שינוי אלגוריתם מאסיבי בחודש מרץ – איך מתכוננים ומה בעצם קורה?

שינויי האלגוריתםשנת 2012 היא ללא ספק שנה משמעותית בתחום שלנו. למרות שבכל שנה אני מוצא את עצמי אומר את אותן מילים, חשוב להבין ולהפנים את השינויים הבאים עלינו לטובה וגם להיכנס אל תוך ההשפעות ההרסניות שפגעו באתרים רבים בארה"ב וגם בישראל בחודש האחרון. ראשית לפני שנתחיל לגלוש אל תוך הממצאים ולהכין את הקרקע עבור הבאות כמו גם לחדד מה כדאי לעשות יותר מכל, בואו נסתכל ממעוף הציפור על השינויים שגוגל עשו במהלך שנת 2011.

שנת הפנדה

אלגוריתם פנדה היה אחד האלגוריתמים המרכזיים ששינו את תוצאות החיפוש ב- 2011 ומטרתם של כל השינויים היא אחת. שיפור משמעותי של איכות תוצאות החיפוש בגוגל.

מרץ 2011 – דיווחים ראשונים על הפגיעות של פנדה מתחילים להופיע – האתרים הראשיים שנפגעו היו ספריות מאמרים ואתרי מאמרים. גוגל מודיעה חד משמעית שמבחינתה אתרים אלו הם בעלי ערך נמוך לגולשים והם מהווים תוכן משוכפל.

כיצד זה עובד?

בעזרת תוסף דיווח על אתרים לא רלוונטיים שהשיקה גוגל עבור הדפדפן שלה chrome בשילוב עם צוות מדרגי האיכות של גוגל, פנדה הוא למעשה אלגוריתם עם סוג של "בינה מלאכותית" שלמעשה לומד ומשתפר מהנתונים הנצברים לאורך זמן המוזנים אל תוכו.

אלגוריתם פנדה - הצורה בה הגורם האנושי בא לידי ביטוי באלגוריתם

יוני 2011 – גוגל מתחילה לתת דחיפה מאסיבית לרשת החברתית שלה גוגל פלוס ואף כוללת את מדדי ה- +1 בתוך כלי מנהל האתרים כהצהרה בוטה וברורה, פעילות ברשת החברתית של גוגל תשפיע על תוצאות החיפוש.

הדגשים החשובים של שנת 2011

השינוי היה ברור, הדגש הוא יותר על תוכן איכותי ואטרקטיבי ופחות על צפיפויות מילות מפתח ואופטימיזציה תוכן מוקצנת באתרים. בקיץ של 2011 בסמינר שערכנו כבר הזכרתי את הנושא והוא פשוט והגיוני. לצערי הרב בתקופות הקודמות, למרות ידעתי שמה שטבעי הוא הכי נכון ומדויק, גוגל בארץ עדיין זייף והרבה שיטות מפוקפקות שגשגו להם בעוד אסכולת הכובע הלבן בישראל אכלה חצץ ועבדה בעיקר פי שתיים יותר קשה משאר השוק שחגג על הפרצות.

הדגש האמיתי צריך להיות על ערך מוסף אמיתי ותוכן איכותי באמת.

בכל קורס אני אומר שבקרוב החגיגות ייגמרו ולשמחתנו הרבה סוף סוף גוגל הצליחו לעשות שינוי מהותי באלגוריתמים שלהם ולנגוס נגיסה כואבת וחזקה עבור כל מי ששיחק באש. בארץ יש מעין דממת אלחוט בנושא אולי כי אנשים עוד מנסים לעכל ואולי מהמבוכה של להיתפס עם המכנסיים למטה.

במאמר שכתבתי כבר בסוף שנת 2011 ציינתי והדגשתי כי שיטות בניית הקישורים עומדות להשתנות בצורה קיצונית במאמר – קישורים נכנסים בדעיכה כך תקדמו אתרים בשנת 2012. למרות שראינו את השינויים כבר בתוצאות הארה"ב לקח זמן עד שהשינוי הגיע לארץ. לשמחתנו הרבה גוגל הצליחה לצמצם את הפער של הגעת העדכונים לארץ בצורה משמעותית והנה אנחנו עומדים בתחילת רבעון שני של 2012 עם שינוי מאסיבי ומרענן.

