למה כדאי לכם ליצור תוכן עשיר באתרכם?

נושא התוכן כבר נטחן עשרות פעמים באתרי שיווק וקידום באינטרנט ואין לי כוונה לכתוב כאן עוד מאמר שיספר לכם על צפיפות מילות מפתח, מילות קידום שעליכם לשזור בתוך המאמר ולא על תגיות מטא משעממות. המטרה האמיתית שלנו ביצירת תוכן היא להבין אחת ולתמיד שלתוכן איכותי יש ביקוש ויש קוראים. אני זוכר שבתחילת ימי האינטרנט העליזים […]

למה כדאי לכם ליצור תוכן עשיר באתרכםנושא התוכן כבר נטחן עשרות פעמים באתרי שיווק וקידום באינטרנט ואין לי כוונה לכתוב כאן עוד מאמר שיספר לכם על צפיפות מילות מפתח, מילות קידום שעליכם לשזור בתוך המאמר ולא על תגיות מטא משעממות. המטרה האמיתית שלנו ביצירת תוכן היא להבין אחת ולתמיד שלתוכן איכותי יש ביקוש ויש קוראים.

אני זוכר שבתחילת ימי האינטרנט העליזים שעוד הייתי בין 23 היה בידי מיזם מצליח (פורטל עיצוב הבית מהמובילים בארץ כיום) ובאותם הימים קידום אתרים היה מרוכז בדיוק סביב ההיבטים הכי טכניים. אני זוכר את הימים שרק כמה קישורי פוטר היו מספיקים כדי להשתלט על ראש התוצאות ואף אחד לא ידע מהי רשת חברתית ולמה למען השם שמישהו יבלה בה את מחצית חייו מביט מבעד לנורות הירוקות של הצ'אט על אנשים שהם לא באמת חברים שלו…

בכל מקרה איכות התוכן אז לא עניינה אף אחד וכמות מאמרי הזבל שגדשו את האתרים כחלק מאסטרטגיות הקידום גרמו למתקן חיריה או לחוף אפולוניה להיראות כמו גן עדן של נקיון.

אלגוריתם פנדה (שנמאס לנו כבר לשמוע עליו)

אלגוריתם זה שינה את כללי המשחק והוביל את אנשי האינטרנט ברחבי העולם להבין כי בשנת 2012 עליהם ליצור תוכן איכותי באמת. כמובן למראית העין זה נשמע כאילו שכולם כבר מדברים במשך שנים על תוכן איכותי כחלק מהאסטרטגיה שלהם ולא מבינים על מה כל מהומת הפנדה או הגריזלי או איזה דב שזה לא יהיה.

כדי להבין לעומק מהו תוכן איכותי עלינו להשמיט לחלוטין את כל ההיבטים הטכניים שאנחנו מכירים. תשכחו מכמות מילים מועדפת למאמר (הסטנדרט החביב על כולם 450 מילים ומעלה) תשכחו ממילות מפתח (כן אני רציני לחלוטין) ותעברו להתמקד בסט של שאלות שיעזור לכם באמת להבין מהו תוכן איכותי :

1. האם מי שקורא את המאמר הזה ימליץ עליו למישהו אחר?
2. האם לתוכן הזה יש ערך מוסף כלשהוא לתת לקוראים?
3. האם הכתבה מחדשת דבר מה או שמא יש כאן מיחזור של חומרים ישנים שכולם מדברים עליהם שוב ושוב?

העניין הוא פשוט מאוד – אם כל התשובות לשאלות הנ"ל הם כן אז יש לכם באמת תוכן איכותי ומרבית הסיכויים שהוא ימשוך לאתר שלכם את כל הדברים שניסיתם להשיג בעזרת קידום אורגני.

במידה ואחת מהתשובות או יותר הם לא – סביר להניח שאתם כותבים עבור מנועי החיפוש או כי חברת הקידום שלכם אמרה לכם לכתוב מאמרים כי זה טוב לקידום…

שלא תבינו אותי לא נכון זה ברור שאם תוסיפו עמודים חדשים עם מאמרים שיש בהם מידע הגיוני ואפילו סביר בכמות מילים של 450 מילים למאמר ותשתלו בו כמה קישורים פנימיים תקבלו ערך על ידי מנוע החיפוש, כמות הדפים באתר תעלה וזה יתרום לקידום הכללי של האתר.

