אינדנטציה (שתי תוצאות)

תוכן העניינים 

1. מבוא
2. קישורים קטנים
3. אינדנטציה (שתי תוצאות)
4. פירורי לחם
5. קווים מנחים

Sitelinks - קידום אתרים

שתי תוצאות זה המצב שבו אנחנו נתקלים בתוצאה אחת ומתחתיה עוד תוצאה שמופיעה טיפה שמאלה.
ניתן לכוון ליצירת מצב ביתר קלות ודיוק הרבה יותר מאשר האמצעים להשיג Sitelinks קטנים. ישנן מספר יתרונות להשגת אינדנטציה שכזו. היתרון הראשון הוא ברור, תוצאה כפולה מושכת יותר תשומת לב.

היתרון השני יותר נוגע לתחרות עצמה. בעצם ניתן להשתלט על שתי תוצאות בדף ולדחוק את אחד המתחרים החוצה… מעניין.

בניגוד לSitelinks מסוגים שונים, אין כאן תלות במיקום, תוצאה כפולה יכולה להופיע בכל שלב של הדף. במיקומים ראשון ושני, שני ושלישי, שלישי ורביעי וכן הלאה.

הנה דוגמא לאינדנטציה של שתי תוצאות :

קידום אתרים - שתי תוצאות

בואו ונבין כיצד העיקרון להשגת אינדנטציה עובד דרך דוגמה זו. אתר דוראן ממוקם כיום עם הביטוי "וידאו קידום אתרים" במקום הראשון. העמוד שאנו רואים מתחתיו היה רוב הזמן נמצא בעמוד השני של התוצאות. האינדנטציה עובדת כך: כאשר יש תוצאה של אתר מסוים במיקום מסוים בדף התוצאות ודף אחר מאותו אתר מקודם ומגיע גם הוא לכניסה לעמוד התוצאות הראשון, גוגל תציג מתחת לתוצאה המובילה את התוצאה הנוספת שהצליחה להגיע לעמוד הראשון בצורה של שתי תוצאות.

כלומר אם ברצוננו להשיג שתי תוצאות בעמוד יהיה עלינו לקדם שני עמודים באותו ביטוי. כמובן שגם היררכיית העמודים הפנימית תתרום לכך רבות. ישנם מספר חסרונות בולטים וסכנות בשיטה זו.

החיסרון הבולט הראשון הוא הצורך בפעילות קידום אתרים עבור שני עמודים באותו ביטוי. ואם אנחנו מניחים שמדובר בתחומים תחרותיים המאמץ שנשקיע יתחלק לעבודה מול שני דפים במקום לנצל את כל הכוח של פעילות הקידום ולמקד אותה עבור דף אחד.

כמובן שאם אנו מבצעים פעילות קידום בתחום תחרותי, כדי לשמור על שתי תוצאות יהיה עלינו להמשיך ולקדם באופן פעיל את שני הדפים ללא הרף. שכן ברגע שהתוצאה השנייה נדחקת ממקום 10 נניח לעמוד השני היא תיעלם ונישאר עם תוצאה אחת.

הסכנה היותר גדולה היא שהדפים יתחילו להתחרות אחד בשני, ואנו עלולים להיתקל במצב מביש שבו הדף שהתכווננו להציג בדף התוצאות הראשון יופיע מתחת לדף פחות רלוונטי או לפעמים מצב גרוע יותר מכך, הדף הפחות חשוב פשוט יופיע בעמוד התוצאות הראשון ואילו הדף החשוב יישאר מאחור בתחילת העמוד השני.

במידה והחלטתם ללכת על שתי תוצאות בעמוד, הקפידו שכמות הקישורים הנכנסים לעמוד החשוב תהיה גדולה יותר וכמו כן הקפידו בהיררכיה של האתר לתת יותר משקל קישורים פנימי לעמוד החשוב. נרחיב על כך בהמשך.

 

<< לקטע הקודם לקטע הבא >>

מה דעתך על המאמר? היה הראשון להגיב

להשארת תגובה

אנו לא נפרסם את כתובת המייל שלך.