גוגל שורפת רשתות אתרים על גבי הרשת ומענישה רשתות בתשלום

ממש בימים האחרונים גוגל ביצעה מהלך חדש והכתה בצורה אפקטיבית בעוד רשת של פוסטים בתשלום האלגוריתם החדש בשיתוף עם מדרגי האיכות וההנחיות החדשות של גוגל הצליחו לפגוע בצורה משמעותית בכל אותם אתרים אשר פועלים בצורה החורגת מתקנון האיכות של גוגל, אם פעם הם היו מאיימים בכל חודש שאסור לחרוג מהתקנון הרי שהחל מה-7.3.2012 הם הכו עם הפטיש חזק מאוד בכל רשתות האתרים בארץ בעולם והסירו אלפי אתרים מתוצאות החיפוש.

איך גוגל מזהים את רשתות האתרים והבלוגים

בראש ובראשונה חשוב להבין שמתי שגוגל חושדים באתר שחרג מהתקנון הם מתחילים לחקור לעומק ולהריץ את כל האלגוריתמים בצורה ספציפית על האתר כולל "עיניים אנושיות", במצב כזה במידה ועסקתם בקניית קישורים, מכירת קישורים, חוות תוכן, חוות קישורים, החלפות הדדיות מרובות, פעילות קידום אתרים (SEO) אגרסיבית או כל פעילות שחורגת מהתקנון של גוגל כנראה שתראו הודעה מנצנצת בכלי מנהל האתרים שלכם. הפרמטרים השונים על פיהם גוגל מזהה רשתות של אתרים היא מגוונת ורחבה מאוד החל מתוכן שאינו רלוונטי או דל, עד לעיצוב וחווית גולש ואפילו פרופיל קישורים נכנס ויוצא.

פרופיל קישורים נכנס שאינו טבעי

דוגמא לפרופיל קישורים נכנס אשר יכול להיחשד כפרופיל לא טבעי לאתר העוסק במכירת פרחים באינטרנט.

1,000 קישורים נכנסים בעלי טקסט עוגן – "שם העסק"

5,000 קישורים נכנסים בעלי טקסט עוגן – "מכירת פרחים באינטרנט"

3,500 קישורים נכנסים בעלי טקסט עוגן – "פרחים למכירה באינטרנט"

במצב שבו ישנם אלפי קישורים נכנסים עם מילות מפתח ממוקדות תחרותיות מאוד בכמות שגדולה אפילו משם המותג יכולה להדליק נורה אדומה אצל גוגל ובכך להתריע להם שהאתר אכן עוסק בפעילות קידום אגרסיבית, חשוב להבין שכאשר גוגל חושדים שאתר עוסק בפעילות שחורגת מהתקנון הם מתחילים לבדוק את האתר לעומק ואז מוציאים את כל השלדים שלכם מהארון.

הנה המחשה ויזואלית לפרופיל קישורים שאינו טבעי

המחשה וייזואלית לפרופיל קישורים מסוכן - מהו טווח הפעילות המסוכן לענישה של גוגל

תוכן שאינו איכותי

מאז עדכון פנדה שהיה תשתית יעילה מאוד להקמת החיפוש הסמנטי והחברתי של גוגל, אתרים בעלי תוכן דל או פחות רלוונטי סוננו על ידי האלגוריתמים השונים החוצה מתוצאות החיפוש. התוצאות של גוגל החל ממרץ של שנה שעברה החלו לעבור ניקוי יסודי מאוד, במרץ של 2012 הוסיפו לאלגוריתם פעילות אנושית עניפה מאוד של מדרגי איכות (מסמך שדלף באוקט' של שנה שעברה חושף את ההנחיות למדרגי האיכות של גוגל) בנוסף לחיזוק הסיגנלים החברתיים השונים.

אתרים בעלי תוכן דל או לא איכותי הפכו להיות מוקד משיכה מאוד רציני לאלגוריתמים של גוגל ותוצאות מסוננות בצורה משמעותית מתוך מנוע החיפוש, בנוסף לאלגוריתמים נוספו עוד הרבה הנחיות למדרגי האיכות של גוגל וכיום השאלות נעשו מדויקות יותר וקטלניות יותר לאתרים בעלי תוכן משוכפל, תוכן דל או לא רלוונטי.