סיבה מס' אחת – נאמנות גולשים

אך עם זאת תארו לעצמכם שיש מציאות אחרת. מציאות שבה האתר שלכם שוקק חיים, פעילות, תגובות ואפילו הדבר החשוב ביותר – קהל גולשים נאמן שצמא לתוכן שאתם מייצרים. כזה שבאמת מתעניין במה שיש לכם להגיד ולו רק בגלל שהוא מצא ערך מוסף אמיתי בתכנים שיש לכם להציע. נאמנות מסוג זה אינה הנכס היחידי, יש לה השפעות חיוביות מרובות.

קוראים נאמנים הופכים לעיתים גם לתומכים נאמנים של האתר שלכם והשירותים שהוא מציע. באותה מידה תצפו בהחלט לפירגונים חיוביים ולמעורבות כאשר תשיקו שירות חדש, תפרסמו ידיעה מעניינת או תפנו לקהל הגולשים שלכם בבקשה ללייקים או שיתוף של הפוסטים שלכם ברשתות החברתיות השונות כגון facebook ו- google plus.

יותר מזה סביר להניח שלא תצטרכו לבקש את זה. טיבו של תוכן איכותי אמיתי הוא שיתוף טבעי שנגרם מכיוון שלאתר שלכם באמת יש מה להציע לגולשים והם ירגישו צורך לבד לשתף את המידע עם החברים שלהם ברשת. דוגמה מעולה לכך היא בלוגרים מצליחים בארה"ב. בלוגרים אלו התחילו מכלום ובנו אימפריות קטנות (ולפעמים עצומות כגון הhuffington post, ויש לנו בארץ לא מעט בלוגים כאלה ביניהם חורים ברשת וניוזגיק) והסיבה היחידה שהם גדלו למימדי ענק היא כי הם השקיעו בתוכן איכותי.

כל מה שהם עשו זה לחשוב מהו הנושא הבא שירתק את הקוראים שלהם, מהו החידוש האחרון בתחום או מה באמת יועיל לקהל הקוראים באתר. והרבה אנשים נוטים לשכוח את זה. החשיבה הישראלית מאוד עסקית ומהירה. כולם רוצים מינימום השקעה, מינימום זמן, מקסימום תוצאות. אבל החיים עובדים בצורה אחרת ובמקרה של תוכן איכותי מי שמשקיע מרוויח ובענק.

סיבה מס' 2 – הגורם החברתי

מגמת ה-social תופסת תאוצה יותר מתמיד וגוגל עובדת מאוד חזק מסביב לשעון כדי ללמוד יותר ויותר על התנהגות הגולשים. במאמרים אחרונים שפרסמתי בנושא לפני למעלה משנה כבר ראינו מאמצים כבירים ללמוד את מערכות היחסים בין ישויות סמנטיות כאשר גוגל רכשו את METAWEB, משם לכתבה על הניסויים לנסות להבין מסקנות מהתנהגות גולשים ברשת ועד לפטנט החדש שגוגל מחכה לקבל עליו אישור שנקרא agent rank.

אם להסביר על קצה המזלג ומבלי לגרום ליותר מדי כאבי ראש מהו בעצם agent rank, הכוונה לאלגוריתם שיוכל למדוד אמינות של אנשים ברשת. נניח שיש לי פרופיל בגוגל פלוס וגם לחבריי. כולנו ממליצים על פוסט מסוים ברשת או עושים +1 לפוסט שחבר אחר במעגלים שלנו פרסם על הקיר שלו. כיצד גוגל תדע להתייחס להצבעות הללו?

הרעיון הפשוט אומר שהאלגוריתם ילמד לזהות "trusted agents" או בעברית "משתמשים אמינים" ובהתאם לתת משקל שונה לדיבורים ברשת החברתית. באלגוריתם נרמז כי גם כאן עשויה להיות בחירה אנושית של סוכנים אמינים ממש בדומה לאלגוריתם Trust rank שמתבסס על רשימה של "אתרי גרעין" אשר נבחרים מראש על ידיד בני אדם.

