קידום אתרים בפלטפורמת Syndu – כל מה שצריך לדעת

סינדו הוא מיזם צעיר ומרענן שמציע בניית אתרים יפים וחדשניים בחינם ומאפשר גמישות לא רעה בכלל בעיצוב והקניית מראה ייחודי לאתרים הבנויים על הפלטפורמה. החלטנו לבדוק עד כמה האתר עצמו מתאים ל- SEO. מהם המודולים הקיימים לתמיכה בקידום אתרים ולבסוף בראיון קצרצר עם נתי בראון, אחד המייסדים של סינדו – קיבלתי תמונה של הדברים שמצפים לנו בהמשך. אין ספק שלמרות בתור התחלה דיברתי עם נתי על כך שדף הבית שלהם לא מושקע במיוחד הוא התנצל והסביר לי שהרבה יותר חשוב להם כרגע להמשיך לפתח את הפלטפורמה עבור הלקוחות… אין ספק שהאתרים שנראה בהמשך המאמר מפצים על דף הבית של הסנדלר שכרגע הולך יחף אבל לפחות מכוונות של שירות אמיתית. בתור מישהו שלא היה לו זמן להשקיע באתר שלו כי הוא היה עסוק יותר בלקוחות שלו אני מבין לליבו של נתי.

המטרה האמיתית שלנו היתה לבדוק את המיזם לעומק, לתת את הפידבקים שלנו ולהציע שיפורים משלנו למערכת, הממצאים שגילינו היו מאוד משביעי רצון.

במאמר זה אני אעבור על הפרמטרים השונים אשר מאפיינים אופטימיזציה ותאימות של האתר למנועי החיפוש ואז נבדוק את הפרמטרים על פלטפורמת syndu וגם אדגים היכן הם נמצאים במערכת הניהול שלהם (שהיא לא באמת מערכת ניהול אלא יותר wysi wyg – what you see is what you get).

שליטה בתגיות META

אחד הדברים הברורים ביותר והמכריעים באופטימיזציה הוא תגית ה- TITLE של העמוד ולאחר מכן תגיות נוספות כמו meta description ותגיות HEAD אחרות כמו תג canonical. במערכת יש דרך פשוטה לשלוט בתגיות אלו באופן עצמאי עבור כל דף ודף. דבר שימנע כפילויות תוכן במערכת והשליטה והגישה אליו מאוד פשוטה.

עומדים על האובייקט ולוחצים על מפתח הברגים הקטן המציין : "הגדרות למנועי חיפוש"

הגדרות למנועי חיפוש

לאחר מכן יפתח לנו תפריט האפשרויות. תחת ההגדרות הבסיסיות תוכלו לכתוב את תגית ה- TITLE ותיאור הדף. לכל מי שמתחיל ב- SEO ורוצה לדעת איך להשתפר במיקומים שלו במנועי החיפוש חשוב לזכור שתגית הכותרת צריכה לכלול מילת מפתח אחת שהיא הביטוי שאותו אתם מבקשים לקדם, במקרה שלנו כאן הביטוי "הילינג" הוא הביטוי המרכזי ותגית הכותרת קצרה ועניינית : "מה זה הילינג?"

שליטה בתגיות META

בתגית התיאור רצוי לכתוב משפט או שניים שמתארים את הדף וגם בתוכו לכלול את מילת המפתח המתאימה. כך לכל דף שנרצה לקדם עלינו לדאוג לשמור על כללים אלו.

תגיות canonical ו- robots

בלחיצה על הגדרות מתקדמות נוכל לראות מספר תגיות אחרות שמופיעות וניתנות לשליטה. ראשית תגית הkeywords. למרות שאינה רלוונטית למנוע החיפוש גוגל ישנם מנועי meta מסוימים בחו"ל שיכולים לאנדקס את האתרים ולקטלג אותם. מכיוון שהמיזם הוא בינלאומי ורב שפתי ייתכן שזה היה השיקול של היזמים להשאיר את התגית. היא פחות רלוונטית לגוגל בכל מקרה, אבל תמיד טוב שהאפשרות נשארת פתוחה. כאן רצוי לשים לכל היותר שתי מילות מפתח.

שליטה בתגיות נוספות

תגית ה- canonical היא תגית מאוד חשובה למניעה של תוכן כפול באתרכם. בעיקרון התכונה הזו יותר מיועדת לאנשים שמבינים מה לעשות עם התג מכיוון שהוא גם יכול לגרום נזק כאשר נעשה בו שימוש לא נכון. מעולה לראות שיש אפשרות ליצור את התג הזה ולהשתמש בו.

