים ויכולת ההבנה שלו היא מוגבלת לזו של מכונה, לכן נעשות לא פעם טעויות שבהם אתר שאולי יהיה יותר רלוונטי יופיע נמוך יותר מאתר פחות רלוונטי.

האלגוריתמים – השונים הם למעשה 200 משתנים ופרמטרים שמנוע החיפוש מדרג לפיהם, ידוע לנו מעט מאד על כל האלגוריתמים אך יש כמה עשרות שגוגל הצהירה שקיימים ואף הוציאה מסמך רשמי עליהם.

חלק מאלגוריתמים אלה הם כמעט בלתי נתפסים, אלגוריתם שמנתח תמונה ומוציא פלט נתונים מדויק אודות הפרטים בתמונה וכל זה ב0.02 שניות. האלגוריתם המוכר של פייג'-ראנק (PR) שעבר שינויים מאסיביים ואולי היה לאלגוריתם המדובר ביותר של גוגל מעצם היותו אחד הראשונים.

אופטימיזציה למבנה האתר – מנוע החיפוש חייב לקבל גישה לכל התוכן הרלוונטי בכדי לדרג את האתר, ברגע שהמבנה של האתר אינו מובן למנוע החיפוש ויש חסמים אשר מונעים מן העכביש להגיע למידע, העכביש אינו סורק אותו ולמעשה אינו יודע על קיומו. אותו מידע יכול להיות מאד רלוונטי לאתר ולקידום שלו וחשוב שיהיה פתוח לעיניו של מנוע החיפוש.

לכן ישנו תהליך שנקרא אופטימיזציה למבנה האתר הן מבחינת קוד והן מבחינת תוכן שמייעל את האתר , מה שהופך אותו לנגיש לעכביש בכל רמות עומק העמודים השונים. תהליך האופטימיזציה כולו מעבר למבנה מתחלק לשני חלקים עיקריים

• אופטימיזציה למבנה האתר
• אופטימיזציה לתוכן האתר

 

קוד האתר

" תהליך יצירת תוכניות עבור מחשב דיגיטלי הוא אטרקטיבי במיוחד, לא רק משום שהוא יכול להיות מתגמל מבחינה כלכלית ומבחינה מדעית, אלא גם בגלל שזה יכול להיות חוויה אסתטית ממש כמו שירה או מוסיקה."
-דונלד קנות'-

אופטימיזציה לקוד האתר היא תהליך שבו אנו בודקים את הקוד, תגיות המטה, ויחס המלל לקוד עצמו במטרה לייעל אותו ולהפוך אותו לפתוח בפני מנוע החיפוש. כמובן שעלינו גם לעמוד בתקן מסוים התואם את מנוע החיפוש בכדי שתהיה גישה מובנת.

מנוע החיפוש עצמו יכול לקרוא כל שפת תכנות הקיימת בעולם, כל מערכת ניהול תוכן שקיימת או שתיכתב, כל עוד היא עומדת בתקן.

שינוי התגיות בצורה נכונה , TITLE , DESCRIPTION, KEYWORD, CANONICAL ועוד מאפשרים למעשה גישה נכונה והכוונה נכונה של מנוע החיפוש למה שחשוב ומהותי בעמוד.

צמצום היחס בין הקוד למלל, וצמצום הקוד בדף גם הוא יעיל ונכון למנוע החיפוש. הדגש באופטימיזציה למבנה היא שמירה על עקרונות המאפשרים למנוע החיפוש גישה מלאה לכל תוכן האתר ולעמודים מסודרים על פי עקרונות ידועים מראש בתכנות

 

תוכן האתר

סחורות איכותיות אינן זולות, וסחורות זולות אינן איכותיות"."
– קונפוציוס-

התוכן הוא המלך, אין אמירה יותר נכונה בכל הנוגע למנוע החיפוש וקידום אתרים, תוכן איכותי שמתעדכן כל הזמן ורלוונטי לנושא האתר הוא המלך בקידום אתרים. אם האתר מתמלא בתוכן איכותי ורלוונטי לתחום האתר

גולש אשר מחפש ביטוי במנוע החיפוש הוא למעשה מעוניין לקבל את התוצאה הרלוונטית ביותר לביטוי אותו חיפש, תוך שמירה על ציר זמן הגיוני (שלא יקבל תוצאה שנכתבה לפני שנתיים) ומהירות הצגת התוצאות.