החיפוש הסמנטי של גוגל

הוידיאו על גוגל סמנטיק בוול סטריט ג'ורנל

בוידיאו מצהירים שאחד השינויים המאסיביים שיוטמעו במהלך החודשים הקרובים ובמהלך השנים הקרובות תהיה היכולת של גוגל להבין איך אנשים מתקשרים על גבי רשת האינטרנט ובעזרת מרכז המידע החדש שלהם (אותו מרכז מידע שאוסף עלינו את כל הנתונים החל משינוי "תנאי השימוש במוצרים של גוגל") להעניק תוצאות רלוונטיות ולקרב את מנוע החיפוש צעד ענק קדימה בהבנת ההתנהגות האנושית והמוח האנושי. הפרמטרים הללו הם הפרמטרים החברתיים (Social Singnals in Seo), הפלטפורמות החברתיות ואופן שיתוף המידע בין אנשים יעניק לגוגל את היכולת לתת תוצאות רלוונטיות יותר למשתמש, בכך גם איכותיות יותר למשתמש במנוע החיפוש.

חשוב לציין שאין אלה חדשות מרעישות – גוגל כבר משנת 2005 והלאה החלו להטמיע את החיפוש הסמנטי.

– הם מציגים תוצאות של משחקים

– סרטים שמוצגים

– מעקב אחר משלוחי UPS

– מחשבונים ונוסחאות

– מזג אוויר ועוד.

מה שמייחד את גוגל בזירה הזו כעת היא היכולת המדהימה שלהם לאסוף מידע ולנתח אותו וכבר ישנה הצהרה מפי גוגל שישנו צוות שעובד על כך בשנתיים האחרונות, ומשלב בתוכו מידע של יותר ממאתיים מיליון משתמשים, מקומות ועסקים שונים.

פרמטרים על פיהם גוגל מזהים רשתות אתרים או בלוגים

– תוכן משעמם, כללי ודל בשילוב של עיצוב רעוע – אתם תמצאו את עצמכם שואלים " למה שארצה להירשם כמנוי לאתר הזה בכלל"
– נושאי המאמרים אינם עקביים, לא קשורים לנושא האתר בשילוב של חוסר השקעה בחילוק הקטגוריאלי של האתר
– אין חלק של "אודותינו", אין אמצעי ליצירת קשר או אפילו שם מחבר לפוסטים
– קישורים היוצאים מהתוכן בצורה עקבית ורנדומלית לחלוטין למגוון רחב של אתרים שונים
– מאמרים בדרך כלל הם 400-500 מילים ומוציאים שניים או שלושה קישורים מכל מאמר

ההבדל בין סינון אלגוריתמי לבין ענישה ידנית

היינו עדים לשני סוגי ענישה מצד גוגל במהלך עדכון האלגוריתם הנוכחי, האחד הוא ידני והשני הוא אלגוריתמי וניתן להבדיל בין השניים באמצעות אופי ההודעה המתקבלת בכלי מנהל האתרים, חשוב לציין כי יש אתרים שנענשו מבלי לקבל על כך הודעה. למי שדואג שאולי הוא נענש והוא לא יודע על כך הסירו דאגה מליבכם מכיוון שהענישה מלווה גם באובדן משמעותי של מרבית המיקומים שלכם בגוגל.

תוכלו לבדוק האם נענשתם על ידי פקודה פשוטה בגוגל הנקראת site:

פקודת site: בשורת החיפוש בגוגל תראה לנו כמה דפים מנוע החיפוש מזהה

במידה ולא מופיעים עמודים כלל כנראה שאתרכם נענש על ידי גוגל והוסר מאינדקס החיפוש. במידה ומופיעים לכם הרבה עמודים אך עדיין אתם סובלים מאיבוד מיקומים משמעותי ואובדן תנועה משמעותי יכול להיות שנפגעתם מסינון אלגוריתמי מצד גוגל במצב כזה תופיע הודעה בכלי מנהל האתרים, במידה ולא הופיעה הודעה כזו לא בוצע סינון של אתרכם ולא נענשתם ידנית.

האלגוריתם החדש יודע לזהות בצורה הרבה יותר מדויקת חוות אתרים ורשתות פרסום. בשילוב של אלגוריתם פנדה שהולך ומתחזק עם האלגוריתם המדובר כאן אנחנו חוזים למעשה בתחילתו של עידן שבו עולם פעילויות הקידום הופך שוב למרובד ומורכב הרבה יותר. הדגשים על איכות ותחכום וערך מוסף בהתייחסות להצלחה המרשימה של גוגל ביצירת סיגנלים שבאמת מזהים טבעיות ביתר דיוק לא תותיר ברירה למעבר אל נקיטת פעילויות טבעיות ואיכותיות יותר גם בפעילויות on-site וגם בפעילויות off-site. במספר ניסויים שערכנו בשילוב תקשורת עם כמה אתרים גדולים שנפגעו נראה כי ישנן שתי צורות פגיעה וענישה שבהן נקטה גוגל.