אבל כדי לא להכביר בחפירות בואו נבין דבר פשוט. כאשר אנשים מפיצים קישורים ברשת החברתית של google+ הקישורים הללו מתאנדקסים ונחשבים בהשפעתם על דירוג האתר. כמו כן אנחנו למדים שגוגל ממשיכה להשקיע מאמצים לראות איזה מידע מתפרסם ברשת ותשתמש באלגוריתם agent rank ואלגוריתמים נוספים כדי להעריך נכון יותר את איכות התכנים דרך ההתייחסות אליהם ברשתות החברתיות.

כמו כן לא נזנח את פייסבוק בשוליים. למרות שסביר להניח שגוגל מייחסת בדירוג שלה משמעות ללייקים (למרות שאין על כך וודאות מלאה עד כה) ולפחות אנחנו יודעים שלפחות קישורים מסוימים מפייסבוק כן מופיעים בפרופיל הקישורים הנכנס שלנו, שיתופים ברשתות החברתיות הם כוח עוצמתי לא רק בהשפעות על הופעת האתר בתוצאות האורגניות אלא גם על המצרך הכי פשוט שכולם עובדים עליו כל כך קשה – גולשים!

פרסומים נרחבים ברשתות החברתיות מביאים אליכם גולשים וגולשים עשויים להפוך לקהל נאמן שישוב שוב ושוב לצרוך את מה שיש לכם להציע רק בתנאי שהוא באמת יהיה כזה. כמו כן גולשים בסופו של דבר משקפים גם את יחסי ההמרה באתר שלכם בין אם זה אתר שמטרתו לצבור לידים, להוריד קבצים או לבצע קנייה בסופו של דבר גולשים איכותיים הם שיקבעו את התוצאה הסופית.

המחשה של התפשטות הפוסט שלכם ברשת החברתית של גוגל - Google ripples

המחשה של התפשטות הפוסט שלכם ברשת החברתית של גוגל - Google ripples

סיבה מס' 3 – מקצועיות

אני יודע שלא כולם מוכשרים לכתיבה אבל אתם חייבים להודות שיש משהו בעניין כתיבת תוכן מקצועי אודות השירות או המקצוע שלכם. עצמאים ובעלי עסקים מסוגלים לדבר על איכות המוצר והשירות שלהם במשך שעות. כאשר הם מעמיקים בתחום שלהם כמות הידע המקצועי שהם צוברים היא עצומה ולכן סביר להניח שאם תערכו ראיון עם בעל עסק שרץ כמה שנים בשוק הוא יוכל לפרוש בפניכם עולם ומלואו של טיפים, ידע ודרכי התנהלות חכמה בתחום שלו גם מול ספקים וגם בכלל.

ולידע מהסוג הזה בדיוק יש ערך רב עבור הגולשים. אנשים אשר חוקרים את התחום שלהם ובטח בתחום דינאמי כמו מקצועות האינטרנט בסופו של דבר ידעו יותר מאשר אנשים שלא קוראים, ולא מעמיקים פנימה. כאשר יש לכם הרבה מה לתת ואתם נותנים אותו בנדיבות אתם לא מפסידים לקוחות. להיפך אתם רק הופכים להיות יותר מקצועיים. כאשר הופעתי בתכנית המקצוענים בערוץ 10 דיברתי בדיוק על האופן שבו הדרך היחידה למתג את עצמך כמומחה היא לתת את כל הידע שיש לך באופן נרחב באינטרנט בלי לחשוש ובזמנו אפילו פורסם מאמר שמסכם את הפעולות שכל בעל עסק יכול לעשות על מנת להתחיל בעצמו שנקרא – מתג את עצמך כמומחה.

אחרי הכל בעידן האינטרנט שבו המידע נגיש לכולם, הכתבה שלא תכתוב היום תיכתב מחר על ידי המתחרה שלך והוא יגרוף את התהילה, הגולשים וההערכה המקצועית.