במידה והתוכן שלנו רלוונטי לאתר והוא איכותי וכתוב נכון , תוך שימוש בכותרות משנה, פסקאות מסודרות וצפיפות ביטויי מפתח בצורה הגיונית שנוחה לגולש ולמנוע החיפוש כך עולה הסבירות שהדירוג של אותו תוכן יהיה טוב יותר, במידה וגם האתר מתעדכן באופן גבוה הדבר מעודד את העכביש של מנוע החיפוש לחזור שוב ושוב לאתר.

אם ישנה גדילה בפרמטרים אחרים בקידום אתרים האתר יקבל דירוג טוב יותר מאשר שהיה לפני תהליך האופטימיזציה למבנה ולתוכן האתר.

חשוב לזכור התוכן הוא המלך.

 

קידום אתרים אינו מסתיים רק באופטימיזציה של מבנה האתר או התוכן ובטח שלא משמירה על עקרונות מסוימים. כל הצעדים האלה הם רק הכנה בסיסית כחלק אינטגרלי מקידום האתר ברשת.

האלגוריתמים של מנוע החיפוש הן נוסחאות אשר פועלות בסינרגיה בכדי להביא לתוצאות הרלוונטיות והטריות ביותר ברשת בזמן הקצר ביותר לגולש. אם כך אנו יכולים להסיק שהבנת האלגוריתמים האלה בצורה טובה יותר תביא לנו כלי יעיל מאד לקידום האתר .

עם זאת ישנם המון משתנים שבארצות אחרות עובדים בצורה מסוימת ועם זאת כאן בארץ ובמדינות קטנות אחרות העקרונות האלה לא עובדים וכן הפוך. הבנת הסיבה לכך טמונה במדינה עצמה.

למרות כל הגלובליזציה מאז יציאת האינטרנט לאוויר העולם, קיימים משתנים וחסמים שמונעים את הגישה של עקרונות מסוימים למדינות מסוימות בכדי לא לפגוע באינטגריטי של המדינה

לדוגמא המשבר שקרה בסין עם גוגל, הוא רק דוגמא אחת לחסמים שמציבה מדינה על חופש המידע של האינטרנט, כן גם קהילות קטנות יותר. כמו דתיים פונדמנטליסטים וכו'.

ישנם גורמים אחרים המשפיעים על הפרמטרים והעקרונות השונים לקידום אתרים בין מדינה למדינה. נפח הגלישה הוא אחד הגורמים העיקריים לכך שישנם עקרונות או אלגוריתמים שאינם עובדים בארץ וכן עובדים בחו"ל וכן להיפך.

 

קישורי פוטר – רק בישראל

אחת מטכניקות קידום האתרים בארץ היא החלפות של קישורים גורפים שיוצאים מכל עמודי האתר חזרה לאתר הרצוי. אם חושבים על כך בצורה פשוטה, מנוע החיפוש מתייחס לקישורים החוזרים לאתר שלי כ"מצביעים" על רלוונטיות. כלומר אם 6 מקורות מצביעים עליי בביטוי "מכוניות כסופות" כנראה שמכוניות כסופות זה ביטוי שבו האתר שלי רלוונטי

ולכן יציג או ידרג את האתר גבוה יותר בביטוי זה, קישור פוטר מניב כמות קישורים גדולה מאותו אתר החוזרים בביטויי מסוים, לא הגיוני שהדבר יהיה תקין או יעיל. כי מעבר לקישור אחד מן אתר והעכביש או האלגוריתם מבין שהקישור השני או השלישי מאותו אתר אינו רלוונטי.