אחרון חביב תג ה- robots. תג זה מיועד על מנת לחסום דפים מסוימים ממנועי החיפוש. יש לנו כל מיני סיבות לעשות זאת. לדוגמא אם אנחנו עובדים על אגף חדש באתר שלנו כרגע אנחנו יכולים לחסום את מנוע החיפוש מלהגיע אליו עד שנסיים את העבודה עליו. דוגמא אחרת יכולה להיות שאנחנו רוצים לפרסם כתבה שפורסמה אודותינו במקום אחר, אנחנו יכולים להשתמש כאן או ב- cross domain canonical (למתקדמים בלבד) או פשוט למלא בתגית ה robots – noindex,nofollow ונקבל אפשרות לחסום את הדף שעלול לפגוע בנו עקב כפילות תוכן. כך אנחנו עדיין יכולים לפרסם את הכתבה שרצינו לפרסם מבלי לגרום לאתר נזק.

ללא ספק מבחינת שליטה בתגיות המערכת נוחה ויעילה, השאלה באיזה רמה היא מופיעה בגוגל וכיצד גוגל קורא אותה. שימו לב שהפלטפורמה עצמה כתובה כך שאפשר לשחק ולהזיז את כל האלמנטים על המסך כמו פאזל. במרבית המקרים כאשר נעשה שימוש בסוג כזה של טכנולוגיה אנחנו מצפים לראות בעיות אינדוקס.

סריקה על ידי מנועי החיפוש

הבדיקה הפשוטה והנכונה ביותר בכדי לבדוק התאמה של פלטפורמה לקידום במנועי החיפוש היא להבין מה העכביש של גוגל רואה כאשר הוא נכנס לאתר. אז זה עושים בקלות דרך גלישה לעותק השמור של גוגל בצורה הבאה

העותק השמור של גוגל

מאוד שמחנו לראות את הדף הקודם שראינו באתר ההילינג בגרסת העותק השמור שלו.

כיצד גוגל רואה את סינדו

למעשה אפשר לראות כאן מספר דברים מרכזיים שהם אבני דרך לאופטימיזציה טובה. הקישור הראשון שאנחנו רואים תחת מספר (1) בתמונה למעלה הוא למעשה הלוגו. אנחנו יודעים שיש חשיבות למילה הראשונה המופיעה בקוד ונראה שגם כאן החבר'ה של סינדו חשבו על זה. העיצוב של ה- html בנוי כך שהלוגו מוצג בראש העיצוב והוא קישור לדף הבית. באותה הזדמנות כאשר הלוגו הופך לקישור הוא גם מעביר משקל קישורים מכל דפי האתר לדף הבית, בהחלט עוד משהו שתורם לאופטימיזציה נכונה.

לאחר מכן אפשר לראות את התפריט. מתאנדקס כהלכה.יש כאן גם תגית H, את זה אפשר לראות בדגש מס' (2) בתמונה. ובדגש מס' (3) האחרון חביב אנחנו יכולים לראות את הטקסט כולו מתאנדקס. האתרים תומכים לחלוטין באינדוקס של גוגל ללא כל בעיה למרות הממשק הויזואלי המדליק והאפשרות להזיז את כל חלקי האתר.

עוד בדיקה קטנה שהיינו חייבים לעשות

שמנו לב כי באתרים אחרים יש תתי קטגוריות שמחליקות הצידה כאשר אנחנו עומדים עליהן.

תפריט עם תת קטגוריה

רק רצינו לוודא שגם במקרה הזה הן יופיעו עם קישורים אליהן בגרסת העותק השמור גם כאן הכל תקין. אנחנו רואים שבמקרה של תת קטגוריה הדף הראשון מתוך השרשור מהווה את הדף הראשי ובכך נמנעה אפשרות של כפילות תוכן.

כיצד גוגל רואה תתי קטגוריה

בדיקות מהירות

כולנו יודעים שהמהירות מהווה גורם חשוב ומשחקת תפקיד בקידום. החלטנו להעמיד את הדפים השונים מול התוסף של גוגל page speed והתוצאות מרשימות למדי.

בדקנו שלושה דפים והציונים נראים נהדרים:

מדדי מהירות

סה"כ ממוצע של 90 לתוסף מעיד שגם בהתייחסות למהירות הצוות עשה עבודה לא רעה בכלל.

