כיצד גוגל מתייחסת לקישורים מפייסבוק וטוויטר ?

מאט קאטס בסרטון הראשון לשנת 2010 עונה כיצד גוגל מחשיבה קישורים מטוויטר ופייסבוק ?

פרופילים ציבוריים בפייסבוק, דפי מעריצים, ופרופילים בטוויטר בהחלט מתאנדקסים על ידי גוגל, את העובדה
הזו כולנו מכירים כבר מספר חודשים טובים, אך חשוב להבין מה המשמעויות הנובעות מכך ומהם הקווים
עליהם חשוב לשמור כאשר אנחנו בונים קישורים לאתרים שלנו או יוצרים פעילות טוויטר שיווקית עבור
לקוחות.

מסר בין השורות…

מאט מוסיף בלבול נוסף בסרטון. זוכרים שרק לפני חודשיים בערך גוגל יצאה בהצהרה שהיא אינה מתייחסת
יותר לקישורי Nofollow ? ובכן אם שמתם לב מאט מציין שאין מה לדאוג לגבי ספאמרים שיבנו לינקים
בטוויטר כי הלינקים בטוויטר חסומים עם תגית nofollow… רגע לא אמרנו שזה בעצם כבר לא נחשב ?

ובכן מי שעובד עם טוויטר יכול להבחין שכלי מנהל האתרים של גוגל מכיר בחלק מהקישורים בטוויטר
באופן מובהק ולכן ניתן להסיק שעם הזמן אמנם גוגל תוכל לשפר את הבחירה בין איזה קישורים להחשיב
ואילו לא, אך לגבי המדיניות הלא ברורה של גוגל לגבי קישורי nofollow קשה להבין…

אולי גוגל חוזרת בה, אבל במקום לצאת בהודעה מבלבלת פשוט מתעלמת מן ההצהרה הקודמת שלה…

דאגו שהפרופיל שלכם יהיה פרופיל ציבורי

לגוגל היתה מאז ומתמיד בעיה עם פייסבוק, כי רוב המידע המוצג בתוך פייסבוק נעול מאחורי סורג ובריח
כי הוא דורש כניסת משתמשים. בשלב מסוים פייסבוק התוודעה לבעיה ולאחר שיחות עם גוגל פתחו
אפשרות לפרופילים ציבוריים.

פרופיל ציבורי אומר שאם מישהו יחפש אותו באינטרנט הדף יעלה בגוגל ויהיה שקוף לחלוטין.
במקרה הזה קישורים מפרופילים אלו ייחשבו. שימו לב אם הדף אינו מוכר על ידי מנוע החיפוש הפעילות
עקרה לחלוטין מבחינת SEO.

אל תגזימו בספאם בטוויטר

לפני מספר ימים נערך ראיון עם אמית סינגהל, המפתח הראשי של מנוע תוצאות בזמן אמת של גוגל,
בראיון זה הוא חשף חלק מהגורמים אשר בעזרתם גוגל מדרגת את טוויטר. בראיון נחשפו עובדות מעניינות
ומרתקות.

אם יש חזרה על משפטים רבים מאותו סוג האיכות של המשתמש תפחת וכך גם המשמעות של הטוויטים שלו
והקישורים שהוא מוציא מתוכם. כלומר אם השתמשתם בכלים אוטומטיים רוב הסיכויים שתגרמו ליותר נזק
מאשר תועלת על ידי הפגזה של קישורים וחזרה על משפטים בטוויטר שלכם.

וודאו מי החברים שלכם בטוויטר

אם לא עוקבים אחריכם אנשים ומשתמשים בעלי ערך אשר גם קשורים לתחום שאתם מתעסקים בו
המשתמש יקבל דירוג הרבה פחות איכותי אל מול פרופילים אשר עוקבים אחריהם דמויות רלוונטיות מהתחום
ובעלי מוניטין טוב ופרופיל טוויטים נקי מספאם.

זהו רק קצה הקרחון

גוגל משקיעה משאבים עצומים על מנת לנתח ולשפר את האלגוריתמים שלה לדירוג טוויטר ורשתות חברתיות.
אין ספק שבשורה התחתונה מישהו שכל הקישורים אליו בטוויטר, פייסבוק ופלטפורמות חברתיות אחרות
יהיו בעיקר "זבל" לעומת מישהו מאותו תחום שזוכה להכרה מצד פרופילים איכותיים ופעילות חברתית ערה
בסופו של דבר יקבל התייחסות גם בדירוג האורגני שלו בתוצאות החיפוש הרלוונטיות.

מה דעתך על המאמר? היה הראשון להגיב

להשארת תגובה

אנו לא נפרסם את כתובת המייל שלך.