כיצד גוגל מדרגת את הטוויטר שלכם

זה בסדר אם אתם לא משתמשים בטוויטר, לחלקנו זה לא נכנס באסטרטגית הקידום שלנו. זה בסדר לא לקחת חלק ברשתות חברתיות, עם זאת אם אתם מעוניינים בבאז וויראלי איכותי לצד הקידום, כדי שתקראו את הכתבה הנוכחית .   זה בסדר אם אתם לא משתמשים בטוויטר, לחלקנו זה לא נכנס באסטרטגית הקידום שלנו. זה בסדר לא […]

זה בסדר אם אתם לא משתמשים בטוויטר, לחלקנו זה לא נכנס באסטרטגית הקידום שלנו. זה בסדר לא לקחת חלק ברשתות חברתיות, עם זאת אם אתם מעוניינים בבאז וויראלי איכותי לצד הקידום, כדי שתקראו את הכתבה הנוכחית . כיצד גוגל מדרגת את הטוויטר שלכם

 

זה בסדר אם אתם לא משתמשים בטוויטר, לחלקנו זה לא נכנס באסטרטגית הקידום שלנו. זה בסדר לא לקחת חלק ברשתות חברתיות, עם זאת אם אתם מעוניינים בבאז וויראלי איכותי לצד הקידום, כדי שתקראו את הכתבה הנוכחית .

לפני כמה חודשים גוגל ומיקרוסופט כמעט בצורה מתאומת לחלוטין הודיעו שהם מסוגלים לדרג את הטוויטים שלנו בטוויטר. בינג הוציאה את הגרסה הראשונה שלהם, ממשק נפרד לחלוטין מזה של מנוע החיפוש. לעומת זאת גוגל המתינה מעט ושיחררה את החיפוש בזמן אמת שמוטמע כחלק ממנוע החיפוש הקיים.

 

מה זה בעצם אומר ?

בינג יצאה בהצהרה : "אם למישהו בטוויטר יש הרבה טוויטרים אחרים שעוקבים אחריו סביר להניח שהוא ידורג גבוה יותר. אם ישנו טוויט ברשת שהוא כמו כל השאר ו הוא נפוץ, סביר שידורג נמוך יותר"

לעומת זאת גוגל לא יצאה בהצהרות שקופות כל כך לגבי איך היא מדרגת הטוויטים שלנו. למעשה גוגל שמרה על דיסקרטיות אטומה לחלוטין בכל הנוגע לדירוג בזמן אמת.
רק לא מזמן התחילו לשפוך לנו מעט אור על עניין הדירוג בכנס של חברי אמ.איי.טי שנערך לפני כמה חודשים.

 

איכות ולווא דווקא הכמות

שם נעשה ראיון עם עמית סינגהל, אחד מהמפתחים העיקריים של גוגל חיפוש בזמן אמת לפי דבריו גוגל לא רק מדרגת טוויטים שיש אחריהם מעקב אלא גם לפי איכות אלו שעוקבים. כלומר אם עוקבים אחרי טווטרים איכותיים אדורג גבוה יותר.הדירוג של טוויטים ברשת עובד די דומה לזה של אתרים. אם דף ברשת מקושר מדפים איכותיים שמדורגים גבוה, מעט מהדירוג הזה זולג לדף המקושר.

אם טוויטרים איכותיים עוקבים אחרי הטוויטים שלי, אהיה מדורג גבוה יותר.אפשר להבין מהדברים שלמעשה גם טוויטרים יכולים להיות מקור בר סמכא, כמו אתרים ברי סמכא. גם טוויטרים יכולים להיות אוטוריטות על נושאים מסוימים. אולי כאן יפתח עידן חדש של רישות , במקום אתרים תומכים יהיו לך טוויטרים תומכים , שיעקבו אחרי טוויטרים רלוונטיים שלנו.

זה סוג חדש של מלחמה, מלחמה בזמן אמת.

עוד הערה שכדי לשים אליה אם אתם בדרך כלל משתמשים בסולמית או רישתית (#) בכדי להדגיש את ה טוויטים שלכם , אולי זה הזמן להפסיק עם כך, מתוך הראיון ניתן להבין שחלק ממנגנון סינון הספאם של החיפוש בזמן אמת הוא סינון של סולמית. טוויטיים עם סולמית מדורגים נמוך מההתחלה.

עוד גורם חשוב בדירוג של טוויטים והודעות ברשתות חברתיות ששווה לדעת, גוגל חושפת בראיון, שייעשה שימוש באלגוריתם שלמעשה מאתר את הידיעה הכי עדכנית על נושא מסוים ותציג רק אותו.

 

חיפוש אחר ה-"אות"

נאמר שתחפשו את המילה אובאמה, האלגוריתם יסרוק את כל הרעש שיש מכל הטוויטים שיוצאים מהבית הלבן , התקשורת והאנשים ברשת ותחפש את "הסימן" מבין כל הרעש ברשת. הסימן הזה יכול להיות חדשה עדכנית על אובאמה , או ידיעה עדכנית לגבי נושא רלוונטי ועכשווי שקשור לממשל של אובאמה וכו'.

זה מעלה אותנו לרמה חדשה של באזינג, לא רק שעלינו להיות עדכניים ביותר. אלא עלינו להיות מקושרים לטוויטרים שהם "בעלי סמכא" או טוויטרים איכותיים. ניתן לראות דימיון רב בין איך שגוגל מדרגים ידיעות וטווטים של רשתות חברתיות לבין איך שהם מדרגים עמודים ברשת , אתרים וכו'.

גוגל אמנם לא חושפים בפנינו את הכול, וברור לנו שטוויטר לוקחת חלק נרחב ביותר בחיפוש בזמן אמת, אך זו לא הרשת החברתית היחידה. גוגל רומזים על כך שיעשה שימוש באלגוריתם שיעניק תוצאות רלוונטיות לפי מיקום גיאוגרפי ושיש ניסיונות להטמיע אותו כעת במערכת החיפוש בזמן אמת.

ניתן אף להסיק ישירות שישנו דמיון רב בין איך שגוגל מדרגים את הידיעות בטוויטר לבין איך שהם מדרגים וידרגו רשתות חברתיות אחרות. אי אפשר שלא לחשוב על כל האופציות שנפתחות בפנינו.במידה וכל הרשתות החברתיות יפתחו דלתותיהם בפני גוגל, לגוגל תהיה הגישה לכל המידע הסטאטי או החצי דינמי ברשת (האתרים שלנו) וגם לדיבורים שלנו ברשת. לגוגל הגישה להסתכל, לבחון ולנתח את הדיבורים עצמם.

 

המידע שלנו בטוח ?

עולה בי שאלה אחרת שמעניינת אותי, שאולי תרצו אתם לענות עליה. אם גוגל מדרגת את המידע שיש בטוויטר וברשתות אחרות, מדרגת את האתרים של כולנו, מדרגת את הידיעות של רשתות חברתיות אחרות והאלגוריתמים סורקים את כל המידע ברשת, האם המידע הזה לא יגלוש אל חוץ מטוויטר ?

האם המידע שנמצא בחשבונות הג'ימייל שלנו, פייסבוק, טוויטר, דלישס וכו' לא יגלוש החוצה ? האם לא נעשה ניתוח מעמיק של המידע למטרות שיווקיות או מטרות אחרות ?
מה דעתכם על כך ? ידע הוא כוח, ובכוח צריך להשתמש נכון…

הגב

avatar
  Subscribe  
Notify of

בואו נתחיל שיחה