Site links – טעם מתוק של הצלחה

תוכן העניינים 1. מבוא 2. קישורים קטנים 3. אינדנטציה (שתי תוצאות) 4. פירורי לחם 5. קווים מנחים כל מקדם אתרים חולם עליהם בלילה, חברות קידום אתרים מכוונות את כל המיקוד שלהם לאותו יעד נכסף, לקוחות צופים בשקיקה ליום שבו זה יקרה גם להם. אתרים בכל הגדלים רוצים אותם. ניתן להגיד שהם נחשקים באינטרנט כמו שנער […]

תוכן העניינים

1. מבוא
2. קישורים קטנים
3. אינדנטציה (שתי תוצאות)
4. פירורי לחם
5. קווים מנחים

Sitelinks - קידום אתרים

כל מקדם אתרים חולם עליהם בלילה, חברות קידום אתרים מכוונות את כל המיקוד שלהם לאותו יעד נכסף, לקוחות צופים בשקיקה ליום שבו זה יקרה גם להם. אתרים בכל הגדלים רוצים אותם. ניתן להגיד שהם נחשקים באינטרנט כמו שנער מתבגר מייחל לקבל את רישיון הנהיגה שלו…

 

Site links

הם באים בכל הצורות והגדלים, בעבר היה לנו רק סוג אחד שנראה בתוצאות החיפוש ועם הזמן נוספו ווריאציות שונות ומשתנות שלהם.

במהלך המאמר הקרוב נבדיל בין הסוגים השונים, ניתן דוגמאות לכל אחד ונסביר את העיקרון הבסיסי שעומד מאחוריו. למרות שאיש אינו יכול להגיד בוודאות מה גורם לתופעה, בשמירה על קווים מסוימים של פעילות ניתן פחות או יותר לכוון אל הסוגים השונים.

קישורים אלו בדרך קורים לאחר תקופה מסוימת של קידום אתרים וצבירת (Trust rank) , וותק, תוכן איכותי רלוונטיות גבוהה ועוד. בקטע הקרוב נבחן מספר דוגמאות, לאחר מכן נעבור על כל דוגמא וניתן בסוף המאמר טיפים לשמירה על קו עבודה מסוים בכדי לכוון ככל האפשר אל היעד , Site links.

 

פתיחה קלאסית

בעבר הייתה זו הפתיחה הנפוצה ביותר של Site links וגם היחידה. כיום ניתן לראות אותה בעיקר כאשר מבצעים שאילתות ניווט (שאילתות שמטרתם לחפש שם של עסק מסוים או חברה מסוימת) לעיתים נדירות עוד עדיין יש שאילתות מידע מסוימת (שאילתה שבה אנחנו מחפשים נושא כמו : חתונה, הריון, קידום אתרים וכו'…) שבהן נוכל להיתקל בגרסה זו של Site links.

 

כך נראית הפתיחה הקלאסית :

פתיחה קלאסית - קידום אתרים

שימו לב שבווריאציה זו התוצאה הראשונה תופסת הרבה מקום. האתר מוצג בצורה שמאוד מושכת את העין ומניסיון גם לוקחת אחוזי הקלקה גבוהים הרבה יותר מאשר הופעה רגילה במקום הראשון.

כמו כן בפתיחה זו אנחנו יכולים לראות שגם התוצאה השנייה שמופיעה מתחת לפתיחה, מוצגת עוד תוצאה בעלת חשיבות גבוהה באתר מבחינת גוגל.

צורת פתיחה זו היא זן נכחד. למעשה כיום כמעט ולא נשארו שאילתות מידע (כאלה שאינן שמות של עסקים) אשר מופיעות בצורה זו. הסיבה היא כנראה שגוגל הבינו שצורת הצגה זו עלולה לגנוב את ההצגה יותר מדיי אל מול תוצאות אחרות בעמוד שיכולות להיות רלוונטיות לא פחות.

ברוב במקרים בתחומים מפותחים ישנם מספר אתרים בעמוד הראשון אשר יובילו באיכות התכנים ובמענה לצורך הגולשים. ההנחה היא שהשימוש בפתיחה בולטת זו עברה להופיע בעיקר בשאילתות ניווט בלבד כי זוהי הצורה הנכונה ביותר עבור הגולשים עצמם.

אם חיפשת עסק , האופן שבו הוא בולט כך מצר את האפשרות שתטעה ותלחץ על תוצאה שמנסה להתחזות לאותו עסק או להרוויח משמו תנועה. ולעומת זאת אם חיפשת מידע מן הראוי שתוכל לראות בבירור מספר תוצאות רלוונטיות בראש התוצאות.

וכך למעשה גוגל יצרה סוג נוסף של Site links המאפשר לאתרים רלוונטיים וחשובים לבלוט, עליהם נדבר בחלק הבא.

 

לקטע הבא >>

הגב

avatar
  Subscribe  
Notify of

בואו נתחיל שיחה