סיבה מס' 4 – זמני שהייה באתר וסטטיסטיקות גלישה

נתוני גלישה טובים מצביעים על איכות גבוהה ועניין. ככל שהתוכן באתרכם איכותי יותר כך כמות הדפים הנצפים לגולש ומשך זמני השהייה באתר יעלו וכמות האנשים שינטשו את האתר תצטמצם. סטטיסטיקות גלישה איכותיות תמיד יגבירו בסופו של דבר את התועלת שתוכלו להפיק מהאתר.

גוגל עובדת על הבנת נושא ה-bounce rate כבר יותר משנה (לכל הידוע לנו, ייתכן שאף יותר). במאמר שכתבתי לפני שנה וחצי או יותר (כבר אינני זוכר) הסברתי והראיתי איך סדרה של מחקרים שערכו ענקיות החיפוש, google, yahoo ו Microsoft במאמר על התנהגות גולשים שקישרתי למעלה והמחקרים הציגו ממצאים מטרידים לגבי היכולת להבין bounce rate ובכלל הסקת מסקנות מדפוסי הקלקה של גולשים על תוצאות חיפוש.

בנוסף פרסמתי כתבה צינית על השמועות שרצות לגבי כך שגוגל עושה שימוש ב- google analytics על מנת לבדוק עד כמה האתר שלנו איכותי. בכתבה שנקראת – גוגל אנליטיקס מספיק עם השטויות! עברתי והראיתי איך אם כך היה הדבר יכולנו בקלות לתמרן את מנוע החיפוש בתמרונים טפשיים להחריד שהיו מעליבים גם את מנוע החיפוש המהולל בצורה מביכה.

יחד עם זאת גוגל לא מוותרת על הצורך להבין מדוע אנחנו נוטשים אתרים ולכן הוסיפה לאחרונה את האפשרות שוודאי נתקלתם בה כאשר אתם לוחצים על BACK כדי לצאת מאתר שזה הרגע נחתתם בו ונותנת לכם את האפשרות לחסום את אתר זה מתוצאות החיפוש.

למי שלא שם לב זה נראה כך :

גוגל מציעה לחסום אתרים ישירות מתוך תוצאות החיפוש

גוגל מציעה לחסום אתרים ישירות מתוך תוצאות החיפוש

סביר להניח שכמו בתוסף הרשימה השחורה שעליו התבסס חלק מהיישום של אלגוריתם פנדה הנתונים שיאספו כאן על אתרים שנחסמו על ידי משתמשים יתחילו לתת לגוגל יותר מושג מהם נתוני ה- bounce האמיתיים של אתרים שנחסמו הרבה ועבור איזה סוג של קבוצת שאילתות הם נחסמים לרוב. כך אט אט אותם אתרים יתחילו להיעלם מתוצאות החיפוש או לחליפין רק מקבוצות שאילתות מסוימות שאינן מתאימות להם.

כך לדוגמא אינדקס עסקים דל בתוכן או אתר מאמרים ממוחזרים חסר ערך יזכה לקבל שוב ושוב חסימות מצד הגולשים ומנוע החיפוש מצידו ידע להסיר את האתר מהמקומות שאינם רלוונטיים עבורו.

ולכן תוכן איכותי לצד עיצוב מושך ונעים לעין מהווים גורם חשוב ומשפיע בשיפור נתוני הגלישה באתרכם (ולא כי זה משפיע על הדירוג! תקראו את המאמר על אנליטיקס ועל המחקרים האחרים כדי לקבל את התמונה השלמה) אשר תתרום בסופו של דבר לתועלת הכללית של האתר.

סיבה מס' 5 – אינטאקרציה עם הגולשים

אחד הדברים שאנחנו הכי ממליצים עליהם השנה הוא לשקול ברצינות להתחיל ולשלב תוכן וידאו יותר ויותר באתרי עסקים. לתוכן וידאו יש אימפאקט משמעותי על הגולש מה גם שהוא יוצר בידול מובהק בין אלו שמשקיעים בתוכן וידאו לאלו שלא. באופן כללי ידוע שתוכן וידאו בהחלט מעלה את הקרדיט של האתר בעיני גוגל מכיוון שהוא תוכן שיותר קשה לייצר.