ענישה אלגוריתמית

גוגל השיקה כבר בקיץ שעבר אלגוריתם שיודע לנתח פרופיל קישורים ולומר האם יש חשד לפרופיל קישורים העובר על החוקים של גוגל. ההודעה שתתקבל בכלי מנהל האתרים תיראה כך :

ענישה על ידי אלגוריתם על קישורים שאינם טבעיים

לאחר קבלת ההודעה ניתן "להסיר" את הקישורים המניפולטיביים ולבקש חנינה מגוגל. יש כאן משחק דו פרצופי מכיוון שהאדם שנענש צריך לבחור בין גרוע ליותר גרוע. כאשר אתה מודה שנקטת בשיטות פסולות אתה למעשה מתוודה ומסתכן בענישה מוצדקת מצד גוגל וכאשר אתה מיתמם וטוען שאינך יודע במה מדובר אתה מסתכן במצב שבו גוגל יודעת טוב מאוד שרימית.

נענשתי מה עושים ?

הדילמה כאן לא ברורה ובלוגרים שונים בחול חלוקים בעצמם בין להסיר את הקישורים לבין לא להסיר את הקישורים. כאשר האתר שלך כבר לא בגוגל יותר אין לך הרבה מה להפסיד ולכן ההצעה שלנו היא להסיר את הקישורים החשודים ולנסות לבקש שוב חנינה מגוגל בתקווה שהדירוגים ישתפרו שוב.

ענישה ידנית

הענישה הידנית היא ענישה שבוצעה ישירות על ידי צוות מדרגי האיכות של גוגל. למי שלא יודע ישנו צוות בקרת איכות אנושי שבוחן איכות של שאילתות שונות ברשת. עד היום היתה חוסר וודאות לגבי מיקוד בתוצאות בגוגל ישראל אך עכשיו נראה שהצוות הזה גדל והוא עושה סדר פסח חגיגי לקראת החג.

אתרים נענשו באופן ידני על ידי מדרגי האיכות האנושיים של גוגל

הענישה הידנית אפילו לא מציעה לך להגיש את האתר מחדש לגוגל מכיוון שהמסקנות הן שהאתר היה לא איכותי מספיק מכדי להיכלל בתוצאות. במקרים של הגשת בקשה מחודשת על אתרים כאלו הסיכוי לקבל את האתר בחזרה בתוצאות החיפוש הוא זניח.

אז איך עוברים ביקורת של צוות בקרת האיכות של גוגל? תוכלו לקרוא עוד מידע בפוסט של אורי שבו מתורגמות רשימת השאלות של גוגל שכל בעל אתר צריך לשאול את עצמו.

דגשים שכדאי לקחת בחשבון להמשך השנה

אותות חברתיים – הטרנד החברתי איננו טרנד עוד אלא עובדה מוגמרת. אתרים שירצו להמשיך להתקדם בשנת 2012 יצטרכו ליצור לעצמם קהל שמעורב ומשפיע על דירוג האתר דרך אינטראקציה חברתית, זה זמן טוב לשדרג את השיווק במדיה החברתית ולהיכנס לגוגל פלוס.

קישורים נכנסים בדעיכה – הצורך בכמויות קישורים מאסיביות וכמות דומיינים מפנים בדעיכה. מקצבי הקישורים יפחתו והדגש יהיה יותר על אזכורים טבעיים ומתונים יותר.

ערוצי תוכן – זה הזמן להתחיל לחשוב מה יעורר אינטראקציה עם הגולשים באתרכם, איזה תוכן באמת יהיה שווה אזכור ולדאוג להפיץ אותו על גבי הרשתות החברתיות השונות. אתרים שלא יהיה להם ערך מוסף לגולשים יישארו מאחור. בכל הנושא של תוכן איכותי ניתן לקרוא – למה כדאי לכם ליצור תוכן עשיר באתרכם.