בדפים שבהם יש גלריות קיבלנו ציונים נמוכים יותר, באיזור ה- 74.

מפת אתר?

הופתענו לגלות שלסינדו יש יצירה אוטומטית של מפת אתר XML. זה נכון שהתכונה נפוצה היום במרבית המערכות אך תמיד משמח לראות פלפטורמה שהשקיעה בנושא הקידום ברצינות.

ניתן להגיע אל המפה במידה ואתם מאחסנים על דומיין משלכם (נניח www.x.com) בצורה הבאה :

www.x.com/sitemap.xml

תמיכה בגוגל אנליטיקס

קיימת ואפשר לעשות דרך השליטה באתר עצמו. ניתן להיכנס להגדרות חשבון לשתול שם את ה- tracking code של גוגל אנליטיקס. זה יאפשר מדידה של תנועת הגולשים בכל רחבי האתר.

ראשית נכנסים להגדרות חשבון

ניהול דומיין

בפנים פשוט שותלים את הקוד.

שתילת קוד מדידה

תמיכה בכלי מנהל האתרים של גוגל

מאוד פשוט. אחרי שהטמעתם את קוד האנליטיקן באתר שלכם, התחברו עם אותו שם משתמש לכלי מנהל האתרים של גוגל. הוסיפו את האתר שלכם ואז בצעו אימות בעזרת קוד האנליטיקס. לאחר שתבחרו את האפשרות האתר שלכם יאומת ישירות ותהיה לכם גישה לכלי מנהל האתרים אוטומטית.

תמיכה בהפניות 301 ומעבר לדומיין משלכם

אחד הדברים החשובים הוא לתת את האפשרות לעבור לדומיין משלכם. כאשר אתם בונים אתר בסינדו אתם מופיעים תחילה בתיקייה תחת הדומיין המרכזי של סינדו ויש את האפשרות להעביר את האתר שלכם לדומיין משלו מה שתורם לקידום שלו כאתר נפרד במנועי החיפוש. השאלה החשובה היא, מה קורה אם כבר תפסתם מיקומים עם האתר שלכם על הדומיין של סינדו?

שמחנו לגלות שהצוות חשב גם על זה וכאשר אתם מעלים את האתר שלכם לדומיין עצמאי כל הכתובות שלו מפנות אוטומטית בהפניות 301 לכתובות החדשות בדומיין שעברתם אליו מה שאומר שהמיקומים שלכם בגוגל לא יפגעו! אפשר להחכים ולקרוא עוד אודות התהליך במאמר שכתבתי על מעבר מערכות ניהול תוכן.

גלישה ללא WWW

אחד הדברים המעצבנים והמאכזבים שעדיין קורים להרבה אנשים זו היכולת לגלוש באותו אתר עם או בלי www. ברגע שניתנת האפשרות הזו יש פתח לכפילויות תוכן שונות ומגוונות שיכולות לפגוע בקידום האתר. זה נכון שגוגל מצהירה כי היא יכולה להתמודד עם האינדוקס ולהבין מה הדרך הטובה ביותר להציג את האתר אך הם עדיין מבקשים מאיתנו לדאוג לעשות שימוש בהפניות 301 במידת האפשר. ובכן גם כאן נראה שהצוות של סינדו דאג לכך. מתי שתנסו לגלוש לכתובת ללא WWW היא מיד תחזיר 301 לכתובת עם WWW. סחטיין!

דברי סיכום

בעיקרון נראה שהמערכת עצמה עברה והתחשבה הרבה בצרכי SEO. זה תמיד כיף לראות שהנושא הופך למשמעותי עבור מיזמים חדשים שמופיעים בשוק. הציונים ההתחלתיים של הפלטפורמה משביעי רצון ואפילו קיבלנו טיפ על אתר שהתמקם לא רע בכלל בביטוי "אדריכלות משפטית" שימו לב לאתר סינדו שמופיע לו שם ללא מאמץ תחת הדומיין www.amirarc.com, אמנם לא מילה תחרותית כלל אבל כיף לראות.

אז מהם השימושים האפשריים למערכת זו ?

ללא ספק אפשר להקים כאן אתרי תדמית מעוצבים, קלים ומהירים שגם מופיעים בגוגל לא רע בכלל. ישנה אפשרות להעלות את האתר על דומיין משלכם כפי שהצוות הדגים לנו על מספר אתרים שכבר רצים באוויר.

