אופטימיזציה טכנית לקידום אתרים אורגני במנועי חיפוש

אופטימיזציה טכנית למבנה האתר מובילה לקידום אורגני טבעי

אופטימיזציה טכנית למבנה האתר

דוראן מתמחה בטכנולוגיות קידום אתרים ושיווק דיגיטלי, ולאורך 20 השנה האחרונות בונה אתרים ומקדמת אותם במנועי חיפוש. אופטימיזציה טכנית לקידום אתרים אורגנית דורשת הבנה מקיפה במכלול רב של טכנולוגיות, אינטגרציות והתאמות מערכתיות. ביחד עם הצוות הטכני של הלקוח אנו מציעים תהליך מלא של אופטימיזציה טכנית למטרות קידום אתרים, או בנייה של אתרי אינטרנט מותאמים לאלגוריתמים האחראים על סריקה וקטלוג במנועי חיפוש.

הפקת דו"ח אופטימיזציה טכנית מקיף לאתר אינטרנט

תהליך הפקת דוח האופטימיזציה הטכני נעשה באמצעות כלים שונים אשר סורקים ומאתרים כשלים באתרי הלקוחות. המטרה של התהליך היא לאפשר לנוע החיפוש להבין בצורה מיטבית את האתר ולהגיע לכל חלקי התוכן שבו. משקלו של פרמטר זה בעבודת הקידום הינו כ- 40% מההשפעה, ועל כן נחשב למאוד קריטי. תהליך האופטימיזציה נעשה בתשומת לב מוקפדת ואחראית, נתפר על פי מידות אתרו של הלקוח וקורא באופן פרטני יצירתי ומשתנה מאתר לאתר.

אתר אינטרנט "רגיל" אשר לא מבוצעת בו עבודת אופטימיזציה טכנית יצירתית, או אתר שיש בו כשלים מהותיים – מואט משמעותית בפוטנציאל הקידום שלו, כך שגם עבודה נרחבת על פרמטרים אחרים (כמו כתיבת תוכן עשיר, או בניית קישורים מאסיבית) לא תניב את ההתקדמות המיוחלת. ישנם אלגוריתמים רבים למנועי חיפוש שהמטרה שלהם היא לסרוק את האתר על כל הרמות השונות שלו. מבלי להבין לעומק את אותם אלגוריתמים, ולהנגיש להם את האתר לסריקה אופטמיאלית (ויצירתית) לא תהיה להם אפשרות להבין איפה בדיוק למקם את האתר ולמה בעצם עליהם למקם את אתר המותג גבוהה ככל האפשר.

  • אופטימיזציה טכנית מקיפה היא אבן היסוד לקידום אתרים אורגני
  • עבודה עם כל סוגי טכנולוגיות בניית האתרים באינטרנט
  • ליווי תהליכי פיתוח, שדרוג ואסטרטגיה טכנית של אתרי אינטרנט גדולים
  • מעל ל-20 שנים ניסיון בפיתוח ואופטימיזציה של אתרי אינטרנט
  • אופטימיזציה טכנית מלאה (שרת, קוד, אינטגרציות ומערכות שיווק)
  • אופטימיזציה לאתר אינטרנט שעולה במהירות ונסרק בצורה מושלמת על ידי מנועי חיפוש

מפוי מלא של כשלי סריקה בשילוב עבודה טכנית יצירתית

בעזרת כלים חיצוניים, הצוות ממפה את הכשלים השונים אשר מונעים ממנועי החיפוש להגיע ולסרוק את דפי האתר. כשלים שכאלה גורמים לחסם משמעותי ביכולות האתר להתקדם ולכן אחת ההתמחויות החזקות ביותר של חברת דוראן היא ביכולת להבנה יסודית של מגוון פלטפורמות טכנולוגיות וחסמים פוטנציאלים העלולים להופיע בהן. במסמך מוגש מיפוי הכשלים המלא כמו גם הצעות לפתרון, ונעשה תוך ליווי מלא של אותו הצוות אשר הפיק את המסמך.

בין אם אתר האינטרנט כבר קיים ומטרת האופטימיזציה היא לשדרג את המערכת הקיימת, ובין אם רוצים לעבור למערכת ניהול אתר חדשה, יש צורך לוודא שאין כשלי סריקה באתר האינטרנט.