אתרים ממותגים – מוטב לזנוח את ההשקעה באתרים שמטרתם לקדם אתר מרכזי ולחשוב על כיוונים חדשים. לדוגמא בית חולים פרטי יכול ליצור אתר בעל תוכן איכותי וערך מוסף באחת הנישות שלו ולזכות לקהל איכותי ופניות (לידים). הרעיון הוא לשנות את התפיסה של הצורך בקיום של אתרים לצורך קידום בלבד (משהו שגוגל כבר שנים כיוונה אליו)

תוכן וידאו – זה זמן טוב לחשוב על תוכן וידאו שכן הוא מלווה באותות חברתיים רבים ויכול לעזור למיתוג העסק בצורה חזקה הרבה יותר מאשר רק תוכן טקסטואלי ותמונות.

בניית קהילות – השקעה פנימית בתוך האתר בצורה של מתן טיפים איכותיים, יצירת מוצרי מידע והרשמה לניוזלטר שלו ערך מוסף אמיתי יכולה להוביל להיווצרות קהילה ממוקדת ונאמנה של אנשים אמיתיים אשר יובילו בסופו של דבר לעלייה בכמות ההמרות ובשיח החברתי סביב אתרכם.

התחזיות שלנו להמשך שנת 2012

השינויים האלה באמת מביאים עמם חדשות טובות כי שוב הם דורשים מהתעשייה להשתפר ומהלקוחות להציע יותר לגולשים שלהם. תחום ה- inbound marketing בארה"ב כבר מתחיל לשגשג וכולם מבינים כי כל עסק צריך לחשוב הרבה יותר על הגולשים שלו היום מאשר רק על יחסי ההמרה באתר. היתרון המשמעותי שמי שיעשה כך כיום יהנה גם מהפירות של חשיפה במנועי החיפוש כתוצר לוואי של פעילות איכותית.

למי שעוקב אחרי הבלוג שלנו כבר הזכרתי בקיץ של 2010 כי גוגל רכשה את המנוע הסמנטי metaweb בכתבה שהיום נעשית חשובה אפילו יותר מאי פעם – הרשת הסמנטית. מה שגוגל עושה וזה נאמר גם אז הוא למעשה הכנה של השטח ליצירת קשרים סמנטיים בין ישויות. או במילים פשוטות לדעת לקשר מאחורי המילים "סתיו זילברשטיין" את העובדה שמדובר בבנאדם, שנמצא בתעשיית ה- SEO ויש לו כך וכך פרופילים ופעילויות על גבי הרשת או במילים אחרות להגביר את היכולות שלה לזהות אנשים, תחומי עניין ועיסוק ורמת השפעה שלהם בתעשייה בה הם נמצאים.

כלומר אנחנו לא רחוקים מהיום שבו כמו שגוגל חלמה הגורם האנושי יותר מכל יקבע מה יופיע בתוצאות החיפוש והשוק יתפצל בעוד רמה פנימית יותר בה הקהלים שיגיעו לאתרים ממנועי החיפוש יהפכו יותר ויותר ממוקדים. מכיוון שאותם מעגלים שידברו על נושאים מסוימים יציפו בתוצאות של חבריהם תוצאות רלוונטיות מה שיגביר גם את התועלת של בעלי האתרים ממנועי החיפוש בקהל ממוקד יותר.

במידה ותרצו לראות המחשה ויזואלית (Infographic) מלא על כל העדכונים האלגוריתמיים של גוגל מאז 1998 ועד 2012 תוכלו למצוא אותם בקישור הזה

  • כבעל אתר התחלתי לחרוש כעת את נושא seo, עולם מרתק במיוחד.
    אהבתי מאד את המאמר, חידשת לי המון. הוספתי למועדפים, אתחיל לבקר לבקר לעתים תכופות יותר.

    יחיאל
  • צוות דוראן
    תודה על מאמר מושקע ומעניין.
    הדברים מחזקים את הצורך הברור והמתחזק בפעילות של כל עסק,מותג וחברה ברשתות החברתיות. פעילות כזו יוצרת בתוך כך קישורים שגוגל אוהב, בהיותם אמיתיים ובעלי ערך חברתי.
    לראיה, פינטרסט, הרשת החברתית החדשה, תוך פחות משנה עקפה את גוגל פלוס בסיבוב ויוצרת טראפיק לאתרים בצורה פנומנלית. קודמים לה רק פייסבוק וטוויטר שקיימים הרבה יותר זמן ממנה…

    נטע דורון
    • תודה רבה נטע, ללא ספק הפלטפורמות החברתיות החדשות מייצרות יותר אפשרויות לסיגנלים טבעיים עבור גוגל. אין ספק שכל הפעילויות הללו ופעילויות של inbound marketing הם הדור הבא של התעשייה שלנו.