עם זאת בארץ הדבר עובד וכוח הקישורים של פוטר יעיל מאד, למה זה? ובכן בארץ נפח הגלישה קטן ואין מספיק אתרים או עמודי אינטרנט שאנו יכולים להחליף עמם קישורים או שיצביעו עלינו חזרה (ביחס לכמות הדפים העולמית או של מדינות גדולות). לכן גוגל פיתחה את ההבנה מהו קישור פוטר ומהו קישור רגיל והכוח של אותם קישורים שונה

גוגל למעשה סיגלה לעצמה שישנן טכניקות שאם יהיו מיושמות כאן , הצגת התוצאות בצורה הרלוונטית ביותר תפגע בצורה משמעותית.

 

החלפות קישורים מתחומים שונים – רלוונטי רק בארץ

עוד תופעה שאינה עובדת במרבית המדינות בחו"ל היא החלפת הקישורים שבין אתרים שאינם מאותו תחום ואף הרלוונטיות של הביטויים אינה דומה כלל, במידה ויש בידיי אתר המתעסק במכונות כביסה.

וקישרתי לחנות בגדים או לחנות בדים , הרלוונטיות היא עוד ברמת הסביר, אך אם קישרתי אתר של עריכת דין לאתר של אילוף כלבים . ברור שהרלוונטיות היא אפסית. עם זאת בארץ הדבר עובד, כוח הקישור יעיל והחלפת הקישורים נשארת קשרה ועוד בחו"ל מנוע החיפוש אפילו מעניש את האתרים.

 

בניית קישורים בפורומים ובלוגים – יעיל יותר בחו"ל

טכניקה נוספת לבניית קישורים אורגניים, היא השארת תגובות בבלוגים ובפורומים, הדבר מוכיח את עצמו יעיל בצורה יוצאת דופן ואתרים יכולים להגיע לדירוגים מאד גבוהים על ידי בנייה של מספיק קישורים כמו אלה.

בארץ משום מה הדבר פחות יעיל , כמובן שהטכניקה הזו יעילה גם בארץ וישנם תחומים שכמה קישורים טובים מבלוגים חזקים יכולה להועיל אך פה טמונה הבעיה שנית בנפח הגלישה.

כמעט ולא נוכל למצוא בלוג שיש לו PR 5 ומעלה, נפח הגלישה קטן ואין מספיק בלוגים ברשת בכדי לייצר כמות קישורים שתוכיח את עצמה כיעילה (תלוי בתחום ובביטוי) גם בארץ יש אתרים שמבוססים על בניית קישורים כזו והם מדורגים די גבוה.

 

ספאם ביטויי מפתח – חזרה לימי קדם

בארץ ישנם תחומים ספציפיים שספאם מילות מפתח הוא הכרחי בכדי להתקדם , אמנם זה אסור וזו טכניקה שפסולה בעיניי גוגל , אך שוב מפאת התחום ונפח הגלישה הקטן של הארץ נקיטת צעדים חמורים נגד ספאם מילות המפתח בתחום יחסל את כל התוצאות הרלוונטיות לגולש כאחד.

כמובן זה הכול תלוי בתחום האתר , צימר ורהיטים הם התחומים המובילים שניתן לראות דוגמא מובהקת לפעילות של ספאם ביטויי מפתח. האלגוריתם של ספאם מילות מפתח אכן עובד ופעיל בארץ וגוגל נלחמת בתופעה בצורה יוצאת דופן.

אך תחומים מסוימים מקבלים פחות תשומת לב לאור העובדה שכל התחום מתבסס על השיטה ואינו תחום פסול, לאור נפח הגלישה המצומצם מעלימים עין.

מה דעתך על המאמר? היה הראשון להגיב

להשארת תגובה

אנו לא נפרסם את כתובת המייל שלך.