חיפוש בזמן אמת, מסקנות לסיכום לגבי פעילויות קידום אתרים

תוכן העניינים

1. מבוא
2. חיפוש בזמן אמת
3. האלגוריתמים
4. חיפוש לפי אזור
5. מסקנות וסיכום דברים

חיפוש בזמן אמת

כעת נסכם את האירוע, נספק קישורים שימושיים נוספים וניתן קווים מנחים אל העתיד של פעילות קידום אתרים מקצועית יותר ואקטואלית יותר.

חשוב להגיד כי לפי הנאמר בכנס לא מדובר בשני מנועי חיפוש שונים, כלומר זה לא "חיפוש רגיל" ו"חיפוש בזמן אמת" אלא שני הדברים מתאחדים, כבר במהלך 2010. כיום לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין שיש השפעה לאיפה ומי מדבר עליך בזמן אמת אל מול השאילתה שבה יופיע האתר.

ניתן לחוש בריקודים בימים האחרונים בגוגל, וייתכן שזה נובע מהעדכונים הללו, אך נכון להיום השירות תומך רק בשפה האנגלית וניתן לומר שמשילוב הידע והניסיון הקיים כיום. גוגל בעברית רחוקה מאוד מלהיות מסוגלת ליישם בזמן הקרוב את החידוש הנפלא הזה, אם כי אמית הבטיח כי במהלך 2010 רוב השפות המדוברות בעולם יזכו לתוצאות בזמן אמת.

כאשר בודקים נתונים בעברית במנוע google.com , התוצאות עלובות למדיי, לא משקפות רלוונטיות, לא מציגות תוצאות מטוויטר או פייסבוק וכו'…

מדיות חברתיות – טוויטר, פייסבוק ומייספייס מהוות גורם חשוב בSEO, במהלך 2010 ועם הזמן רק ילך ויגבר. החשיבות תהיה עד לרמת המיקוד הגיאוגרפי בו מתרחש הקמפיין.

כלומר אם אנחנו רוצים לקדם חברת הובלות בקליפורניה, יהיה עלינו לחשוב באופן מקומי, ולפעול באופן מקומי במדיות השונות, ולעשות הפצות ממוקדות יותר לאזור ולתחום בו אנו עוסקים.

יהיה עלינו בנוסף להתחשב גם בעונתיות של ביטויים. כלומר ביטויים כמו חגים, חופשות, וקניות אשר יש להם התנהגות עונתית מסוימת. פעילות הקידום תיעשה באופן עונתי כמעט חופף לעונתיות הביטוי. אם הדבר היה קיים כבר בלקסיקון של חברות קידום אתרים ועצמאים בתחום, כעת אנחנו יודעים שגוגל יודע לנתח את המידע בצורה יותר רעננה ומדויקת יותר מאשר אי פעם.

מהירות רבותיי, מהירות – בקיץ גוגל יצאה בהצהרה רשמית, "בואו נאיץ את האינטרנט!" שם דיברו מיטב המומחים על שיפור זמני טעינה של אתרים ועל החזון של מייסדי החברה שהאינטרנט יהיה מהיר כהעברת דף במגזין,ופתחה אגף שלם של הסברה כיצד לשפר את מהירות הטעינה של אתרי אינטרנט.

יותר מאוחר השנה, גוגל מודיעה רשמית על השקת מנוע חדש ומשופר הנקרא "קפאין" מטרת המנוע לעבוד מהר יותר וגם שם מאט קאטס ציין בעדינות כי יש חשיבות למהירות טעינה של דפים.

ממש בזמן האחרון גוגל הוסיפה לכלי מנהל האתרים נושא חדש, שנקרא Site performance. הכלי מאפשר לנו לראות את מהירות האתר שלנו בציר הזמן ולקבל הערות לשיפור המהירות. זוהי הצהרת כוונות ברורה.

בשקופית שהוצגה בכנס החיפוש, יש טכנולוגיה של "שליפת תוצאות בזמן אמת". מה זה אומר ? אם האתר שיש ברשותנו הוא אתר חדשותי, אתר web2.0 או כל אתר אחר אשר מתעדכן לעיתים תכופות במידע עדכני, ויש לנו שאיפה להיכלל בתוצאות חיפוש בזמן אמת. הרי שאם למנוע החיפוש יהיו קשיים לשלוף את המידע תוך שברירי שנייה בודדים הסיכויים שאותו אתר יוצג בתוצאות חיפוש בזמן אמת קטנות מול אתרים שיטענו מהר ללא כל הפרעה.

איכות, רלוונטיות ועכשוויות – גוגל למעשה מציבה בפנינו מצב חדש שבו רמת המניפולציות האפשריות על מנוע החיפוש הולכת ופוחתת. פעילות SEO איכותית לא תוכל להתבצע בשיטות המסורתיות הרגילות אלא תצטרך לעלות רמה אחרת לאפשר מצב בסופו של דבר שבו "האמת" תצא לחופשי!

כלומר , תוכן איכותי ורלוונטי, תוכן מתרענן לעיתים תכופות, הצבעות איכותיות, דיבורים בטוויטר, re-tweets איכותיים ואמיתיים, קישורים מתוזמנים ברשתות חברתיות, ועוד…

כל אלו הופכים להיות הדור הבא של קמפיין קידום אתרים איכותי באמת. ולמעשה מותירים רק את הנושאים, הרלוונטיים ביותר, החמים ביותר, והחשובים ביותר להיות בחזית השאילתות החשובות על מנת להגיש למחפש את המידע המושלם עבורו. אתם מוזמנים לצפות באירוע החיפוש המלא.

 

<< לקטע הקודם לצפייה באירוע החיפוש >>

מה דעתך על המאמר? היה הראשון להגיב

להשארת תגובה

אנו לא נפרסם את כתובת המייל שלך.