      צוות דוראן
  • הי צוות דוראן
    אחד הפוסטים הטובים שקראתי לאחרונה ובמקרה
    שלך זה לא מפתיע.
    מסכים עם כל מה שאמרת. עדיין חושב שיש
    מקום לשים דגש על יחס ההמרה באתר היות וזה
    בהחלט מדד להתנהגות גולשים טובה באתר.
    אני אישית מתחבט לגבי אתרי התוכן הרבים
    שמחזיקה כל חברת seo המוכרים גם בתור אתרי
    תמיכה ולגבי מידת שרידותם בעתיד.
    מה דעתך?

    Anidor hakak
    • היי אנידור תגובה מעולה, נושא ההמרות חשוב היום מכיוון שההתייחסות בתעשייה שלנו מפסיקה להסתכם רק בדגשי קידום ועוברת לכל התחום שציינתי שנקרא inbound marketing. אפילו במצגת על social seo שקישרתי של רנד פישקין הוא מדבר על כך בתור הדור הבא של חברות השיווק באינטרנט.

      לגבי נושא האתרים כתבתי שההשקעה והתחכום באתרים ממותגים תצטרך להשתנות ולהוות ערך מוסף אמיתי לקהל הגולשים שלהם. אני מאמין שחברות יותר ישקיעו בנכסים אמיתיים שיניבו גם הכנסות ובכך האתרים שיוקמו על ידי חברות יתפסו סטנדרט חדש לחלוטין (מי שישכיל לעשות כן…)

      צוות דוראן
  • כל הכבוד, מאמר מושקע ונבון…

    יותם
  • סוף כל סוף מישהו שנותן תוכן אמיתי ולא מנסה למכור משהו! כל הכבוד

    אלעד הדר
  • מאמר מרתק! אני בטוח השינויים האלגוריתמיים גורמים לאנשים רבים לנוע באי נוחות במושבם אבל אני רואה את השינויים האלה כחיוביים, אני שמח שאולי הפעם באמת מקדמי "כובע לבן" יזכו להנות מעבודה קשה (ובצדק – הגיע הזמן!) לדעתי מי שבאמת נהנה ממה שהרשת מציעה ומחשיב את עצמו לאיש אינטרנט אמיתי גם יידע לזהות אפשרויות קידום טבעיות, השינויים שגוגל מנחיתה עלינו לא פשוטים אבל מעוררים יצירתיות ודרכי פעולה חדשות.

    צ'ארלי אבן
  • צוות דוראן כתבה נהדרת.
    לי זה נראה קצת כמו תחילת סיומו של ה SEO או יותר נכון שינוי כיוון לתחום.

    אילת
  • מאמר שנכתב ע"י אחד המוחות הכבירים כיום בקידום אתרים (ובכלל), אדם שהוא גם איש (מענטש).
    נהניתי מאוד לקרוא מאמר ממצה וחיוני שנושא עמו גם תובנות חשובות לכל מי ששואף להבין מה מתרחש כרגע.

    שחק לוי
  • אני אומר שממשק המשתמש הופך להיות הדבר המרכזי לכל הקשור ליצירת אינטרקציה בין הגולשים. אבל לא ניתן לומר שאין התערבות ידנית. ידועה שיש צוות בדיקה שלם שבודקים איכות התוצאות, וגם מתערבים במידה ויש בעיתיות.
    יש תחומים שבהם הצורה של חישוב הדירוגים שונה כמו למשל ביטוי "קידום אתרים". יש עונשים וסלאפים באופן ידני באמצעות שינוי רמות התיחסות שונה לכל הקישורים ותכנים. אולי למישהו זה נשמע הזוי אבל אחרי קריאת מסמך שדלף בעבר, מובן שיש התערבות ידנית קיימת בתחומים רבים וגם האמת לא כזה מפתיעה. כולנו ידנו את זה ממזמן אבל זה המחיש בצורה גלויה את הנושא.