אבל שוב כהרגלנו כאשר אנחנו מדברים על איכות, מנועי החיפוש הם רק בונוס מבחינתנו. כאשר יש לכם תוכן וידאו איכותי באמת הוא יזכה לשיתופים רבים ברשתות החברתיות השונות ובבלוגים של אנשים אחרים שיתנו חשיפה למותג שלכם. אנשים מעריכים תוכן וידאו יותר מכל ונוטים ללחוץ על תוכן וידאו כאשר הוא מופיע בדף אינטרנט יותר מאשר לקרוא את התוכן הטקסטואלי.

מיותר לציין שכל נתוני הגלישה באתר ישתפרו פלאים עם תכני וידאו מנצחים והאתר עשוי לזכות לאזכורים במקומות נוספים באינטרנט. אם עובדים בצורה נכונה ניתן גם להופיע עם תוצאת וידאו במנועי החיפוש ממש כמו בדוגמה כאן :

תוצאות וידאו של דפים מאתרכם בתוצאות החיפוש

אין ספק שתוצאת וידאו מושכת את העין הרבה יותר. ובסופו של דבר לא משנה כמה תנסו להסביר מי אתם ומה אתם נותנים על הכתב, באמצעות מסר שיווקי כתוב או באמצעות ה-look and feel של האתר שלכם, סרטון וידאו אחד של 2 דקות יעשה את כל ההבדל ברושם שתשאירו על הגולשים שלכם.

לסיכום

הגיע הזמן לקחת ברצינות את נושא התוכן ולהבין שבסופו של דבר הוא תמיד מנצח הכל. אם יש לכם תוכן איכותי באמת ויש מאחוריו מסר אמיתי להעביר לגולשים, כזה שייתן להם ערך מוסף תזכו בכל הסגולות אליהם קיוויתם – הכרה, תנועת גולשים נאמנים, שיתופים ברשתות חברתיות, חשיפות, קישורים ואזכורים ברשת. 2012 היא ללא ספק שנת התוכן. הגיע הזמן לתת שירות אמיתי לגולשים שלכם ולקצור באותה מידה את הפירות של תוכן איכותי.

הנה שורת סיכום מתוך הסמינר לגבי תוכן איכותי:

אם יש לכם סיפורים על הצלחה בעזרת תכנים איכותיים או תכני וידאו נשמח לשמוע מכם בתגובות !

4
הגב

avatar
4 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
חןצוות דוראןדרור Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
דרור
Guest
דרור

שלום לכולם
שמי דרור שתיוי ואני בעל אתר שמתעסק בתחום של בניית אתרים, בעזרת תוכן איכותי הצלחתי לעלות את האתר שלי לדף ראשון בגוגל במילה מאד תחרותית בנית אתרים ולכן אני מסכים איתם כי גם אני חשבתי מחוץ לקופסא וכתבתי תוכן שהוא באמת טוב תוכן שבאמת מענין את הגולשים שנכנסים לאתר שלי.
דרור

צוות דוראן
Guest
צוות דוראן

היי דרור, ראשית כל אני שמח שנהנית לקרוא את המאמר. ללא ספק להשקעה בתוכן איכותי יש את הפירות שלה. למרות שבתחום שלך כנראה שעבדת גם לא מעט על בניית קישורים מכיוון שבניית אתרים ללא ספק תחום מאוד תחרותי בארצנו הקטנה 🙂

חן
Guest
חן

מאמר מאוד מעניין. נהנתי לקרוא מהתחלה עד הסוף במיוחד את כל הקטע על AGENT RANK והרשת הסמנטית..
ולפי מה שאני רואה וקורא בסוף גוגל ישתלטו על העולם.

צוות דוראן
Guest
צוות דוראן

אין ספק שגוגל זה הגוף המחזיק הכי הרבה מידע עלינו. הרבה יותר מאשר פייסבוק. השירותים שהם מציעים כוללים תרגום מה שאנחנו מדברים בטלפון לטקסט, הם יודעים כל מה שאנחנו מדברים בצ'אט ובדואר האלקטרוני ועכשיו הם עובדים על מיזם של מכוניות גוגל שיודעות לנסוע לבד בלי נהג…

בואו נתחיל שיחה