אופטימיזציה לזמני טעינה – Page Speed

מהירות גבוהה במיוחד ועמידה בציון 90 ומעלה במדד המהירות של גוגל (Google Page Speed) היא מטרה קריטית בעבודת האופטימיזציה הטכנית לשיפור מהירות הטעינה של האתר. עמידה בסטנדרטים גבוהים אלו מאפשרת יעילות ואפקטיביות בקידום אתרים אורגני כך שהאתר מתקדם במהירות.

עם כניסת פרמטר מהירות טעינת הדף אגורם חשוב באלגוריתם של מנוע החיפוש גוגל, התחיל צוות האופטימיזציה לכלול בדו"ח הטכני הנחיות לשיפור מהירות טעינת האתר. החל מבדיקות ברמת האחסון וכלה בהצעות לפיתוח מנגנוני עיצוב "קלים" שיסייעו לטעינה מהירה יותר של הדפים על ידי מנועי החיפוש וישפרו את חווית המשתמש אצל הגולשים עצמם. לעיתים נדרשת עבודת עומק על רכיבי הקוד המתקדמים של האתר (מסדי נתונים, JavaScript ועוד) מכיוון ותהליך שיפור המהירות מקנה יתרון ברור ומשמעותי על המתחרים בקידום, ובתחומים תחרותיים יכול להיות הגורם שעושה את ההבדל בין מאבקים ארוכים ומתישים לניצחון בטוח.

ליווי תהליכי פיתוח, שדרוג, ויצירת תשתית קידום אורגני לאתרי אינטרנט

גם אם מדובר באתר תוכן קטן של עסק בהתפתחות, פורטל בעל רבבות רבות של עמודי תוכן, אתר תדמיתי של גוף ענק, או אתר מכירות – ישנם מבנים ארגוניים שצריך לקחת בחשבון טרם מתחילים ליישם את ההמלצות הניתנות בדוח"ות השונים – פיתוח, טכנולוגיה, שיווק, תוכן ועוד. צוות דוראן מיומן ביצירת סינרגיה מושלמת בין הצלעות השונות של הארגון, ומאחוריו שנים של ניסיון בליווי ביצוע תהליכי שדרוג והטמעה של שדרוגים ופיתוחים טכנולוגיים בזמנים קצרים ויעילים ככל האפשר, תוך כדי שמירה על תקן איכות גבוהה ככל האפשר.

פתרונות גמישים בעבודה מול חברות בניית אתרים

תהליך אופטימיזציה טכנית מול חברת בניית אתרים קיימת יכול לגבות זמן וכסף רב. לכן עבור דוראן כל מותג הוא כמו עולם ומלואו – וביחד עם הלקוח אנו מבינים מהי מפת הדרכים המדויקת עבורו – גם מול דרישות האופטימיזציה, וגם מול דרישות הכיס. כך אנו גם יוצרים סדרי עדיפויות בתהליכי הביצוע של ההמלצות הניתנים בדו"חות השונים וגם דואגים לדברים הקריטיים ביותר להתבצע, תוך התעמקות טכנית וסיוע במציאת פתרונות יצירתיים. ההקשבה האמיתית של הצוות למציאת פתרונות יצירתיים ולהשגת התוצאות המבוקשות היא הערך המוביל בעבודה מול מותגים. במסגרת לוחות הזמנים והיכולות הפיננסיות של כל לקוח, ובהתחשבות בכך שכל קמפיין קידום הוא יחיד ומיוחד – ניתן להגיע לתוצאה אופטימאלית בקידום אתרים אורגני.

דוראן מציעה ללקוחותיה שירותי אופטימיזציה טכנית מקיפים, לשיפור מהירות האתר והעלאת יכולות הקידום האורגני שלו. צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לתת לכם חוות דעת מקצועית ולסייע לכם בשימוש בטכנולוגיות שיווק וקידום מתקדמות – בטלפון 03-5227221 או באמצעות המייל [email protected]

במה אנחנו מתמחים?