ביקשנו לקבל כמה דוגמאות לאתרים יפים במערכת והתוצאות נראות לא רעות בכלל :

אייקידו איסטה

הבמאי יריב הורוביץ

זוג על זוגיות

Webdone

הילינג

כמה רעיונות שתוכלו לעשות בהם שימוש לא רע בכלל:

1. הקימו את האתר שלכם על סינדו, זה קל ומהיר ואין ספק שתקבלו מענה לצורך הקיים כיום לגבי תאימות למנוע החיפוש. ניתן לקדם את הפלטפורמה בגוגל.
2. אפשר להשתמש באתרים האלה לבניית פרופילים לצורכי מיתוג אישי. תוכלו בקלות ליצור אתר יפה אודותיכם הנושא את שמכם בעברית בתגית ה- TITLE של העמוד.
3. לא מעט מקדמי אתרים בונים אתרים נישתיים שיתמכו בפעילות הקידום שלהם. מה יותר טוב מפלטפורמה חינמית שנתפסת טוב במנוע החיפוש ומבחינת מראה בקלות אפשר להגיע לרמות עיצוב שיגרמו גם למדרגי האיכות של גוגל להרים גבה. אפשר להגיד על האתרים האלה הרבה דברים אבל בטח שאין להם את המראה של אתרי קידום פשוטים שמרבית החברות יוצרות.

דברים נוספים שהצוות של סינדו מבשל:

עבודה עם cdn שתאפשר מהירות גבוהה אפילו עוד יותר.

Caching לג'וואה סקריפטים וה- CSS.

Prefetching לכל התמונות באתר שיגרמו לשיפור חווית הגלישה מבחינת מהירות.

שיפורי מהירות גם לנושא דחיסת תמונות בגלריות.

ללא ספק סינדו נראה מיזם שלוקח את הלקוחות שלו ברצינות ומשקיע מאמצים רבים ליצור התאמה מירבית למנוע החיפוש ולא מעט מחשבה מצד הSEO. נתי בראון, פדאנט של שלמות מבטיח לנו שהצוות לא ינום עד שהם ינפצו את מחסום המהירות ואפילו אולי יצליחו להגיע ל- 95 ומעלה.

אנחנו נחכה בכיליון עיניים לראות האם הצוות יצליח במשימה. אם כן ללא ספק מלבד כל התמיכה בנושא הקידום והפלטפורמה המדליקה זו צפויה להיות אחת הפלטפורמות המהירות שקיימות היום בשוק הזה.

  • אני לא מבינה

    הכל בחינם (כולל אחסון ישראלי עד 249 מגה)
    איך אתם מרווחים?

    אילת
    • איילת, לפי החוזה, הם יכולים לפרסם באתר (או לדרוש תשלום על אי פרסום), ואת נותנת להם תוכן בחינם לאתר (אלא אם את מוסיפה תשלום על מנת להעביר לדומיין משלך). כך לפחות אני הבנתי.
      כך שאו שאת כותבת אתר תחת הדומיין שלהם, עם תכנים שבבעלותך, אבל הם זכאים לפרסם בו כרצונם. או שאת משלמת על מנת שהדומיין יהיה שלך, ועל מנת להימנע מפרסום.
      מה שאני לא מבינה, זה האם זה אומר שהם יכולים להכניס לי גם קישורים יוצאים? [למשל האם בפרסומות שלנם עשוי להיות לינקים החוצה?).

      איריס
  • ניסיתי להגיב קודם ולא ככ הצליח. מנסה שוב.
    הי אילת, תודה ששאלת

    בעתיד, כשמשתמש ירצה לחבר לעצמו דומיין, הוא ישלם דמי מנוי חודשיים של 4.99$ לחודש.
    שימוש במערכת תחת דומיין סינדו יהיה חינם.
    ז"א, מודל הפרימיום אומר שמי שרוצה לעשות במערכת שימוש מסחרי תחת המותג (הדומיין) שלו, ישלם סכום נמוך יחסית אותו יוכל לבטל מתי שיבחר (מתוך המערכת, בלי מוקד שירות לקוחות בנוסח הוט)

    בינתיים, כל מי שפותח אתר בזמן שאנחנו בבטא לא ישלם לעולם.
    למה? כי משתמשי הבטא פוגשים כל מיני תקלות, מגישים בקשות לשינוי, ועוזרים לנו לעשות פוליש למערכת. נראה לי שזו תמורה הוגנת.
    המערכת תהיה בבטא עד שנרגיש שהיא מוכנה – שזה, כשנראה שאנשים מרוצים, גאים באתרים שיצרו, ומשתמשים בהם כדי לשווק את עצמם או עסקיהם.

