כיצד תמנעו כפילות תוכן באתרכם ? – כפילויות TITLE

תוכן העניינים 

1. מבוא
2. סממנים מובהקים
3. כפילויות Title
4. כפילויות Description

זהירות - כפילות תוכן

 

בקטע הקודם הראנו כדוגמה כיצד כפילויות של תגיות שונות באתר יגרמו להסרת דפים מתוך תוצאות החיפוש כעת נלמד לזהות את שני סוגי הכפילויות הנפוצות ביותר אשר גורמות לבעיות אלו.

בואו ניקח כדוגמה את דף תוצאות מס' 69 ונבחן מה אנחנו רואים :

 

דוגמא לכפילויות בכותרות העמודים

 

שימו לב לכותרות הדפים החוזרות על עצמן ברוב המכריע של הדפים בלוחות הנדל"ן, כולן זהות לחלוטין.
אם תגלשו לתוך דפים אלו תראו שבתוכן שלהם הם שונים לחלוטין, הם מכילים מודעות נדל"ן שונות באיזורים שונים אך כל כותרות הדפים זהות לחלוטין.

 

התוצאות שגורמת בעיה זו בתוצאות החיפוש הן :

אם לדוגמא: הלוח ביקש להופיע במילה "דירות להשכרה ברעננה" אך הכותרת של העמוד היא "לוח נדלן" הסיכויים שגוגל יציג את הדף בתוצאות החיפוש שואפות לאפס ולכן מרבית המודעות והדפים לא יזכו למקום בתוצאות החיפוש והמשמעות הישירה היא, אובדן קבל גולשים פוטנציאלי רציני.

נסביר בשפה פשוטה כיצד גוגל מסתכל על כפילות הTITLE (כותרות העמודים) במקרה זה. גוגל מגיע לאתר ורואה שיש 500 עמודים שהכותרת שלהם היא "לוח נדלן", גוגל ייקח רק אחוז קטן מהם (לפעמים אפילו אפסי – משהו כמו 5 דפים) ואת כל השאר יסיר מתוצאות החיפוש.

 

הצעות לפיתרון :

התקינו את כלי מנהל האתרים של גוגל, לאחר חלוף חודשיים לערך גוגל ימפה לכם כשתתחברו את כל הכפילויות באתר, התייחסו לדפים השונים והזינו כותרת רלוונטית למילה שהתכוונתם להופיע בה.

כאשר מדובר במספר רב של דפים יש ליצור מנגנונים אוטומטיים (בעזרת המתכנת או מי שמתחזק את המערכת מבחינה טכנית) שתיקח מתוך תוכן העמוד את הכותרת או הדבר המרכזי ותהפוך אותו לTITLE של העמוד.

כאשר אתם מזינים תוכן חדש לאתר דאגו להזין כותרת ייחודית שלא היתה קודם לכן, זיכרו – עצלנות תגרום להסרה של דפים מתוצאות החיפוש.

 

בקטע ההמשך נדון בכפילות הDescription או מה שנקרא ברוב מערכות ניהול התוכן "תיאור עמוד" או "תיאור דף"

 

<< לקטע הקודם לקטע הבא >>