החיפוש החברתי של גוגל באוויר בגרסת בטה

מהלך השנה הקודמת גוגל הכריזה על ניסוי בחיפוש חברתי. המטרה הייתה להציג בתוצאות החיפוש תוצאות מתוך החברים הקשורים אלינו ברשתות החברתיות השונות. ממש אתמול (27-01-10) הודיעה גוגל רשמית על גרסת בטה של החיפוש החברתי בgoogle.com. חיפוש חברתי

החיפוש החברתי מוגדר בתוך הפרופיל האישי שלנו ומאפשר לנו למעשה לספק לגוגל את כל המקורות אליהם אנחנו מחוברים. פייסבוק, טוויטר, flickr, tripadvisor, picasa ולמעשה כל רשת חברתית אליה אנחנו מחוברים (כזו אשר ניתנת לסריקה על ידי מנוע החיפוש כמובן).

 

לאחר שהגדרנו את ההגדרות שלנו יש לנו שליטה מלאה דרך רשימת הContacts בסינון חברים או אנשי קשר שאיננו מעוניינים שהחומרים שלהם יכללו בתוצאות החיפוש החברתי שלנו. למעשה מה שיקרה היא שכאשר נריץ שאילתות מידע כלשהן נקבל מתוך שלל המדיות שחברינו הגדירו בפרופיל שלהם קטעי טקסט, תמונות, סרטוני וידאו ועוד…

חיפוש חברתי - קידום אתרים

חידוש נוסף הוא שגם בחיפוש התמונות של גוגל נזכה לתוצאות של החברים שלנו.

 

עידן חדש של SMO

נסו לחשוב מחוץ לקופסה. הדבר הראשון שחברות קידום אתרים יחשבו עליו הוא כיצד הלינקים והפעילות הזו תשפיע על התוצאות האורגניות, אך יש משמעות חדשה לאפיק החיפוש החברתי של גוגל. הרי שפעילות חברתית ענפה בשלל של מדיות תניב לאנשים המקורבים אלי תוצאות חיפוש שקשורות למידע שאני מספק.

קמפיין SMO איכותי יכלול בתוכו עבודה מרובה בכל האפיקים החברתיים, הקמת פרופילים ותחזוקם, פעילות שוטפת ומתדמת בכל החזיתות,. השגת חברים חדשים בContacts, ניהול של בלוגים, תמונות וקטעי וידאו.

ניתן לומר שקמפיין מוצלח שכזה (שהוא באמת אופרציה גדולה) יכול להוביל לתנועת גולשים איכותית, מיתוג ממוקד שמתפרש וגולש החוצה מהמעגל החברתי שלנו אל תוך המעגל השני ואולי אפילו השלישי המקיף אותנו.

 

השפעות אפשריות של החיפוש החברתי על התוצאות האורגניות

ובכן ברור לנו שלא כולם כל הזמן ישתמשו בשירות זה אם כי ניתן להגיד שישנו מספר מספיק גדול של משתמשים אשר מחוברים לחשבון שלהם באופן קבוע. לגוגל יש את היכולת לקשר את כל פיסות המידע האלה ולחתוך אותו לפי רשתות חברתיות של אנשי קשר.

זה אומר בהכרח שיש למנוע את היכולת לבצע את ניתוח המידע הזה בצורה כוללנית על כל מאגר המידע.

גוגל למעשה לומדת להכיר אותנו יותר טוב, על ידי חיבור של הפרופילים שלנו לעמודים החברתיים ניתן יהיה להבחין על מה מדברים, מי מדבר לאן כולם מקושרים, מי מנותק מכולם ?

 

פתח נפלא לעסקים קטנים וחרוצים

החיפוש החברתי מביא איתו בשורה טובה לעוסקים העצמאיים החרוצים. אם בעבר שמענו על קבוצות של נטוורקינג וניסינו לפתח קשרים עסקיים עם העולם החיצוני כעת ניתן לעשות פעילות זו ביתר קלות באמצעות שימוש בחיפוש החברתי.

ניתן לנהל את כל המיתוג האישי והשיווקי באינטרנט באמצעות פעילות SMO מבוקרת וחדה. קידום אתרים של הדור הבא ישאף לנהל ולשלוט בכל הגורמים הללו ולדעת כיצד להתאים לצרכי הלקוח את הפעילות הטובה ביותר עבורו, אין ספק שהחיפוש החברתי פותח בפנינו עולם חדש של אפשרויות.