    נתי בר און
  • בהערה נוספת, אפשר למצוא טיפה יותר הסברים על איך המפלצת הקטנה שלנו עובדת ב
    http://www.syndu.com/syndutips

    ולצפות בסרטונים בערוץ שלנו – http://www.youtube.com/user/TheSynduChannel

    לילה טוב 🙂

    נתי בר און
  • איריס, מתנצל – בחיים לא נפרסם על אתר של משתמש. בעיני זה ניצול לא הוגן על גבול הסחטנות.
    אני חושב שהמערכת שיצרנו תאפשר לאנשים אתרים שהם יאהבו, יהיו גאים בהם וישלמו עבורם כשירצו לעלות מדרגה שיווקית.
    אין צורך במניפולציות מגעילות.

    נתי בר און
    • (איריס, תודה, מצאתי את המשפט הבעייתי, "הבאג" בהסכם השימוש. העו"ד שלנו ישמע מאתנו 🙂 )

      נתי בר און
  • היי נתי, לפני שאני מעביר דומיין/דומיינים אליכם, מה לגבי איכות השרתים, בארץ וגם לחו"ל, כי להעביר דומיין אליכם זה אומר לסמוך על השרתים שלכם ואם נרצה לקדם את האתר/ים חייבים את השרתים הטובים ביותר לא? האם אתם עושים סינון כלשהו לספאם, אתרי סקס, כדורים למיניהם, הימורים ועוד כאלה שגוגל לא ממש מתלהב מהם.
    ואם תוכל לספר קצת על מה עתיד להשתדרג בsyndu
    תודה!

    עופר
  • הי עופר,

    בתנאי הרשיון שלנו התכנים היחידים שאינם חוקיים הם הפרת זכויות יוצרים ומידע שאינו חוקי במדינה שבה נמצא המשתמש. טרם נאלצנו להוריד אתר בגלל הפרת רשיון, וברגע שזה יקרה נבדוק את זה עם עורכי הדין שלנו.

    יש כל כך הרבה דברים שאנחנו עובדים עליהם בסינדו, אבל השלושה שאנחנו מטפלים בהם השבוע הם
    1. אינטרגציה עם רשתות חברתיות (בנוסף לטופס צור קשר, הפניה לעמוד הפייסבוק, טוויטר, יוטיוב, לינקדאין, ועוד איזה עשר רשתות). זה כבר בבדיקות סיום.

    2. משתמשים רבים ביקשו שנעצב מחדש את תפריטי המשנה, גם כדי לתמוך בהרבה יותר תוכן, וגם לאפשר לערוך אותם בקלות רבה יותר באמצעות css. זה בשלהי הפיתוח.

    3. הדיזיין של האינטגרציה עם פייסבוק – כדי שאפשר יהיה לפרסם את האתר או את חלקו בתוך העמוד העסקי של המשתמש. החזון שלנו הוא שמשתמש יבנה עוגן שיווקי אחד שאותו אפשר יהיה לארוז בהתאם לפלטפורמות שונות (יש כבר גרסת מובייל שנוצרת אוטומטית כשנגשים לאתר מאנדרואיד או אייפון, וגרסה לטאבלטים עם שינויי התנהגות מינוריים, ופייסבוק זו החזית הבאה).
    נראה לי שפיצחנו דיזיין שילהיב משתמשים מאוד, ונשאר לתפור את האינטגרציה הנוחה עם מארק צוקרברג.

    חוצמזה, יש תיקוני באגים שוטפים שכל יום עולים לאתר, התוספת של qr code redirection שהעלנו לפני ימים ספורים לתגובות נלהבות, ועוד ועוד…

    נתי.

    נתי בר און
  • עופר, שכחתי לענות על ההוסטינג.

    כרגע אנחנו מתאחסנים בארץ. לפני שבוע וחצי שינינו את כל מבנה האחסון הפנימי של קבצים (תמונות, רקעים, מסמכים וכו') בסינדו כדי שנוכל לעבוד יותר בקלות עם CDN.
    בכל אופן, ברגע שנתחיל לפתוח שווקים בחו"ל, נהיה מסוגלים לשכפל בקלות עותקים של המידע לאן שנרצה.

    נתי.