מחקר מילות מפתח - Keywords research

תהליך המיפוי של כל מילות המפתח הרלוונטיות לאתר הינו תהליך מרתק ומעמיק, אשר דורש תשומת לב קפדנית וירידה לפרטים חשובים בהבנה מיהם קהל הלקוחות שנרצה למשוך לאתר. קידום אתרים אורגני בביטויי חיפוש ממוקדים משנה את חוקי המשחק והופך את חזית המותג באינטרנט לרווחית ומשגשגת. מיקוד במילות מפתח שאינן מדוייקות עלול להביא לקידום אורגני בביטויים שיניבו גולשים חסרי ערך למותג, וכתוצאה מכך בזבוז מיותר.

אופטימיזציה לתוכן באתר

כל עמוד באתר המותג צריך להכיל את העקרונות המיוחדים לו כדי להדגיש למנועי החיפוש במה הוא בידיוק עוסק, ולהבדיל אותו משאר העמודים באתר, ומשאר האתרים בעולם. בעזרת שימוש יצירתי במחקר מילות המפתח, יוצרים היררכיית ביטויים מתוחכמת וחזקה שמובילה את האתר להתקדם בצורה מהירה, ממוקדת ורחבה ביותר. שימוש יצירתי ברכיבי תגיות המטא (Meta), ובשאר תגיות הסימון בדף מבטיחות התמקמות יציבה של עמודי התוכן באתר המותג.

בניית פרופיל קישורים

בניית קישורים הינה נושא רגיש במיוחד אשר קובע באופן סופי וחד משמעי את האופן שבו האתר יתקדם, וכמה יציבה תהיה ההתקדמות והיציבות שלו לאורך זמן, ואל מול התווספות מתחרים ושינויי אלגוריתמים. קידום אתרים אורגני איכותי מתבסס על קישורים טבעיים ואמינים בלבד, ועבודת בניית קישורים לא נכונה יכולה להרוס את המותג ולגרום לעונשים המפורסמים שגוגל ידועה בהם. פרסום יחסי ציבור מבוססי היקשר אמינות מביאים להצלחה גבוהה בקידום אתרים אורגני.

ארכיטקטורת תוכן באתר

תוכן האתר הוא האלמנט החשוב ביותר שעלינו להתייחס אליו כשאנו באים לבצע קידום אתרים אורגני. יצירת ארכיטקטורת תוכן חכמה מאפשרת למנועי החיפוש להבין את הייחודיות הקונטקסטואלית (היקשר התוכן הפנימי – LSI = Latent Semantic Indexing) של האתר ולמצב אותו בביטויי חיפוש רבים. מטרת ארכיטקטורת התוכן היא למצב את האתר כעשיר ומגוון בעולם התוכן בו הוא עוסק וכך להציב אותו במירב הביטויים הרלוונטים למותג במיקומים הגבוהים ביותר.

אופטימיזציה טכנית

היכולת של מנועי החיפוש לסרוק את האתר ולהבין באופן מיטבי במה הוא בידיוק עוסק, ובאיזה ביטוי עליו למקם את האתר הוא האלמנט הבסיסי שעליו מושתת כול עבודת קידום אתרים אורגנית. אתר שלא נסרק, לא יכול להתקדם אורגנית ולא יהיה ממוקם בשום ביטוי חיפוש. שימוש יצירתי בעקרונות הסריקה, מהירות האתר, היקשרי התוכן והמנגנונים הטכניים המתקשרים עם האלגוריתמים של גוגל, מביאים לעליה מאסיבית בעמודים הנסרקים והמוצגים בתוצאות החיפוש.

אופטימיזציה לנתונים עשירים

נתונים עשירים או בשמם Rich Snippets הם אחד הכלים המיוחדים ביותר שיש להפעיל בקמפיין קידום אתרים אורגני. בעזרת ממשק התקשורת הייעודי לאתרים (Google Search Console) ניתן להגדיר מהם ההרחבות העשירות לנתונים שמציג האתר (ביקורות, אירועים, כתובות, ומידעים מיוחדים) וכך לאפשר לגוגל לשלוף את הנתונים ישירות למנוע החיפוש בתצוגה מיוחדת – ולהבליט את אתר המותג לא רק במיקום גבוה, אלא גם תצוגה שונה משאר המתחרים בעמוד.

בואו נתחיל שיחה