    אני חשוב שכפתור 1 הולך להשפיע יותר ויותר על התחום שלנו, ובכלל על כל העיניין של שיווק באינטרנט.
    התחום כולו של קידום אתרים עושה סיבוב של 180 מעלות. קידום לא אומר רק מקום בתוצאות אלא גם טראפיק רלוונטי והמרות.

    אם בעבר הסתפקנו במקום מסוים, הרי היום אנחנו צריכים גם לראות שהמקום הזה מביא המרות בצורה כזאת או אחרת.
    הנושא החברתי ושיתוף מידע הוא הדבר הבא באופן כללי בתחום השיווק באינטרנט ובקידום בפרט.
    אחלה מאמר…

    יוסי ג'אנה
    • צוות דוראן יופי של סקירה, אני הייתי שם איפשהו בסוף 2010 שהצבעת על metaweb, פגיעה בול.

      להבנת הרעיון הסמנטי קיים הסרטון הבא :

      http://www.youtube.com/watch?v=TJfrNo3Z-DU

      שי סוקולר
  • קודם כל רציתי לשבח ולומר שזה אחד המאמרים היותר מקיפים ועניינים שקראתי בתקופה האחרונה 🙂

    הנושא של גיוון אנקור מוכר כבר כמה שנים ואין ספק שזהו אחד המדדים היותר ברורים לזיהוי קישורים לא טבעיים, אני מאמין שיש להכניס לאתר קישורים בצורה רחבה ולא צרה, כל קטגוריה או שירות צריכים לקבל קישורים נכנסים ואסור להוציא את כל הקישורים לעמוד אחד באתר אפילו אם אתם מגוונים את האנקור לאותו עמוד.

    אין ספק שגוגל הכניסו המון אבל המון שינויים בשנה האחרונה וכמו שזה נראה מצפה לנו שנה עם עוד המון שינויים מצד גוגל ואנחנו כמו תמיד צריכים להתכונן ולנסות לזהות את הדבר הבא שגוגל יכניסו לנו !!!

    תהיו חזקים חבריי המקדמים !!

    מתן
  • מאמר מאוד משכיל, תודה רבה.

    השל
  • שאלה שאני רואה שעולה יותר ויותר ברחבי הרשת יכול להיות שעתיד הקידום נמצא אך ורק ב-PPC? בגדול – לפי מה שאני יודע ה 1 הולך ומתחזק מבחינת קידום התוכן באתרים, מצד שני מעטים המשתמשים בו – וגוגל בודקת את תחומי העניין שלנו כך שאם אני לא מחפש SEO אף פעם ה- 1 שלי לא ייתן כלום לאתר של SEO. מה עוד שהקישורים מתוך בלוגים (הרבה חברות SEO אוהבות את זה) שווים פחות ופחות.

    יואב
    • ניתן לומר שחלק מהשאיפה הכללית של גוגל תמיד היא להבריח אנשים לשימוש בPPC אך לא רק. העתיד של התעשיה טמון דווקא במכלול של שירותים שמזכירים קצת את עולם השיווק והפרסום בהם המיתוג האינטרנטי הכולל של העסק עולה על הפרק ופחות שיטות קידום כאלו ואחרות. רשמתי על זה בחלק האחרון של המאמר בקישור ל – inbound marketing. תקרא ותשכיל.

      צוות דוראן
  • תודה צוות דוראן על מאמר מקיף, בהיר וחשוב !

    Orit.Sha
  • צוות דוראן זה מדהים. חיפשתי עכשיו מידע על 52 שינויים בגוגל עושים במנוע החיפוש -והגעתי למאמר שלך
    אתה ממש חזית מראש את כל עדכון הפינגווין וגם את מה שעכשיו מתרחש.
    כל הכבוד על העומק והרצינות

    נדב
    • תודה רבה נדב, האמת שאם תעקוב הרבה זמן אחר ההצרות של מאט קאטס בין השורות גם אתה תצליח לחזות את הצעדים של גוגל 🙂

      צוות דוראן
  • צוות דוראן שלום
    קודם כל פוסט מושקע ומעולה , אני חושב שהמקצוע שך מקדם אתרים הולך ונהייה קשה יותר ויותר עים השנים בעקבות כל השינוים שגוגל עושה באלוגריתמים שלה מצד אחד היא רוצה לשפר את החוויה של הגולש ומצד שני היא הופכת את העבודה שלנו לקה הרבה יותר.

    דרור שתיוי

להשארת תגובה

אנו לא נפרסם את כתובת המייל שלך.