    נתי בר און
  • תודה רבה על התשובה המפורטת, כל הכבוד על הפיתוחים! לא ממש הבנתי את עניין ההוסטינג, האם מדובר בשרתים שאפשר לסמוך עליהם, אמינים, לא נופלים וכד', כי אני מעוניין להעביר כמה דומיינים לסינדו וחשוב לי לקדם אותם וכמובן שרתים הם חלק נכבד מעבודת הקידום.

    עופר
  • הי עופר. התשתית מצויינת. בכל התקופה שאנחנו רצים לא הייתה השבתה אחת (טפו טפו)
    אני מזמין אותך להתנסות, ואם אתה נתקל בבעיה דבר איתי ונפתור אותה.

    נתי בר און
  • שמחתי לעזור, אשמח לקבל פידבקים על דברים שעובדים טוב, וחשוב לא פחות – על דברים שתרצו שאתקן.
    ותודה! הלוואי ונרים את המערכת הכי טובה עבור מנועי חיפוש!

    נתי בר און
    • תודה לך נתי, נשמח לראות עוד שיפורים למערכת המדהימה הזאת. כל הכבוד לכם עשיתם עבודה מעולה !

      צוות דוראן
  • שום disclosure, שום דבר? כי התחושה היא שאני קורא את דבר המפרסם…

    Jay
  • היי,
    מערכת מגניבה ואין ספק שהיא מקבלת גם בונוס על העובדה שהיא כחול לבן 🙂

    שיחקתי כמה דקות עם המערכת אבל עוד לא הבנתי איך משנים את תמונת הרקע כמו למשל באתר של האומנויות לחימה שהצגתם, בכל מקרה מערכת קלה בטירוף לשימוש בסיסי.

    לירן
  • תודה רבה !! גם לצוות דוראן וגם לנתי (:
    חסרה לי רק בסקירה שלכם התיחסות לאפשרויות העיצוב (מה בשליטתי ומה לא, מה המגבלות, וכו…).

    Orit.Sha
    • היי צוות דוראןת, מכיוון שהבלוג שלנו עוסק בקידום אתרים סקרנו רק את האפשרויות הללו. בעיקרון לא התעמקנו בדברים נוספים. אולי מישהו מקהילת המעצבים ירים את הכפפה ויכתוב פוסט כזה.

      צוות דוראן
  • צוות דוראן יקר
    תודה רבה על מאמר מקצועי ומעמיק

    אין ספק שסינדו היא לא רק המערכת הכי נוחה וקלה שאני מכיר, אלא גם המערכת שהכי קל לכוון אותה לצרכי ה-SEO המבוקשים

    מחכים להמשך
    גיא

    גיא בכר
  • מערכת סופר-מדליקה! ממש אהבתי

    אבישג
  • הי צוות דוראןת, אנחנו כרגע עובד פרטנית עם מעצבים על הכשרה לשימוש בסינדו.
    אם זה מעניין אותך, את מוזמנת לכתוב לי natti.baron@gmail.com
    אשלח לך קצת יותר דוגמאות על דברים שנעשו, ונדבר על מה את רוצה ואיך זה נעשה בסינדו.

    🙂

    נתי בר און
  • Jay, אם הדבר הזה היה נכתב על ידי (המפרסם), נשבע לך שהוא היה *הרבה* *הרבה* יותר ארוך 🙂
    (וגם, כנראה שהוא היה נכתב בעוד כמה שבועות…נניח, אחרי דף בית מוכן…אהם…)

    נתי בר און
  • נתי – לא באמת התכוונתי שזה מצוטט או מועתק, כיוונתי יותר למקום של חוסר אובייקטיביות קלה כמו אינטרסים משותפים למשל… אבל לפחות מישהו מבין אותי פה 🙂 בהצלחה עם סינדו, אגב.

    Jay
  • המערכת נראית מעניינת בהחלט, אני מתכוון לנסות אותה כבר השבוע.
    דבר המפרסם או לא, אני חושב שזה נחמד לראות אנשים חרוצים שמציעים שירות חינמי ומבקשים הצעות גולשים לייעול בצורה כל כך פתוחה.
    קורה כאו משהו טוב.

    צ'ארלי אבן
  • תודה על המידע. כבר התחלתי להשתמש בו. נתי – יכול להיות שאעשה שימוש בהצעתך הנדיבה לצוות דוראןת :). באמת מערכת מדליקה למדי.

    דפנה כהן
    • מוזמנת בחום 🙂

      נתי בר און

להשארת תגובה

אנו לא נפרסם את כתובת המייל שלך.